Gå till innehåll

5CD - Fråga om förbättring av trissen


scouserandy

Recommended Posts

Vill du maximera chansen att få kåk skall du slänga ett kort, lite överaskande.

 

Vill du maximera chansen att få kåk eller fyrtal skall du slänga två

 

Vill du få bra betalt efter bytet så bör du maskera och byta ett kort.

 

Är ni all-in så bör du alltså byta två kort, för att maximera förbättringschansen. Finns det mer pengar kvar att vinna så bör du väl bara byta ett kort (procentskillnaderna är inte så stora) då triss i ess vinner så pass ofta att du vill kunna beta handen för värde även efter bytet, även om du inte förbättrat dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack :D

 

Frågade just för jag var uppe mot en prefloppottare, jag slår om pott med AAAxx och fi synar.

Han köper 1 kort, jag 2, därav vet han (väl) att jag har minst triss.

Jag förbättrar inte och han betar pott och jag orkar inte lägga mig(dumt?)

Här slår jag bara en bluff eller ett dålig spelat 2par.

 

Skall man lägga sig i detta läge eller är det EV+ att ta synen?

 

 

EDIT - kom på att jag skulle kanske postat frågan i handanalys istället. My bad :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan ju även tro att du bluffar genom att byta två kort för att visa honom att du har en triss, men man vet aldrig. Ibland kan det bästa vara att inte byta några kort alls utan stå nöjd, då triss i ess oftast vinner potten ändå. Vad man gör efter bytet beror ju på... Men annars är det oftast bättre att byta ett kort bara då man har en triss om man nu inte befinner sig i en all-in situation. Matematiskt är det bättre att byta två kort, men oftast är det sämre spelmässigt, men det beror också på vad du har för image och vem du spelar mot. Samt hur mycket du är villig att betala efter bytet (i de situationer du har en låg triss och vill skrämma motståndaren)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...