Sladdis Postad 6 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2006 Tog hem en satellite till 5000$ turnering på expekt ikväll men orkade inte spela den. Tog pengarna istället, spelade satelliten bra rakt igenom. Hade även lite flyt men det är man ju tvungen att ha. Postar en hand som jag vill ha lite respons på. Kan man fortsätta att beta efter denna flop? Är mitt omslag pre för dåligt?? read på fi är att han är lite av en synstation men absolut inte värdelös för den sakens skull. BOKOW 51.00$ ME 50.25$ Dealer: ** New hand[xxxxxxxx] ** Dealer: ME posts the small blind $0.25 Dealer: ZainsaW posts the big blind $0.50 Dealer: DEALING POCKETS ME was dealed A A Dealer: BOKOW raises 1.50 to $2 Dealer: BallADope sits back Dealer: Aajajan folds Dealer: Koffe1987 folds Dealer: ME raises 3.00 to $5 Dealer: ZainsaW folds Dealer: BOKOW calls $3 Dealer: DEALING FLOP Q Q:diamond: 10 Dealer: ME checks Dealer: BOKOW checks Dealer: DEALING TURN 6 Dealer: ME checks Dealer: BOKOW, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: BOKOW bets $4 Dealer: ME calls $4 Dealer: DEALING RIVER 8 Dealer: phach checks Dealer: BOKOW bets $6.25 Dealer: ME calls $6.25 Dealer: ZainsaW is sitting out Dealer: BOKOW shows Two Pair, Queens and Nines Dealer: ME shows Two Pair, Aces and Queens Dealer: Hand zzzzzzz:Pair, Aces and Queens ME wins($29.45) with Two Rätt att check-syna ner? Citera
edison Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Spelar du fortfarande på expekt? Spelade en del NL50 där förut nämnligen. Orkade inte läsa hela dagboken... Japp, har skaffat ett konto på bet24 vid sidan av mest för skojs skull. Med det är expekt som gäller, varför byta när fisken är kvar! Var spelar du nu?? Mest på prima, men har kvar en hel del cash på tain. Dock inte på Expekt. Men då kanske vi har mötts nån gång... Citera
Sladdis Postad 17 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2006 Spelar du fortfarande på expekt? Spelade en del NL50 där förut nämnligen. Orkade inte läsa hela dagboken... Japp, har skaffat ett konto på bet24 vid sidan av mest för skojs skull. Med det är expekt som gäller, varför byta när fisken är kvar! Var spelar du nu?? Mest på prima, men har kvar en hel del cash på tain. Dock inte på Expekt. Men då kanske vi har mötts nån gång... Säkert har vi de, bytte du från expekt när de gick över till tain? Citera
edison Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Spelar du fortfarande på expekt? Spelade en del NL50 där förut nämnligen. Orkade inte läsa hela dagboken... Japp, har skaffat ett konto på bet24 vid sidan av mest för skojs skull. Med det är expekt som gäller, varför byta när fisken är kvar! Var spelar du nu?? Mest på prima, men har kvar en hel del cash på tain. Dock inte på Expekt. Men då kanske vi har mötts nån gång... Säkert har vi de, bytte du från expekt när de gick över till tain? Nej, jag spelade på expekt när dom tillhörde tain. Citera
Sladdis Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2006 Rätt eller fel? Fi är en ganska tight spelare, gör inte så mycket väsen av sig förutom vid bra kort. Tycker personligen att det är en ganska solklar fold. FI 70$ Me 50$ Dealer: ** New hand[xxxxxxxxxxxx] ** Dealer: ME posts the small blind $0.25 Dealer: MisterBT posts the big blind $0.50 Dealer: DEALING POCKETS Me was dealed QsQc Dealer: hallner folds Dealer: PeachGigante raises 1.00 to $1.50 Dealer: Goldmember folds Dealer: Westling calls $1.50 Dealer: ME raises 2.50 to $4 Dealer: MisterBT folds Dealer: PeachGigante raises 14.00 to $18 Dealer: Westling folds Dealer: ME , it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: ME folds Dealer: $14 is not called, return back to PeachGigante Dealer: PeachGigante mucks Dealer: Hand xxxxxxxxxxxxx: PeachGigante wins($10) Citera
