Gå till innehåll

Ska man säga "negerboll"?


Milo

Recommended Posts

Vet inte om man får diskutera eugenik här men vad får din bror och vänner (dig?)att tro att japanerna skulle vara/bli genetiskt underlägsna för att de inte blandar upp sin ras? Kan du eller dem ge ett exempel på något folkslag som förbättrat sina raskvaliteter genom att pokulera med andra främmande raselement?

Generellt sett så leder en liten genpool till överanpassning till rådande förhållanden och en väldigt stor känslighet för förändringar i miljö och olika sjukdomar. Jag har ingen aning om det är något som är relevant för japanerna, och jag tror knappast att bioteknikerna heller har det. Hur som helst så tenderar grupper med stor genetisk spridning att ha bättre långsiktigt överlevnadsvärde eftersom det vid katastrofala förändringar oftare finns några individer som är någorlunda välanpassade.

 

Sen är ju människor som art antagligen alldeles för överanpassade för att ha några större överlevnadsutsikter i ett längre perspektiv.

 

Att över huvud taget tala om "överlägsenhet" hos olika genetiska uppsättningar utan att tala om kontext är att rätt mycket missa poängen med genetik och sånt.

 

Tror knappast det skulle vara något självändamål för raser att uppblanda sig.

"Raser" Har inga mål, det är inte den sortens grupp. Det är ungefär som att tro att människor mellan 1,50 och 1,55 har gemensamma mål.

 

Det enda jag läst om att raser skulle vara olika genetiskt är att koreaner var imuna mot någon sjukdom och jag kommer inte ihåg vilken.

Du borde läsa på mer. Däremot så är det någon poäng i att inte använda traditionell uppdelning i olika raser eftersom den ofta är extremt missvisande och helt enkelt fel. Gå på genetisk kartläggning istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror knappast det skulle vara något självändamål för raser att uppblanda sig. Inte för att det är något fel i det, men varför? Du kanske tror på myten om att afro-amerikaner har större kuk än de flesta vilket bygger på det darwinistiskaargumentet att de svagaste dog under slaveriimporten bla bla bla om jag super tillräckligt hårt så kommer mina hjärnceller att dö - således kommer mina svagaste hjärnceller att dö först och jag kan komma att supa mig smart, right?

 

Genetiskt underlägsna i det här fallet syftar framförallt till sjukdomsmotstånd, inte storlekar på diverse lemmar. Jag förstår personligen inte hur en stor kuk innebär att personen är stark men det kanske du kan förklara.

 

Det enda jag läst om att raser skulle vara olika genetiskt är att koreaner var imuna mot någon sjukdom och jag kommer inte ihåg vilken.

 

Skulle inte du tycka att det då är ganska smidigt att blanda in koreaner i oss så vi också blir immuna mot den sjukdomen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nuförtiden är varenda ungdom i vårt avlånga land ateist... knappt ingen bekänner sig längre till kristendomen eller ber till goe Gud. Därför har det ju blivit lite chict att bli riktigt hardcore-kristen.

Själv kallar jag mig själv baptist numera. Det är jag och G W B! Kronan på verket är skapelseberättelsen... den retar gallfeber på varje intellektuell liberal, varför det blir så otroligt kul att stå på sig och försvara sig med så dåliga argument som bara går att komma på!

 

Därför föreslår jag i modets namn en återgång till de gamla hederliga negerbollarna och negerkyssarna! Är det inte lite chict att inte vara så förbannat politiskt korrekt? T.ex. är ju Tintin i Kongo kultförklarad. Vi måste komma bort från Dagens Nyheter-träsket... det är ju så urbota färglöst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tror knappast det skulle vara något självändamål för raser att uppblanda sig.

"Raser" Har inga mål, det är inte den sortens grupp. Det är ungefär som att tro att människor mellan 1,50 och 1,55 har gemensamma mål.

 

Och jag säger något annat?

 

Det enda jag läst om att raser skulle vara olika genetiskt är att koreaner var imuna mot någon sjukdom och jag kommer inte ihåg vilken.

Du borde läsa på mer.

 

Dito. Det är ett faktum att koreaner har en annan genuppsättning vilket har som effekt att deras ras är immun eller mindre känslig mot en sjukdom. Jag kommer inte ihåg vad det var för sjukdom och jag hittar ingen länk på google så det blir svårt för mig att bevisa detta.

 

Däremot så är det någon poäng i att inte använda traditionell uppdelning i olika raser eftersom den ofta är extremt missvisande och helt enkelt fel. Gå på genetisk kartläggning istället.

 

Beror väl helt på sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag säger något annat?

Du implikerar det ja.

 

Dito. Det är ett faktum att koreaner har en annan genuppsättning vilket har som effekt att deras ras är immun eller mindre känslig mot en sjukdom.

Jag säger inte vad du tror att jag säger här. Det är helt klart att det finns gott om genetiska grupperingar som har rätt olika egenskaper. Det är inte alls särskilt klart att traditionella sätt att gruppera människor ("afrikan" etc) stämmer särskilt väl överens med de genetiska grupperingarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Neger är ju ett svenskt ord, och så länge det används för att nedvärdera någon etc så är det ju helt ok att säga negerboll i min mening.

 

Har vi inte en schweizisk (eller nått) orientererska som heter Luder i efternamn? Nästan så man tycker att hon skall tvingas byta efternamn då kvinnor i ens närhet kan känna sig kränkta om hennes nuvarande namn nämns (i orienterarsammanhang dvs.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...