Bernt Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Spelar NL25 10manna. Säg att jag höjer 4bb, får allin emot mig, syn utan read? Under vilka omständigheter syn utan read? Citera
Hjort Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 När jag har typ 5bb i stacken. Seriöst så synar man inte all-in för 100bb utan read med JJ eller TT. Om motståndaren har så pass lite i stacken att man får bra pottodds är en förutsättning. Har han 20bb är det en tämmeligen obligatorisk syn med åtminstone JJ. Citera
Ziner Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 håller med när du har pot odds annars verkligen inte. Citera
Bernt Postad 28 December , 2005 Författare Rapport Postad 28 December , 2005 när har jag pottodds? Citera
Hjort Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 när har jag pottodds? 20-30bb någonstans. Det är inte en tillräckligt vanlig situation (om inte annat så får man ju rätt snabbt en read om någon överbetar potten enormt med många händer svagare än AA) för att jag ska lägga någon särskild tid på att analysera det i någon exaktare utsträckning. Det är helt enkelt inte en situation där det är särskilt viktigt att veta rätt svar. Citera
Bernt Postad 28 December , 2005 Författare Rapport Postad 28 December , 2005 när har jag pottodds? 20-30bb någonstans. Det är inte en tillräckligt vanlig situation (om inte annat så får man ju rätt snabbt en read om någon överbetar potten enormt med många händer svagare än AA) för att jag ska lägga någon särskild tid på att analysera det i någon exaktare utsträckning. Det är helt enkelt inte en situation där det är särskilt viktigt att veta rätt svar. ok! Säg att jag höjer 4bb, får en raise mot mig på 12bb, jag höjer pott, alltså 16bb och Fi går allin. 32bb i potten, enkel syn, tveksam syn eller fold? Citera
Hjort Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Säg att jag höjer 4bb, får en raise mot mig på 12bb, jag höjer pott, alltså 16bb och Fi går allin. 32bb i potten, enkel syn, tveksam syn eller fold? För det första så verkar dina pottodds lite slarvigt ihopräknade (om du höjer 4bb och han höjer med 12bb så är en potthöjning från din sida typ 48bb), så det framgår inte riktigt vad man får för odds på en syn. För det andra så är det en jäkla skillnad på om du höjer UTG på ett tiobord och återhöjaren sitter direkt till vänster om dig än om du sitter på knappen på ett 3-mannabord och bb slår om efter att sb foldat. Citera
Stoneburg Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Enkelt svar: Nej såvida inte motståndaren är shortstack eller totalt dum i huvudet. Och re-raisa inte med JJ eller TT vid ett fullbord. Citera
Recommended Posts