Gå till innehåll

Vikten av att välja rätt bord!


noname13

Recommended Posts

Spelar på låg limit 6 sittare CG runt .5/1 hur viktigt tycker ni det är att välja rätt bord med rätt spelare?

 

Själv brukar jag bara sätta mig vid första bästa och anpassa mitt spel eftersom och det funkar hyfsat men många verkar vilja ha små potter o loose games bord.

Jag brukar inte spela mer än 1 kanske 2 bord i taget då jag vill se hur de andra spelar för att få någorlunda reads eller betting mönster.

 

Hur noga är ni när ni väljer bord? Jag tycker det är så många all in fiskar ändå så det kommer och går folk hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står lite i den här tråden ...

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=17308&highlight=table+selection

 

Hur gör jag då:

Spelar jag på PokerChamps så brukar det inte finnas så många bord att välja på min nivå (0.25/0.50NL)

och lirar jag på Prima så brukar jag kolla "Average Flop"-storleken samt hur många som ser floppen per hand.

 

Dock så stämmer inte det så bra på Prima då det inte uppdateras så mycket.

 

Jag gillar inte heller att någon sitter med mycket mer än maxinköpet.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det viktigaste att hitta den "rätta" spelaren, killen som du vet kommer skänka några inköp varje gång han är på bordet.

 

Kör du PT eller PO (eller dy.)?

Annars är det nog ganska tidskrävande att kolla upp en massa bord och studera speltyperna för att leta upp Slask-Pellen. Samt kommer han köpa in sig en gång till efter han har blivit av med sina Nuvarande Dollarer etc. etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden mellan ett genomsnittligt och ett väl valt bord lär nog minst vara på dubbel winrate, kanske mer.

 

Tycker alldeles för ofta att det inte tas någon hänsyn till andra aspekter än winrate i de här diskussionerna. Personligen använder jag exakt ingen tableselection alls. Om man inte spelar highstakesbord tycker jag att man kan softa lite med allt för mkt tableselection om man har högre ambitioner än att varje session ska gå plus. Långsiktigt tror jag man kan tjäna på att inte bara sitta och spela mot de allra mest fiskigaste spelarna, även om man kanske tjänar mest på de för stunden. Jag tycker det är jävligt lärorikt att spela mot olika spelartyper och ser det som en utmaning att spela mot de jag tycker verkar bättre än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar välja bord med många löslimpare och få höjningar. Då kan du se många floppar, träffa hårt och dubbla upp. Är lika lätt som det låter... :lol:

 

Söker efter samma typ av bord som PeO, helst där medelpotten är högre än dom andra borden med hög flopp%

Kör 10 manna bord själv, sen att det är lätt får dom med liten rulle ta med en nypa salt. Standard är att tappa ett antal inköp med jämna mellanrum.

Är flopp% hög så finns det ofta någon som synar ner dina nötter som vid rivern bara visar sig bli russin.

Men men, det är väl så vi vill att det ska vara. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...