Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Game ID 627097612 starting - 2005-12-28 12:54:35

** Trainspotting [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

- calle_2k sitting in seat 1 with $10.06 [Dealer]

- mattopen sitting in seat 2 with $9.85

- amanda1234 sitting in seat 3 with $9.50

- OneCrazyNip sitting in seat 4 with $12.47

- ppkk sitting in seat 5 with $7.80

- rwfanlin sitting in seat 6 with $5.00

- siasengyong sitting in seat 7 with $9.90

- mjeffst sitting in seat 8 with $3.90

- Tarkiaine sitting in seat 9 with $9.70

- MrParp sitting in seat 10 with $9.35

mattopen posted the small blind - $0.05

amanda1234 posted the big blind - $0.10

** Dealing card to calle_2k: 9 of Spades, 9 of Diamonds

OneCrazyNip called - $0.10

ppkk folded

rwfanlin folded

siasengyong called - $0.10

mjeffst folded

Tarkiaine folded

MrParp folded

calle_2k called - $0.10

mattopen raised - $0.75

amanda1234 called - $0.75

OneCrazyNip folded

siasengyong folded

calle_2k called - $0.75

** Dealing the flop: 7 of Diamonds, 8 of Clubs, 10 of Spades

mattopen bet - $1.80

amanda1234 folded

calle_2k raised - $3.60

mattopen went all-in - $7.35

calle_2k called - $9.15

Ingen hejjare på odds etc, så kommentera gärna synen.

Det känns faktiskt dåligt, men det kanske det inte är?

* RP, bort med resultat och flytt till HA - QoS *

Postad

Du har visserligen drag till en stege och ett ganska högt pocket men samtidigt har du ju ett överkort på bordet och en ganska kraftig re-raise innan floppen. Men det borde ringa en varningsklocka för dig då han betar ut efetrfloppen, du reraisar (vilket jag tycker om för att veta vars han står) men när han sedan ställer så måste du förstå att du är slagen... Då du sitter med pocket 9 mot pocket Q och floppen kommer 7 8 10 så kommer du förlora 61.7 % av gångerna så det är bara att gratulera att du vann denna gången... :D

Postad

Vad tror du han har? Han höjer 7.5bb. Han måste nästan ha ett högt pp eller ett starkt ess här va? Sätter du honom på ett högt par är ju inte synen så bra. Då har du 10 outs för att förbättra vilket inte ger dig några odds.

På floppen leder han ut och betar pott. Bestämma dig om du är beredd att spela om hela stacken. Floppen ser ju ganska bra ut för dig. OESD och par på hand. Antingen synar du bara och ser vad som händer på turn, förbätttrar du kommer du förmodligen dubbla upp. Eller så reraisar du All In redan på på floppen. Vet inte om folk lägger överpar på denna nivån, men floppen är ju livsfarlig. Så du kommer få honom att tänka till innan han gör sitt beslut.

Men, varför varför? varför minihöjer du honom på floppen? Det är ett tomtespel. Funkar det någonsin? Vill du veta om du leder? Han svarar ju dig med att det gör du inte. Men du synar ändå.

Postad

mitt första svar, vet ej om min logik stämmer , det lär jag få reda på. Men ta inte för hårt på det jag skriver.

Du har öppet stege drag.

du har ett mellanhögt par.

Det ligger inget färgdrag på bordet.

sammanlagt 8 kort i leken hjälper dig att dra stegen.

2 kort hjälper dig att dra triss.

2 av lekens 52 kort räknas inte , för de vet du vilka det e.

10 kort som förmodligen ger dig nötterna.

10/47 = 21,2 % chans på turn.

om du inte träffar turn ger det :

10/46= 21,7 % chans att träffa rätt på rivern.

detta ger dig totalt ca 42,9 % chans att få en riktigt fin hand på antingen turn eller river.

du är redan rätt så comitted i handen i och med ditt bet efter floppen och jag tycker att det är helt rätt att calla den re-raisen.

Detta är dock min allra första analys som jag någonsin gör så jag är väldigt tacksam om du inte tar den på allvar innan någon av de gamla rävarna här inne bekräftar eller sågar den.

mvh

Micke

Postad
Massa text

Titta gärna på denna sidan för att se hur stora chanserna är att förbättra till turn och river:

Odds of Drawing a Card in Texas Holdem

Ah, tack , det visar ju att det i alla fall var rätt i matten i största drag.

MEN..

efter flopen, i denna givna situation, när fi har gått all in, så hade det väl varit helt fel att inte calla? talar inte potoddsen för det i det läget. Nu helt bortsett från spelet preflop , samt innan fi's re-raise.

Postad

Jag tycker det största felet du gör är att inte betta pre, du kommer förmodligen bli höjd och då får du bestämma dig för hur bra din hand är.

Sedan floppen får du nog slänga om han inte skulle ge dig rätt ok pottodds för att syna. Ja sedan skulle handen utvecklas på ett annat sätt och det går bara att spekulera.

Din all-in syn har jag svår att ta ett beslut i vad jag tycker, som någon innan skrev, du har runt 40/60 och med den potten som finns när pengarna åker in så är det nästan EV+/-.

Vad satte du honom på för hand? AK/AQ?

Postad
Jag tycker det största felet du gör är att inte betta pre, du kommer förmodligen bli höjd och då får du bestämma dig för hur bra din hand är.

Sedan floppen får du nog slänga om han inte skulle ge dig rätt ok pottodds för att syna. Ja sedan skulle handen utvecklas på ett annat sätt och det går bara att spekulera.

Din all-in syn har jag svår att ta ett beslut i vad jag tycker, som någon innan skrev, du har runt 40/60 och med den potten som finns när pengarna åker in så är det nästan EV+/-.

Vad satte du honom på för hand? AK/AQ?

Spyse , du bor i västerås ser jag... jag e i hallstahammar under veckodagarna och gör praktik på ett företag. Finns det några livespel i trakten ?

sorry för avstickaren från huvudtråden.

Postad

Eftersom du sitter i position kan du ju syna. Annars ställ in. Din höjning är...ja, lite obra.

Ang. 10 outs så får man nog räkna bort i snitt en av dessa för de gånger han sitter på TT eller JJ, som drar ner till 8 outs.