spyse Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Jag har under ca 6 mån spelat på FL $0.15/0.30 6-max. Plusade ordentligt i början, sedan gick det segt ett tag och spelade bort 60% av stacken sedan plussat upp den till $140 sedan ner till $130 där jag är nu. Jag börjar känna att den nivån jag kör på nu är lite låg för mig och gör att det är svårt att behålla koncentrationen, gnistan finns helt enkelt inte kvar! Därför har jag planer på att gå upp till FL $0.25/0.50 6-max, nu är det ju så att stacken är för liten (under 300BB). Planen är att spela och om jag kommer under $80 gå ner och grinda upp mig igen, går det fint ska jag spela upp mig till 300BB på nästa nivå och hoppa upp. För att "få fart" på mitt spel ska jag också läsa SSH samt starta en dagbok här på PF för att få hjälp att hitta mina läckor och utveckla mitt spel. Kan tillägas att jag sedan en månad tillbaka har haft en Bad Streak som nu har vänt då jag vunnit en MTT ($5+1) samt lirat CG NL på andra siter och har där spelat in ca $100 vilket gör att jag plussat ca $340 på 5 dagar. Låter det som en bra ide eller ska jag glömma den? Ja just det, lirar FL på ladbrokes. Citera
elvisero Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Om du har nagra hundra dollar pa andra sajter, och har plussat $340 pa 5 dagar, sa ar du ju langt over de $150 som du sager dej vilja ha for denna niva. Att du har pengarna pa olika sajter, gor ingen skillnad, pengar ar ju pengar. Sen om du har plussat sa pass mycket fran NL spel kanske du skulle borja kora mer NL. Lycka till! Citera
Gyre Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Nu vet jag inte hur du har det ekonomiskt utanför poker men dina 140$ är väl knappast oersättliga om du skulle spela bort dem? Det jag hade gjort är att flytta alla stålar till Partypoker och spela 0.5/1.0 6max där. Spelarna är förmodligen inte mycket bättre där än på 0.25/0.50 på ladbrokes och det är verkligen inte svårt att slå den nivån. Citera
lethe Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Om du nu gular så får du väl sätta in pengar igen. De är ju knappast oersättliga på den nivån. Om de däremot är oersättliga så är 300BB för lite för korthänt. Jag skulle inte vilja ha mindre än 500 när jag börjar. Citera
Hjort Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 Om de däremot är oersättliga så är 300BB för lite för korthänt. Jag skulle inte vilja ha mindre än 500 när jag börjar. Jävlar vilken våghals du är då, när det gäller svårersatta pengar så rör det sig om typ 2000BB för min del. Men som sagt, rör det sig om lite pengar i relation till trolig lön så är det inte någon poäng med att bry sig om rulle. När en vuxen svensk frågar om rulle för enkronorspoker är det lite som om Bill Gates skulle fråga om rulle för att spela 5-10. Citera
JENZOER Postad 28 December , 2005 Rapport Postad 28 December , 2005 med 120 dollar bör du kunna spela 0.25/50 om du inte är alldeles för dålig, och dit spel lär blir bättre om du går upp i blinds. Känner igen situationen med att "gnistan saknas", jag gick upp i blinds då, och mitt spel blev bättre + minsa vinster. Citera
spyse Postad 28 December , 2005 Författare Rapport Postad 28 December , 2005 Måste förtydliga lite. Då jag har pengar på olika siter just för att hålla isär dom olika formerna av texas. På ladbrokes spelar jag bara FL SH CG, på ett prima konto spelar jag NL SH micro nivå och MTT. Har ytterligare ett prima konto där jag lirar SnG och snart ska lira NL CG för att cleara en bonus. Som ni ser en massa konton, ska dock slå ihop mina prima konton till ett. Gular jag på ladbrokes spelar jag inte mer FL tills jag har spelat ihop tillräckligt på dom andra siterna så jag kan undvara ordentligt till ett nytt försök. Citera
Recommended Posts