Sladdis Postad 26 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 26 Juli , 2006 Suttit och spelat i ungefär en halvtimme! Fi och jag är de mest aggresiva vid bordet. Skulle vilja ha lite kommentarer dels runt pre, om jag gör rätt i att limpa? Tycker inte handen och framför allt inte positionen är bra nog för en raise! Syn eller inte på river? Fi 85$ Me 55$ Dealer: ** New hand[xxxxxxxxxxxxx] ** Dealer: ME posts the small blind $0.25 Dealer: digus posts the big blind $0.50 Dealer: 8Riquelme posts the big blind $0.50 Dealer: DEALING POCKETS Me was dealed K 10 Dealer: 8Riquelme, it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: 8Riquelme, it's your turn. You have 5 seconds to act Dealer: 8Riquelme checks Dealer: rdale calls $0.50 Dealer: ecdahl calls $0.50 Dealer: Buttnight folds Dealer: ME calls $0.25 Dealer: digus checks Dealer: DEALING FLOP 2 K 3 Dealer: ME bets $2 Dealer: digus folds Dealer: 8Riquelme folds Dealer: rdale folds Dealer: ecdahl calls $2 Dealer: DEALING TURN J Dealer: ME bets $3 Dealer: ecdahl calls $3 Dealer: DEALING RIVER 4 Dealer: ME checks Dealer: ecdahl bets $9.50 Och nu då?? Citera
Sladdis Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Hur agerar ni här? på knappen med 4 limpers bakom er och en, enligt mig, halvtaskig hand! Dessutom Fi på SB sitter med dubbelt inköp och gillar att slå om pre och även efter floppen! Fi före mig har 74$ och är ganska tight. Dealer: ** New hand[xxxxxxxxxxxx] ** Dealer: Korchiee posts the small blind $0.25 Dealer: sykobet posts the big blind $0.50 Dealer: DEALING POCKETS Me was dealed K J Dealer: fatdog calls $0.50 Dealer: xXCharlieXx calls $0.50 Dealer: Pidde calls $0.50 Dealer: ME calls $0.50 Dealer: Korchiee calls $0.25 Dealer: sykobet checks Jag valde att bara att limpa in. Vill få lite konkreta förslag och funderingar! Citera
Sladdis Postad 3 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 3 Augusti , 2006 Samma bord fast lite tidigare! Höjningen pre från min sida är del för att sno men för att få en liten LAG image på bordet. Sparar jag 35$ här eller förlorar jag 50?? FI har 113$ i sin stack. ME 50$ Dealer: ** New hand[xxxxx] ** Dealer: Korchiee posts the small blind $0.25 Dealer: tomalisk posts the big blind $0.50 Dealer: DEALING POCKETS Me was dealed A 9 Dealer: fatdog folds Dealer: xXCharlieXx calls $0.50 Dealer: Pidde folds Dealer: ME raises 1.25 to $1.75 Dealer: Korchiee calls $1.50 Dealer: tomalisk calls $1.25 Dealer: xXCharlieXx calls $1.25 Dealer: DEALING FLOP 3 4 9 Dealer: Korchiee checks Dealer: tomalisk checks Dealer: xXCharlieXx checks Dealer: ME bets $5 Dealer: Korchiee raises 10.00 to $15 Set?? Dealer: tomalisk folds Dealer: xXCharlieXx folds Dealer: ME calls $10 Dealer: DEALING TURN A Dealer: Korchiee bets $35 Dealer: ME , it's your turn. You have 10 seconds to act Dealer: ME , it's your turn. You have 5 seconds to act ME : sry Dealer: ME folds Dealer: $35 is not called, return back to Korchiee Dealer: Korchiee mucks Dealer: Hand xxxxxx: Korchiee wins($35.15) [/b] Citera
Sladdis Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Sitter och lirar en freezout med drygt 140$ i första pris. För en gångs skull, lyckas jag inte bli utdragen i början av turneringen och har, med 11 spelare kvar, drygt 3000 över avarge dvs 14000 och blinds på 200/400. shorthanded turnering, vilket jag tycker är ganska skönt.. uppdaterar allt eftersom, lite halvbubbla nu för plats 11 ger sjukt mycket mindre pengar än 10. Citera
Sladdis Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Där körpa två i sig med A9 off och AJsc mot KK. Två klöver på bordet men ingen mer hjälp och KK står. Under tiden åkte en shortstack med KTo mot AQo när floppen kommer AAQ, för att strö salt i såren kommer en knekt på turn. Folk slåss enbart om blindsen! Bara för att man säger det så skiftar två spelare stack med varandra och den ene som förlorade den bataljen åkte dessutom ut handen efter. Blindsen börjar äta på mig, kallt värre. Citera
Sladdis Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Finalbord, 6st kvar. Börjar med att få AK, hatar handjävel så den lägst snyggt och prydligt pre-flop..... Skoja bara, hatar dock handen på riktigt men jag synade dock bara pre och ingen hjälp på floppen så då åkte den i mucken. Har näst minst på bordet så tight men aggresivt. Chipleadern har så långt ätit på så gott som alla. Ner på 6400 med blindsen 250/500. Fick 109s höjde fick omslag och syn.. fold.... Citera
vonClopt Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 hur går det nu? Hur ser prize poolen ut? Citera
Sladdis Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Fortfarande alla 6 kvar. Har dock två som är mindre än mig numera, dubblade upp förut med Q10. Får se hur länge de räcker, chipleadern har i detta nu, lika mycket som alla andra tillsammans. Och så var dom bara 5! Citera
