Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand History for Game 3283205313 *****

NL Texas Hold'em $50 Buy-in + $5 Entry Fee Trny:18721307 Level:1 Blinds(10/15) - Thursday, December 29, 22:49:12 EDT 2005

Table Table 67427 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: akke55 ( $1025 )

Seat 2: gibbystl45 ( $958 )

Seat 3: deskjet111 ( $1100 )

Seat 4: foocat ( $1450 )

Seat 5: gdtomson ( $865 )

Seat 6: louis17 ( $915 )

Seat 7: cncdbateman ( $852 )

Seat 8: Cuban ( $705 )

Seat 9: iqman ( $1045 )

Seat 10: BoostedTalon ( $1085 )

Trny:18721307 Level:1

Blinds(10/15)

** Dealing down cards **

Dealt to akke55 [ As Ad ]

Cuban folds.

iqman folds.

BoostedTalon folds.

akke55 raises [45].

gibbystl45 folds.

deskjet111 folds.

foocat folds.

gdtomson folds.

louis17 calls [35].

cncdbateman calls [30].

** Dealing Flop ** [ 9c, Jc, 8h ]

louis17 checks.

cncdbateman checks.

akke55 bets [135].

louis17 raises [270].

cncdbateman calls [270].

akke55 folds.

Den första killen mini-raisar mig... Med en sådan farlig flopp tror jag inte att han bluffar. Killen bakom kallsynar, drag? Känns som att jag har tillräckligt med chips för att fortsätta tuneringen utan denna hand. Samtidigt skulle en tia, sjua, dam, klöver och knekt döda min hand rätt rejält. Rätt spelat?

* Lite RP på "SnG" - QoS *

Postad

Håller med att det var en okej fold så här tidigt i turneringen. iofs hade jag nog spelat vidare ändå... men ok, inget större fel med folden iaf.

Men, du skulle ha spelat mycket hårdare pre-flop med AA! Du lägger ju "bara" in BB (15) + 30. Jag hade höjt till 100-130 iaf. Kanske upp till 150-200. Du sitter i tidig/mittenposition och har 6 spelare bakom dig. Jag hade skrämt upp dem rejält. Är det ett försök till slow-play? Alrdig slow-play pre-flop, hade du däremot floppat trissen kan du göra en slow-play med gott samvete (om inte floppen är enfärgad då).

Ditt minibet pre-flop skrämmer ingen, det kostade bara 30/35 för SB/BB att vara med, dvs ca 1/24 (eller så) av deras stack.

En sista kommentar: Du spelar ändå 50+5$, speciellt på Party där de är supertajta på denna nivå bör du få bättre betalt för dina AA.

Gjorde en liten check av dig + Fi's på Pokerprophecy:

louis17 win: 36,28% (games played 113, wins 41, losses 72)

Cuban win: 36,24% (games played 618, wins 224, losses 394)

akke55 win: 33,61% (games played 235, wins 79, losses 156)

BoostedTalon win: 30,67% (games played 238, wins 73, losses 165)

iqman win: 30% (games played 70, wins 21, losses 49)

gibbystl45 win: 29,88% (games played 445, wins 133, losses 312)

gdtomson win: 28,97% (games played 214, wins 62, losses 152)

foocat win: 27,94% (games played 204, wins 57, losses 147)

cncdbateman win: 27,81% (games played 586, wins 163, losses 423)

deskjet111 win: 24,28% (games played 140, wins 34, losses 106)

Som du ser är det inga fiskar eller rookies du spelar mot. Med din mini-raise pre-flop antog de att du satt med typ KQs eller ett mellan/lågt par. Detta var grabbar som säkerligen hade respekterat en saftigare höjning pre-flop.

Hur gick det? Vad hade dom? (jag gissar att dom hade top par och flushdraw!) Hade du vunnit med dina AA om du spelat vidare?

Postad

Cyntax: Om det stämmer att hans fi var duktiga är det ju idioti att höja till 200. Då får du i princip alltid blindsen om ingen råkar ha KK, och mot den handen får du ändå in hela stacken. Jag kan förstå argument för att höja till 60-70, men mer än så tycker jag är att slänga bort en fin hand.

Du verkar dessutom tycka att det är dåligt att folk sätter dig på en svag hand när du har AA. Det förstår jag inte alls, jag ser gärna att folk försöker mova bort mig från mina AA.

Matte: Jag gillar din fold. En all in känns som rejält överspel och synar du bara har du ingen aning om vad du ska göra på turn. Spara chipsen till senare.

Postad

Helt rätt spelat! BÅDE pre-flop och efter!

Cyntax; Dig skulle jag vilja spela mot. När du höjer mycket vet jag att du har bra och lägger mig, när du höjer lite vet jag att du har lite sämre och synar. Det är ingen bra taktik att höja olika mycket beroende på hur bra hand man har, då blir man fruktansvärt lättläst.

Höjning till 45 är 3*bb, vilket brukar vara standard (3-4) helt ok! Sitter man på en hand som AA vill man inte "skrämma" de andra, självklart vill man ha syn. Helst av en men även två är ok som hände här, fortfarande är du storfavorit. Sen får man ju omvärdera handen efter floppen vilket Matte_Maiden gör på ett utmärkt sätt!

Keep up the good work 8-)

Postad
Helt rätt spelat! BÅDE pre-flop och efter!

Cyntax; Dig skulle jag vilja spela mot. När du höjer mycket vet jag att du har bra och lägger mig, när du höjer lite vet jag att du har lite sämre och synar. Det är ingen bra taktik att höja olika mycket beroende på hur bra hand man har, då blir man fruktansvärt lättläst.

Höjning till 45 är 3*bb, vilket brukar vara standard (3-4) helt ok! Sitter man på en hand som AA vill man inte "skrämma" de andra, självklart vill man ha syn. Helst av en men även två är ok som hände här, fortfarande är du storfavorit. Sen får man ju omvärdera handen efter floppen vilket Matte_Maiden gör på ett utmärkt sätt!

Keep up the good work 8-)

Du har rätt, jag ska ta till mig kritiken och tänka på det i fortsättningen.
Postad
Men, du skulle ha spelat mycket hårdare pre-flop med AA! Du lägger ju "bara" in BB (15) + 30. Jag hade höjt till 100-130 iaf. Kanske upp till 150-200. Du sitter i tidig/mittenposition och har 6 spelare bakom dig. Jag hade skrämt upp dem rejält. Är det ett försök till slow-play?

Vaddå? Han höjer 3 x big blind, vilket väl får betraktas som en standardhöjning - inget fle på det. Det är klart att om bordet är fullt med syngalan tomtar är det väl läge att beta kring 100 i stället, men nu ger han dem ett oförldelaktigt pris som de accepterar och det är så det ska vara.

Sedan tycker jag att han spelar handen helt riktigt. Potsize bet på floppen och sedan en laydown som antagligen räddar honom kvar i turneringen.

I bland verkar det som om utgångspunkten är att "our hero" alltid har gjort fel när han/hon förlorar med den båsta starthanden, men så behöver det ju inte vara.