Gå till innehåll

Players per flop


thebeater

Recommended Posts

Fast å andra sidan, ju fler som synar för att se potten ju fler tänkvärda händer finns det ju.

 

Därav spelar man tight och raisar så pass att bara ett visst antal spelare ser floppen och sen är pengarna dina! :heart:

...fast om det gäller FL...? Invänta bra händer och hoppas att ingen drar ut eller spela spekulativa händer såsom suited connectors mm?

 

Förlorar mycket pengar på att Höja med tex AKs och får sen 3 limpers varav både BB och SB. Spelar man 1/2 som jag känns det som SB och BB kan sitta på lite vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...fast om det gäller FL...? Invänta bra händer och hoppas att ingen drar ut eller spela spekulativa händer såsom suited connectors mm?

 

Förlorar mycket pengar på att Höja med tex AKs och får sen 3 limpers varav både BB och SB. Spelar man 1/2 som jag känns det som SB och BB kan sitta på lite vad som helst.

 

Nej, du tjänar massa pengar på att folk synar din höjning med AKs med lite 'vad som helst'. Om de bara synade med de korrekta händerna mot din handdistribution skulle du ju inte tjäna ett öre.

 

Handförsvar i stora potter är en konst, jag föreslår att du nogsamt läser de delarna av Small Stakes Hold'em av Ed Miller igen. Om du inte läst SSH alls så åtgärda genast. Alla som spelar vid lösa FL-bord tjänar på att läsa den, om de inte redan behärskar tekniken att ta maximalt betalt av synstationer, försvara sina händer i stora potter, veta när det är värt att betala av etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...