Gå till innehåll

FL - Hur bra är dom på $2/4


spyse

Recommended Posts

Hur bra är motståndet på FL $2/4?

 

Och sedan hur stor BR behövs för att skotta? Nu menar jag inte att gå in med 10 BB och hoppas på det bästa utan gå in och hoppas på att inte ha alltför mycket otur. Känner såklart till 300 regeln men om man bortser från den, med 100 BB borde man väl klara sig lagom om man inte har för mycket oflyt och/eller spelar värdelöst. Nu snackar vi $1/2 - $2/4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att det är ganska viktigt att välja ett bra bord på 2/4. Det är väl inte så tufft spel egentligen, men om man bara tar ett bord på måfå så kan man nog hamna med ett gäng relativt kompetenta spelare om man har otur. Men om man letar lite så finns det hur mycket dåliga spelare som helst. På 1/2 tyckte jag inte att table selection verkade lika viktigt. Där är det nästan omöjligt att hitta ett bord med kompetent spel.

 

Bör tilläggas att jag talar om partys 2/4.

 

På din fråga om 100BB räcker så beror det väl på om du har flyt. Det finns ju definitivt en risk att 100BB går åt innan du hunnit känna speciellt mycket på motståndet. Första gången jag provade 2/4 så förlorade jag 150 BB väldigt snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror självklart vilken sajt du spelar på, men generellt tycker inte jag det är nån större skillnad mellan 1-2 fl o 2/4 fl---själv klart bättre spelare men även massor av tomtar som vill prova på den nivån.

 

Men det finns väldigt dåliga spelare på den nivån blandat med väldigt bra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror självklart vilken sajt du spelar på, men generellt tycker inte jag det är nån större skillnad mellan 1-2 fl o 2/4 fl---själv klart bättre spelare men även massor av tomtar som vill prova på den nivån.

 

Men det finns väldigt dåliga spelare på den nivån blandat med väldigt bra spelare.

 

Jag tänkte på prima nätverket, lite synd att jag glömde säga det. Kanske kan få ett lite mer exakt svar nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror självklart vilken sajt du spelar på, men generellt tycker inte jag det är nån större skillnad mellan 1-2 fl o 2/4 fl---själv klart bättre spelare men även massor av tomtar som vill prova på den nivån.

 

Men det finns väldigt dåliga spelare på den nivån blandat med väldigt bra spelare.

 

Jag tänkte på prima nätverket, lite synd att jag glömde säga det. Kanske kan få ett lite mer exakt svar nu?

 

På prima är spelarna tigthare än på party. Spelar man low limit FL finns det igentligen ingen anledning att spela nån annan stans än på party.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror självklart vilken sajt du spelar på, men generellt tycker inte jag det är nån större skillnad mellan 1-2 fl o 2/4 fl---själv klart bättre spelare men även massor av tomtar som vill prova på den nivån.

 

Men det finns väldigt dåliga spelare på den nivån blandat med väldigt bra spelare.

 

Jag tänkte på prima nätverket, lite synd att jag glömde säga det. Kanske kan få ett lite mer exakt svar nu?

 

På prima är spelarna tigthare än på party. Spelar man low limit FL finns det igentligen ingen anledning att spela nån annan stans än på party.

 

Om det inte finns bra bonusar på andra ställen :roll: Men annars är prima verkligen inte bra för low limit FL :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt jag menade Partys 2/4 där det kryllar av dåliga spelare. Prima 2/4 fl har jag aldrig provat-

 

Men jag har tittat mycket o det ser riktigt tajt ut där- med många bra spelare.

 

Har du provat på crypto nätverket- jag provade 1/2 fl o hade inga probs där.

 

Men ska du prova 2/4 fl är väl party att rekomendera, och table selection är väldigt viktigt just där- så att man inte hamnar med allt för många tajt svenskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar fixed på prima 1/2 $ och tycker om det som fan. Gillar att en del spelare är lite smått tighta, men inte direkt överdrivet. De är däremot väldigt passiva vilken passar min spelstil perfekt. Plussat cirka 500 $ på några veckor, vilket är en tredubbljing av min bankrulle ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur högt ett berg är kan man i alla fall uppskatta genom att titta på det. Hur tungt ett berg är är den verkligt kniviga frågan.

Det är inte "hur högt är det berget?", det är "hur högt är ett berg?" Det är en stor och viktig skillnad mellan frågorna. Den första är väldefinierad och går i princip att besvara, den andra är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur högt ett berg är kan man i alla fall uppskatta genom att titta på det. Hur tungt ett berg är är den verkligt kniviga frågan.

Det är inte "hur högt är det berget?", det är "hur högt är ett berg?" Det är en stor och viktig skillnad mellan frågorna. Den första är väldefinierad och går i princip att besvara, den andra är det inte.

 

Var det nån speciel berg-distribution du tänkte på? Du kan få median eller medel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det nån speciel berg-distribution du tänkte på?

Nix, men jag tar gärna en median om du har en.

 

Medan vi ändå håller på så skulle jag också gärna vilja veta vilka skor som passar allra bäst för just mig. Jag behöver pris, märke, storlek och affär och jag tänker inte ge dig någon som helst information om mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det nån speciel berg-distribution du tänkte på?

Nix, men jag tar gärna en median om du har en.

 

Medan vi ändå håller på så skulle jag också gärna vilja veta vilka skor som passar allra bäst för just mig. Jag behöver pris, märke, storlek och affär och jag tänker inte ge dig någon som helst information om mig.

 

Median för Sveriges 11 högsta berg = 1860m.

 

Angående din andra förfrågan så jobbar vår researchavdelning för högtryck med den just nu. Återkommer med svaret inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra är motståndet på FL $2/4?

 

Och sedan hur stor BR behövs för att skotta? Nu menar jag inte att gå in med 10 BB och hoppas på det bästa utan gå in och hoppas på att inte ha alltför mycket otur. Känner såklart till 300 regeln men om man bortser från den, med 100 BB borde man väl klara sig lagom om man inte har för mycket oflyt och/eller spelar värdelöst. Nu snackar vi $1/2 - $2/4.

 

Om du kör ett bord och fullring, så tror jag variansen kommer rymmas inom 100bb. Du borde kunna få en aning om du räcker till spelmässigt.

Kör du SH så är risken större att hela skottningspengen försvinner på otur. God luck!

 

Edit:

By the way spyse. Jag tycker att din fråga var bra. (ingen ironi).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...