Sladdis Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Postad 14 September , 2006 Fsst , ja det kankse går att starta en stängd sektion typ "oavancerade microstakes skribenter" Då tycker jag poängen med forum försvinner. Kommer alltid finnas folk som är bättre och sämre, folk som är på väg upp eller som redan är där. Ända tills den dagen då du är "där uppe" och spelar kommer folk att tycka att du inte borde vara här. Det är den attityden jag inte tycker om! Inte särskilt vanligt att idolerna sjävla ser ner på de som ser upp till dem! Citera
Sladdis Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Postad 14 September , 2006 Helt obegriplig människa, skriv något istället. Tar inte mer tid än att välja vilken av de gula gubbarna som passar bäst Citera
Sladdis Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Postad 14 September , 2006 Ja, till viss del håller jag med dig Sladdis, dock finner jag viss förståelse för den större uppmärksamheten. Många är vi på detta forum som drömmer om att någon gång kunna spela på deras nivå. Ang. KK-handen, finns där endast AA som möjlig HD? Skulle nog vilja lägga till QQ och AK, och i så fall är det en dålig fold efter att du stoppat in $ 10, men du kanske hade en klockren read. Det är inte uppmärksamheten jag vill åt, för den är dom absolut värda. Hur många visste vem Mats Iremark var innan EPT vinsten? Jag visste det efteråt i alla fall! Tycker din kommentar är klockren ang. min hand som jag postat. 3 rader, tog kanske 3-4min att skriva ihop. Istället för att bara skriva dålig fold. För att svara på din fråga, visst han kan sitta på QQ men min erfarenhet säger att när de så säkra på sin sak är det AA. Hade det varit QQ eller framförallt AK, tror jag han bara hade synat min rr. Jag har dessutom bara lagt in 10$ vilket enligt mitt tycke inte gör mig särskilt commitad. Citera
Sladdis Postad 20 September , 2006 Författare Rapport Postad 20 September , 2006 Enkel fråga, jobbigt svar. Ska man lira poker när man är lite "nere", inte fullt så motiverad att spela som man varit tidigare, helt enkelt man är lite lack på de mesta? Lite tips och råd för att få mig back on track skulle uppskattas! // Citera
Verdi Postad 20 September , 2006 Rapport Postad 20 September , 2006 Enkel fråga, jobbigt svar. Ska man lira poker när man är lite "nere", inte fullt så motiverad att spela som man varit tidigare, helt enkelt man är lite lack på de mesta? Lite tips och råd för att få mig back on track skulle uppskattas! // Det ska man nog inte. Se till att sätta upp mål som du redovisar här i dagboken och sen redovisar hur det går. Det har jag gjort och det funkar kanon för mig. Citera
Sladdis Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Enkel fråga, jobbigt svar. Ska man lira poker när man är lite "nere", inte fullt så motiverad att spela som man varit tidigare, helt enkelt man är lite lack på de mesta? Lite tips och råd för att få mig back on track skulle uppskattas! // Det ska man nog inte. Se till att sätta upp mål som du redovisar här i dagboken och sen redovisar hur det går. Det har jag gjort och det funkar kanon för mig. Vad fasen ska han sätta för mål då? hehe Som det känns nu är inte "bygga rulle" så motiverande, behöver nåt annat. Får se vad det blir, tips uppskattas! Citera
Verdi Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Enkel fråga, jobbigt svar. Ska man lira poker när man är lite "nere", inte fullt så motiverad att spela som man varit tidigare, helt enkelt man är lite lack på de mesta? Lite tips och råd för att få mig back on track skulle uppskattas! // Det ska man nog inte. Se till att sätta upp mål som du redovisar här i dagboken och sen redovisar hur det går. Det har jag gjort och det funkar kanon för mig. Vad fasen ska han sätta för mål då? hehe Som det känns nu är inte "bygga rulle" så motiverande, behöver nåt annat. Får se vad det blir, tips uppskattas! Alltså. Pengarna i din rulle är på riktigt. Man kan ta ut de pengarna och köpa saker eller åka på resor o dyl. Se ut en sak som du vill ha och grinda sen ihop till den. Typ en weekend till Barcelona eller en ny TV eller dator. Inte vet jag. Säg att du ska spela x antal händer på en månad. Använd sen din bb/100 för att räkna ut ungefär din förväntade vinst och ha sen som mål att slå det. Citera
Sladdis Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Enkel fråga, jobbigt svar. Ska man lira poker när man är lite "nere", inte fullt så motiverad att spela som man varit tidigare, helt enkelt man är lite lack på de mesta? Lite tips och råd för att få mig back on track skulle uppskattas! // Det ska man nog inte. Se till att sätta upp mål som du redovisar här i dagboken och sen redovisar hur det går. Det har jag gjort och det funkar kanon för mig. Vad fasen ska han sätta för mål då? hehe Som det känns nu är inte "bygga rulle" så motiverande, behöver nåt annat. Får se vad det blir, tips uppskattas! Alltså. Pengarna i din rulle är på riktigt. Man kan ta ut de pengarna och köpa saker eller åka på resor o dyl. Se ut en sak som du vill ha och grinda sen ihop till den. Typ en weekend till Barcelona eller en ny TV eller dator. Inte vet jag. Säg att du ska spela x antal händer på en månad. Använd sen din bb/100 för att räkna ut ungefär din förväntade vinst och ha sen som mål att slå det. Var går nästa EPT då? Hoppas det är ett varmt land, kanske ska dra dit och kolla. Säg inte att det är Dublin för då väntar jag. hehe Inte bara poker utan givetvis staden också. Vad kan de gå på då? 3000 med boende och allt kanske. Typ 600-700$ kanske, hotellet är väl den dyra biten. Ska fundera på det under helgen, ska till göteborg. Är det 5-10 som är minst på Cosmopol? Citera
Chillarn7 Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Nästa är i Köpenhamn 17-20 Januari Kanske inte riktigt så varmt land som du hade hoppats på va? Edit : såg visst att det var riktigt längesen sen någon skrev här Citera
Sladdis Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Postad 2 November , 2006 Inte så fräscht språk heller för den delen! hehe Har varit omotiverad sista månaden och kommer ta beslut om jag ska spela vidare eller inte, under veckan. Citera
Recommended Posts