Gå till innehåll

Win % if flop seen?


kristian_83

Recommended Posts

Statistiken försämras ju om det är många som limpar in när man är på BB.

 

Jag ser mig som som mycket bra spelare och har 40 % floppen och 61 % på showdown i turneringar. Dock så har jag bara 12 % vunna händer. Det är ett viktigare mått och det viktigaste är ju hur mycket man vinner. Desto större potter desto bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ligger just nu på :win if flop seen 18%, flop seen 24%,showdowns won 91%,hands won 4%,hands palyed 503.

 

är FL det gäller tycker mina siffror är rätt låga?

 

Siffrorna tyder på att du antingen haft otur med korten eller spelat lite för vekt. Och omvänt, om din win if flop är typ 70-80 % (händer mig ibland) för en session så har du antingen haft tur eller så har dina motståndare spelat för vekt.

 

I längden bör din win if flop seen ligga runt 30-40 % när du ser 24 % av flopparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ok,

 

ligger just nu på :win if flop seen 18%, flop seen 24%,showdowns won 91%,hands won 4%,hands palyed 503.

 

är FL det gäller tycker mina siffror är rätt låga?men ligger lite plus på alla 4 bord ja spelar på i alla fall.

 

Det kan inte vara mycket om du bara vunnit 4 % av 24 % spelade men det är så få händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ingen FL-spelare, men 91% vunna showdowns låter sjukt mycket. Jag tror att han passar lite väl ofta på river/turn när det skulle vara bättre att syna ner.

 

Mhm, den siffran blir typ 52-54 om man maximerar vinsten per hand. Någon foldar sjukt många vinnare. (Eller så är det utslaget av en mycket kort session, låt oss hoppas det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina siffror på Noble FL 0.25/50:

Won hands %: 6.39

Saw flop %: 26.44

WonSawflop %: 23.47

Showdowns %: 6.64

Showdowns won %: 64.83

Preflop raise%: 2.25

$Won/hand: 0.02 vilket blir ca 1.6 BB/h

 

Att komma upp i över 30% wonsawflop ser jag som helt orimligt (i FL). Jag spelar konstant efter pottodds. Att syna eller beta mera känns som att börja chansa. Det som överraskar mig när jag ser dessa mina egna siffror är den låga prefflop raise %:en (2.25), och den höga showdowns won -%:en (64.83). Jag lägger mig ofta när det betas inför rivern när jag anser att jag inte har bästa handen och när pottoddsen inte motiverar syn. Det är nog en av orsakerna till showdowns won-%:en. Det är inte ofta det går lyckligt när jag försöker att syna ner eller beta bort motståndare vid (och inför) River. För en vecka sen skulle jag ha legat på ca 2 BB/h men jag har varit i en otrolig bad streak sen dess. perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så säker på att jag foldar för mycket. Detta är en diskussion jag varit i är tidigare och efter det foldar jag mindre. Den gången handlade det om att jag foldade överpar. Jag är tacksam över de synpunkter jag då fick på mitt spel.

 

Jag har numera nästan tagit som principbeslut att jag foldar tex. QQ och lägre par om det kommer A eller K på flopen och någon betar (och jag inte träffat trissen). Ja jag har gått så långt att jag foldar alla par om det kommer ett högre klätt kort eller 10 på bordet och det betas innan jag skall tala. Är jag i tidig pos. så betar jag vissa gånger själv om ingen betat (dock inte om det kommit A eller K på flopen).

Sen satsar jag absolut inga pengar vid turn och framåt. Detta är ett principbeslut som jag tagit för att inte behöva sitta och försöka gissa något mer eller mindre bra i dessa situationer. På den nivå jag spelat så ser spelare flopen så fort de får ett ess eller en kung. Det är mycket sannolikt (har inte räknat ut det) att någon träffat topparet när det kommer A eller K på bordet. Det finns ingen ekonomi i att syna dessa situationer till show down och att bluffa bort motståndare går inte.

 

Detta tog jag bara som ett exempel på hur jag foldar. Jag har nog fler "princibeslut" men dem tar jag inte här nu. Visst gör jag bedömning från fall till fall också. Det finns ju spelare som jag via pokeroffice och notes vet att kan höja och syna med litet vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har med andra ord nått den traditionella och felaktiga självviktande strategin för postflopspel mot lösa motståndare. Allvarligt talat, din beskrivning är så fylld av missförstånd kring korrekt strategi mot lösa motståndare att det inte går att staga upp med några forumposter. Läs för guds skulle Small Stakes Hold'em.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen så har nog Lethe rätt, LÄS SMALL STAKES HOLD'EM!!!

 

Tänker dock ändå göra ett försök...

 

Det är mycket sannolikt (har inte räknat ut det) att någon träffat topparet när det kommer A eller K på bordet.

 

Du inser givet vad som normalt sett ligger i potten här (för du höjde väl med QQ preflop?) att du måste vara minst 80%, i vissa fall uppemot 90% säker på att vara slagen för att folda här?

 

Sen satsar jag absolut inga pengar vid turn och framåt. Detta är ett principbeslut som jag tagit för att inte behöva sitta och försöka gissa något mer eller mindre bra i dessa situationer.

 

Håller med, finns ingen anledning att sitta och gissa här. Du kommer alldrig få tillräckligt bra read för att veta om fi har topparet eller mellanparet eller ett drag eller t.o.m. tokbluffar.

 

Man får helt enkelt se till att spela ett spel som I SNITT är vinnande poker, och det är definitivt inte att autofolda på flopen.

 

Det finns ingen ekonomi i att syna dessa situationer till show down och att bluffa bort motståndare går inte.

 

Det är precis det som det finns, (obs grov förenkling) i 75% av fallen torskar du 2½BB, i 25% av fallen vinner du typ 10-12BB. Matten lämnas som övning...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...