Gå till innehåll

SnG - Heads up, syna eller slänga från SB?


olleolle

Recommended Posts

Jag spelar Party 22$ 10-pers SnG, dvs 8000 marker i spel.

 

Frågeställningen rör HU på de sista nivåerna (dvs big blind är 3-, 4-, 5- eller 600) och man själv sitter på knappen.

 

Min vanliga spel är att ställa in på massa händer och folda riktiga skithänder (om man bedömer att risken för syn är för stor). Min fundering nu är hurvida det kanske är bättre att syna, i stället för att slänga dessa händer, då 1-3 förmodligen är tillräckliga odds. Problemet är ju bara att bottom pair med låg kicker blir svårspelat efter floppen...

Bara rätt att syna om man tror att det finns möjlighet att handen checkas hela vägen? Hur gör ni, synar eller slänger? (I dom lägen man bedömer att ett ställ är fel.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar själv väldigt sällan slänga skithänder. Höjer ofta med dom, och ibland synar. Beror mest på att motståndet "oftast" inte alls är så bra HU, och foldar för en raise väldigt ofta. Varvar med lite limps med både bra och dåliga händer. Åker man på all-in som mottdrag är det bara folda, och vänta på en över-medel hand. Brukar ofta ta en stand med K5o t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...