Gå till innehåll

NLT - Överpar med drag får problem!


Recommended Posts

Spelet på bordet är slaskigt och ganska aggro speciellt Fi i denna hand har ibland varit rätt aggro och bettat ut folk ur potter annars inga övriga reads.

 

Players:

Santa_88 (EUR 54,25 in seat 1)

*TILT* (EUR 46,55 in seat 2)

DrBadBeat (EUR 50,00 in seat 3)

nordmarken (EUR 11,61 in seat 4)

sunkea (EUR 39,15 in seat 5)

liverbirds (EUR 166,84 in seat 6)

 

Dealer: sunkea

Small Blind: liverbirds (0,25)

Big Blind: Santa_88 (0,50)

 

DrBadBeat was dealt: Kh - Kc

 

*TILT* Fold

DrBadBeat Raise (2,00) Standard höjjning pre utan limpers

nordmarken Call (2,00)

sunkea Fold

liverbirds Call (1,75)

Santa_88 Fold

 

Flop 6c - 8c - 9c

 

liverbirds Check

DrBadBeat Bet (6,50) Nja inte världens bästa flopp men med starkt överpar med nästnöt färgdrag bettas standard, bör ha bäst hand på flopp.

nordmarken Fold

liverbirds Call (6,50)

 

Turn 6c - 8c - 9c - Jd

 

liverbirds Check

DrBadBeat Check Tänker här ta gratiskort för att försöka klonka river samt hålla ner potten

 

River 6c - 8c - 9c - Jd - 5s

 

liverbirds Bet (14,00)

DrBadBeat ?????

 

Jaha nu bettar han ut misstänker bluff med bustat drag med tanke på hans image och den svaghet han visat postflop men det är inte många händer jag slår vid detta tillfälle.

 

 

Synpunkter vänliga pokersjälar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade något inte checkat, utan betat på turn för att inte ge gratiskort.

 

Med tanke på att fi checkar bakom så skulle jag sätta honom på något drag, sedan tycker jag att det är en rätt solklar syn på rivern. Om han sitter med en 7a så får du väl betala av honom och bita i det sura äpplet att du gav honom det gratiskortet genom att checka turn.

Dessutom så säger du att han är rätt lös, vilket gör syn på rivern ännu mer solklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du skulle ha betat på turn så han inte får gratiskort till en eventuell draghand. Om han floppat två-par eller set borde han väl beta ut på turn, men eftersom han checkar skulle jag anta att han sitter på ett drag eller ett par.

 

När du visar svaghet på turn kan man tänka sig att han sätter dig på något högt ess och försöker köpa med ett par. Eller så satte han stege/tvåpar med sina 56 eller 67 eller liknande. Eftersom det inte är så mycket pengar, typ 2:1, så skulle jag nog syna för att se vad han har och sen bli förbannad över att jag kan tro på mina kungar när stegen ligger klar och tydlig på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker tvärtemot de andra att det är OK att checka bakom på turn och att du spelar handen snyggt. Antingen har han en made hand, som tvåpar, set eller att stegen redan suttit, och då vill vi hålla nere potten. Eller också är han på ett drag, men drar han på 7:an har han ju bara 6 outs om han inte sitter på Ac + 7. Sitter han på Ac har han några fler, men vi kommer aldrig att förlora några stora pengar på river om ett c eller A faller ändå.

 

River måste du syna mot en sån här spelare, även om du oftast är slagen. Om inte annat för att visa att han inte kan köpa alla potter på brädor av den här typen. Dessutom har ju ju faktiskt visat svaghet på turn vilket gör det troligare att han försöker bluffa om han nu har missat typ AcQc eller nåt och femman faller.

 

Wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer den rafflande upplösningen!!

 

River 6c - 8c - 9c - Jd - 5s

 

liverbirds Bet (14,00)

DrBadBeat Call (14,00)

 

liverbirds shows: Tc - 7c (a straight flush, ten high)

DrBadBeat didn't show: Kh - Kc (a pair of kings)

 

liverbirds wins: EUR 45,15 (with a straight flush, ten high)

Rake: EUR 2,35

 

Nice klonk säger man bara :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...