Gå till innehåll

TV: Dared på TV4 Nyheterna, 11/10 kl. 19

Recommended Posts

Postad
Sinnessjukt mycket pengar som byter ägare. Största potten som jag såg var på 49 500 $, den var dock inte Dared med i.

Mer än årslönen för en vanlig svensk sjuksköterska eller brandman. Det är väl ingenting? :|

• Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag kollade på Dared igår på Expekt. Han gick från 25000 till 51000 $ under den tiden jag kollade (90 minuter) på 100/200$ NL bord med 2 till 5 spelare. Dessutom satt han på ett fullt tiomanna 10/20 NL bord också och gick från 2000 till 8500 $ på samma tid där.

Så 32500 $ plus på 90 minuter igår natt mellan 02 och 03.30

Sinnessjukt mycket pengar som byter ägare. Största potten som jag såg var på 49 500 $, den var dock inte Dared med i.

Jag satt oxå och tittade på det bordet inatt. Helt sanslösa summor i omlopp, och som om inte det vore nog. Precis när jag gick och la mig så sparkades det även igång en 1 mot 1 match mellan de bägge huvudkombatanterna, där bägge pyntade upp $40.000 i inköp.

Tyvärr så beordrades det läggdags för mig då av tanten, annars hade det varit mycket kul att se hur det hela slutade.

Postad

Ahhh så de kom igång med den matchen ändå. Jag la mig tidigare. Det var mycket tjat på Dared att han skulle börja lira, men han ville (av förståeliga skäl) inte lira två bort samtidigt med de groteska insatserna. HU-bordet var dessutom med 200/400 $ blinds NL. :shock:

Postad

Förstår inte riktigt sajterna, som har dessa extremhöga bord. Det kostar mer för dom att hantera pengarna (Neteller tar 2$ avgift) än vad de får in i rake, om en förmögenhet byter plats snabbt. Bättre om förmögenheten byter plats långsammare och i flera stycken.

Det är väl i reklamsyfte kan jag tro

Postad

Nej dom spelade aldrig HU 200/400 NL igår. När det bara var thenizzles och Dared kvar på 100/200 NL så avböjde faktiskt Dared spel på 200/400, när thenizzles frågade.

Och resultatet på 100/200 NL?

Dared gick väl back en kanske $45k medans thenizzles totalt köpte in för 30k och gick därifrån med $120k!! ungefär. (Men då hade Dared redan lämnat bordet.) Allt kom då inte från Dared men en stor del dock.

En monsterpott på 54k$ plockade thenizzles hem mot Dared. Det var då allt vände. Innan det låg Dared plus en del.

Postad
Nej dom spelade aldrig HU 200/400 NL igår. När det bara var thenizzles och Dared kvar på 100/200 NL så avböjde faktiskt Dared spel på 200/400, när thenizzles frågade.

Kan väl tänkas att Dareds rulle inte riktigt räcker för den nivån.

Går man efter 3000BB-regeln så krävs c:a 8:a miljoner SEK, nu var det dessutom HU.

Postad
Vänner,

Hur uttalar man Dared? Uttalas det som [da rädd] eller [däärd]?

Enligt honom själv så var det ursprungligen när han spelade nåt nätdataspel soom han hade nickname [däärd]. När han gick över till pokern så har ingen fattat uttalet, och det har blivit [da rädd] i pokervärlden.

Postad

Albert,

Det ryktas en hel del om vem "thenizzles" är. Vissa säger Sam grizzle medans andra hävdar stenhårt att det skulle vara David Williams och att denne nyligen skulle ha köpt sig ett hus i Las Vegas.

Men vem vet.... ?

Postad

Kan väl tänkas att Dareds rulle inte riktigt räcker för den nivån.

Går man efter 3000BB-regeln så krävs c:a 8:a miljoner SEK, nu var det dessutom HU.

HAHAHAHAHAHA men för helvete, ja ni får ta ett allvarligt snack med DaRed grabbar, om han inte kan 3000bb regeln så kan han ju inte vara en bra spelare eller kunna tjäna pengar...

Postad
va menar du.. man kan inte va bra spelare om man inte vet om den regeln eller?

Låter som Thrasher var sarkastisk och missuppfattade martenmanias kommentar. Alltså det verkar som Thrasher trodde att martenmania menade vad Thrasher sarkastiskt skrev.

Postad
Albert,

Det ryktas en hel del om vem "thenizzles" är. Vissa säger Sam grizzle medans andra hävdar stenhårt att det skulle vara David Williams och att denne nyligen skulle ha köpt sig ett hus i Las Vegas.

Men vem vet.... ?

På så vis. Ständigt dessa fantomiserande pseudonymer. Hur som helst så verkar personen kunna sin poker.

Postad
Var det någon som fixade avsnittet i datorformat eller som kanske kommit över det på annat sätt?

Det finns, sök på kalla fakta. Tror man t.o.m kan se den på TV4:s sida gratis.