Espen Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 Var med om en grymt skum grej igår. Satt hos polaren och han satt och spelade. Han sitter och pratar med en person i chaten. Rätt som det är så kommer det upp meddelande skrivit i kompisens namn fast han inte skriver nått. Man ser alltså att det är polaren som skrivit i chaten, även fast han inte skrivit. Hur kan detta ske? Om man kan hacka chaten vad är det då som hindrar från att korten kan bli hackade? Citera
Joeduck Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 ifall det vore så är det troligare att det är hans dator som är hackad"" poker servrar är aningen bättre i säkerhetsynpunkt än en hemma PC Citera
Espen Postad 26 December , 2005 Författare Rapport Postad 26 December , 2005 Jo visst, men tror ju inte 2 personer kan vara inloggade på hans konto samtidigt. Så nått skumt var det. Nån som sett likande förut? Citera
Silverfinn Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 Såg i chatten där en person pratade med sig själv, typ svarade på sina egna frågor/snack. Bara hans nickname var uppe, men det såg ut att vara en dialog med 2 personer. Citera
garpen Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 Kan det vara en presenationsbugg? Citera
The Grand Bark Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 Gjorde ett inlägg om samma grej för nåt halvår sen. Hände mig på Expekt. Nån svarade att han visste hur man gjorde men ville inte säga mer än så. Supporten påstod att dom aldrig hade hört det förut. Citera
emf Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Kan det vara ett nick som innehåller lilla Ludvig, en etta(1) eller kanske stora Ivar som man kan byta lite godtyckligt? Citera
Dollarturist Postad 27 December , 2005 Rapport Postad 27 December , 2005 Fråga railbirdsen hur man gör. Om jag inte är helt ute och hojar nu så är det bara att skriva nåt i den här stilen: /eget_nick: lol...lucky river OMG fish!!!!! <följt av ett bestämt gäng mellanslag> /person_vars_namn_man_fakenickar: <vad man vill att det ska se ut att personen skriver>. Man utnyttjar alltså att det blir en automatisk radbrytning efter ett gäng mellanslag. Jag kanske har missuppfattat och då ber jag om ursäkt för mitt totalt irrelevanta inlägg. Citera
Recommended Posts