Gå till innehåll

NLT - Hur spela JJ i tidig position


Recommended Posts

EUR 0,50/1,00

 

genomsnittsvinst vid bordet: 24

 

ingen spelar aggresivt

 

 

 

View Hand History

Game # 202223085 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Bilbao"

Game ended 2005-12-28 19:15:04 GMT+01:00

 

Players:

kksf1381 (EUR 105,35 in seat 1)

Myse33 (EUR 20,40 in seat 2)

piratmange (EUR 117,55 in seat 3)

akakegak (EUR 54,94 in seat 4)

Luckylad (EUR 98,00 in seat 5)

frytki2 (EUR 142,75 in seat 6)

kingofdong (EUR 85,75 in seat 7)

DarinIsNr1 (EUR 95,65 in seat 8)

 

Dealer: akakegak

Small Blind: Luckylad (0,50)

Big Blind: frytki2 (1,00)

 

DarinIsNr1 was dealt: Jh - Js

 

kingofdong Call (1,00)

DarinIsNr1 Raise (4,00)

kksf1381 Call (4,00)

Myse33 Fold

piratmange Call (4,00)

akakegak Fold

Luckylad Call (3,50)

frytki2 Fold

kingofdong Fold

 

Flop Kc - 8c - 4s

 

 

ÄR det för lågt bet bortset från att det nu var många som syna?

 

Är det efter denna flop(med så många synare):

Check/fold

Check raise/fold (om en i sen pos betar) --> turn, check fold

Bet/ fold

Bet --> turn, check/fold

 

 

Är det Check fold som man oftast ska köra i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop är fint, finns ingen anledning att höjja med mer.

 

Du kan check/folda den här floppen. Du har 3 killar efter dig och med ett färgdrag och ett överkort. Säg att du bettar ut och får en syn, turnen är ett ofarligt kort och det är din tur?..ger du färgdraget ett gratis kort? Utan position är den här handen väldigt svårspelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra preflop-raise. Betta närmare pott på floppen - finns ingen anledning att ge nån credit för en kung utan att de har bevisat att de har en.

 

Hmm...

med 3 andra spelare med i potten är det väl ganska sannolikt att någon av dem har en K, då folk oftast synar preflop med kort över 10.

Varför inte bara ge upp de 4€ du lagt in i potten? tycker det är onödigt att betta 16 då man får syn av alla händer K eller bättre, och sedan kommer få checkfolda turn ( om man inte vill försöka bluffa ut motståndaren).

 

Tycker du kan checka flopp när du är ur position och om alla checkar och turn är K eller under J så kan du lägga in lite större än halvpottbett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt svår situation. Jag skulle inte vilja backa upp JJ med hela stacken när en kung kommer på floppen, mot tre motståndare. En del spelare gör det, jag tycker det är ett förlorande spel.

 

Men om man alltid foldar direkt när man stöter på problem blir det väldigt lätt för spelare att köra med en. Nu hade ingen spelat LAG så det finns ingen anledning att fightas med marginella händer.

 

Eftersom tre motståndare synade en såpass kraftig höjning innan floppen, gissar jag att det var ett löst bord. Jag gillar inte att försöka representera en stark hand mot många lösa spelare när jag inte har en.

 

Beror mycket på vilken image man har vid bordet. Har man visat upp många bra händer på sista tiden, kanske man borde försöka med ett pottbett på floppen, eller 80% av potten så att bara par i kungar eller bättre kan syna.

 

Jag skulle check/folda. Tycker inte man förstör imagen för mycket med att ge upp enkelt med marginella händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkligt svår situation. Jag skulle inte vilja backa upp JJ med hela stacken när en kung kommer på floppen, mot tre motståndare. En del spelare gör det, jag tycker det är ett förlorande spel.

 

Håller med om att det inte är en idealsituation på nåt sätt, men jag tycker inte floppen är hemsk att den inte går att betta. Och vem har snackat om att backa upp med hela stacken?

 

Jag gillar inte att försöka representera en stark hand mot många lösa spelare när jag inte har en.

 

Jag hade heller aldrig uppföljningsbettat den här floppen med typ AQ, men vi har ju faktiskt en hand här. Att bara checkfolda den tycker jag känns alldeles för vekt, särskilt när vi har representerat styrka ur tidig position preflop.

 

Hur spelar du turnen vid syn?

 

Vid omslag - fold. Vid syn måste man ju sakta ner på turn förstås, och troligen folda mot nån som bettar, lite beroende på vad som kommer, hur många som är kvar och vem det är som spelar tillbaka på en. Är det fler än en spelare kvar på turn har jag lagt min sista $ i den potten. Om turn blankar och det är en ensam spelare kvar som bara har synat floppen skulle jag kunna tänka mig att ibland syna ett inte alltför stort bet för att kolla vad som händer på river, även om jag inte skulle göra det mot alla spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade heller aldrig uppföljningsbettat den här floppen med typ AQ, men vi har ju faktiskt en hand här. Att bara checkfolda den tycker jag känns alldeles för vekt, särskilt när vi har representerat styrka ur tidig position preflop.

 

Sant att det är vekt att checkfolda så fort man får problem. Tycker inte det är fel att spela som du föreslagit. Om två motståndare synat innan floppen, skulle jag inte tveka att spela som du föreslår. Förutom att jag skulle inte beta potten på floppen utan snarare 60-80% av potten, har någon en kung kommer han att syna eller förmodligen reraisa. Har någon ett färgdrag kommer han syna om han är en lös spelare.

 

Men nu synade tre floppen. Tycker det är för många att spela en marginell hand emot. När fyra stycken går med i en hand efter mycket action innan, är även toppar en besvärlig hand. Säg att två stycken synade med par, chansen är inte så liten att någon träffade set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta ditt standardbet som du gör med både stål, AK/AA och missar i detta läge. Jag antar att det ligger någonstans kring 1/2-helpott. Finns ingen anledning att check-folda bara för att kungen dyker upp, detta är ju cashgame och ingen turnering. I en turnering kan du inte återfå eventuella marker du bluffar bort...

 

Hur du ska spela sedan:

 

1) Om någon raisar:

- Reads och din table image. Har du tight table image? Kan du trovärdigt representera AK/AA/KK t.ex. och få kungar etc att folda? Vem re-raisar, varför, vad kan han ha? Hur bred är hans HD? Utifrån det får du ta ett beslut huruvida all-in, syn eller fold är korrekt.

 

2) Om någon synar och turn blankar:

- Knepigt. Beror mycket på hur du uppfattas vid bordet samt Fi's bordsimage. Varför synar han bara med färgdrag ute? Har han draget själv? Spelar han färdiga händer hårt eller inte? Vad slår han om med kontra synar? Är han trixig? Beroende på detta har du antingen ett solklart 2/3-pottbet alternativt en solklar check-fold.

 

Just dessa situationer är så extremt readberoende. Helt omöjligt att ge ett generellt svar. Givet helt utan reads så betar jag kring pott på floppen och checkar turn, troligtvis check-foldar, vid syn samt passar vid omslag. Däremot kan reads, bordsstämning, din table image och så vidare påverka beslutet något enormt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...