Gå till innehåll

NLT - Vad gör du på river?


Recommended Posts

Istället för att så som många andra fråga om jag gjorde rätt eller inte vill jag fråga vad du skulle gjort utan att veta vad jag gjorde! Ok, du kanske inte skulle ha spelat som jag fram till river, men nu är du där iaf...vad gör du och varför? Vad sätter du honom på för hand?

 

Texas Hold'em $0.10-$0.10 NL (real money), #1,649,432,602

Table Chihuahua, 30 Dec 2005 9:41 AM ET

 

 

 

Seat 1: orton83 ($5.95 in chips)

Seat 2: mamoxz ($13.05 in chips)

Seat 3: perka007 ($9.90 in chips)

Seat 4: gotler ($6.05 in chips)

Seat 5: xyx ($14.30 in chips)

Seat 6: fish2fry0 ($10.75 in chips)

Seat 7: Peatie17 ($5.15 in chips)

Seat 8: Takk22 ($7.15 in chips)

Seat 9: LosOrangina ($1.15 in chips)

Seat 10: swe wizzo ($9.45 in chips)

 

Dealt to wizzo: J9 (blev nåt fel när jag la in och har inte kvar handhistory men jag hade iaf inte färgdrag)

 

ANTES/BLINDS

mamoxz posts blind ($0.05), perka007 posts blind ($0.10).

 

PRE-FLOP

gotler calls $0.10,

xyx folds,

fish2fry0 folds,

Peatie17 folds,

Takk22 calls $0.10,

LosOrangina folds,

swe wizzo bets $0.30,

orton83 folds,

mamoxz calls $0.25,

perka007 folds,

gotler calls $0.20,

Takk22 calls $0.20.

 

FLOP [board cards QC,10C,8S ] Pot $1,15

mamoxz checks,

gotler checks,

Takk22 bets $0.20,

swe wizzo bets $0.50,

mamoxz folds,

gotler folds,

Takk22 calls $0.30.

 

TURN [board cards QC,10C,8S,AD ] Pot $2,15

Takk22 checks,

swe wizzo bets $1,

Takk22 calls $1.

 

RIVER [board cards QC,10C,8S,AD,JS ] Pot $4,15

Takk22 checks

 

* RP, la till "NLT" - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste trycka mer på flop ÄVEN om du vill ha med honom... Dessa tomtar på microlimit har en tendens att vilja vara kvar i spelet med alla sorters drag, så varför inte runner runner med K ;) ... Han får ju odds för att syna med flushdrag nu... Varför inte få honom att "överbetala" draget? Jag sätter killen på ett flushdrag eller möjligen Q. Eftersom du knappast får syn av en sämre hand på rivern, med en såpass farlig bräda så finns det bara ett alternativ här... check...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste trycka mer på flop ÄVEN om du vill ha med honom... ... Han får ju odds för att syna med flushdrag nu...

 

Helt rätt! Jag brukar vara noga med att aldrig ge odds för att syna drag, blev nog lite förblindad av min stege här. Men på turn ger jag honom iaf inte odds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det är så många vakna spelare här på forumet! :D Visar på lite kvalitet. Jag menar att det enda rätta måste vara att checka på river (eftersom endast en bättre hand synar en bet).

 

Nu verkar det ha varit en riktig tomte jag spelade mot då han visade upp 88!!! Så jag hade säkert fått syn på river om man tänker på hur konstigt han spelade sitt set handen igenom! :shock:

 

Men nu till en liten lurigare fråga...säg att vi vänder på det (ok förloppet innan river ändras ju också, låtsas att han har skött betandet och vi synat hela vägen till river) Vad gör vi nu? (vi agerar alltså först)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu till en liten lurigare fråga...säg att vi vänder på det (ok förloppet innan river ändras ju också, låtsas att han har skött betandet och vi synat hela vägen till river) Vad gör vi nu? (vi agerar alltså först)

 

Stopbettar 1/4's pott (fold mot omslag), eller checksynar ett inte för stort bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...