vonClopt Postad 7 Augusti , 2006 Rapport Postad 7 Augusti , 2006 okej hur ser priserna ut? Visst är du kvar än? Citera
Sladdis Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 Torsk HU. Blinds 1200/2400. Miniraise från han, jag med JJ, höjer upp till 7000. Syn. flop, 10, 8, 3 rainbow. Han betar ut 5000, jag ställer med mina 15000 och får syn av 10 4. Turn T och hej då. Fick iaf drygt 80$ för det. Helt ok, gött och spela riktigt bra också. Var nere som minst på 6000 ett tag! Gnatt! Citera
Sladdis Postad 7 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2006 okej hur ser priserna ut? Visst är du kvar än? Sry, såg ej men ettan fick 130 lite drygt. Jag, se ovan! Från 3:an var det 36$ sen gick det nerför! Så 1-2 kändes värt iaf! Tack för intresset. Come again soon! Citera
Sladdis Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Kanske kommer bli aktuellt att skaffa rakeback snart. Skulle vilja ha lite bra förslag på namn? Citera
benknackan Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Kanske kommer bli aktuellt att skaffa rakeback snart. Skulle vilja ha lite bra förslag på namn? Är inte RB snack bannat ? sök efter betholdem Citera
Mogge13 Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Kanske kommer bli aktuellt att skaffa rakeback snart. Skulle vilja ha lite bra förslag på namn? Är inte RB snack bannat ? sök efter betholdem menar du (sladdis) inte nick ? eller menade du namnet på ngn sida ? Citera
Sladdis Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Kanske kommer bli aktuellt att skaffa rakeback snart. Skulle vilja ha lite bra förslag på namn? Är inte RB snack bannat ? sök efter betholdem menar du (sladdis) inte nick ? eller menade du namnet på ngn sida ? Menade en synonym till ovanstående ord bara, t.ex ölburkspantning! Citera
benknackan Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Postad 9 Augusti , 2006 bannanförsjälning är väl allmänt känt som det Själv tycker jag om RaketBränsle ... lite mer likt orginallet hehe Citera
Sladdis Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 bannanförsjälning är väl allmänt känt som det Själv tycker jag om RaketBränsle ... lite mer likt orginallet hehe Förstnämda tyckte jag var bra första gången jag hörde det, uttjatat pga av att alla typ använder det. Andra alternativet är dock bättre, får se vad det blir. Kom gärna med förslag! Citera
Sladdis Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2006 Slänger in en hand som är alldeles färsk. Inge töligt han fiskar! Både jag och fi har fullt inköp, har ingen direkt read på fi innan handen men efter ganska tydligt vad han har redan på turn. Har för mig att jag spelat mot honom tidigare och han varit ganska villig på att beta! Anledningen till den något klena raisen pre är att jag någon hand innan höjde upp för att sno med K9, fick en syn och ingen träff men den gick till showdown efter check check Dealer: ** New hand[xxxxxxxx] ** Dealer: Stolberg posts the small blind $0.25 Dealer: varud posts the big blind $0.50 Dealer: DEALING POCKETS Me was dealed Q Q Dealer: h_konstantin folds Dealer: ME raises 1.25 to $1.75 Dealer: nygges1 calls $1.75 Dealer: Jaakkula folds Dealer: Stolberg folds Dealer: varud folds Dealer: DEALING FLOP 3 10 5 Dealer: ME checks Dealer: nygges1 bets $3 Dealer: Me raises 6.00 to $9 Dealer: nygges1 calls $6 Dealer: DEALING TURN 8 Dealer: ME bets $23 Dealer: nygges1 calls $23 Dealer: DEALING RIVER 3 Dealer: ME goes all in $18.15 Dealer: nygges1 folds Dealer: $18.15 is not called, return back to Me Dealer: Me mucks Dealer: Hand xxxxxx: Me wins($65.25) Citera
Sladdis Postad 19 Augusti , 2006 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2006 Fi är short, sådär lös. Tycker jag spelar den bra rakt igenom förutom kanske preflop där raisen är lite i klenaste laget kanske.. Dealer: ** New hand[xxxxxx] ** Dealer: Edve posts the small blind $0.50 Dealer: Tunnan74 posts the big blind $1 Dealer: DEALING POCKETS Me was dealed Q Q Dealer: ifkgbg folds Dealer: ME raises 2.00 to $3 Dealer: Edve folds Dealer: Tunnan74 calls $2 Dealer: DEALING FLOP 10 6 3 Dealer: Tunnan74 checks Dealer: Me bets $5 Dealer: Tunnan74 raises 5.00 to $10 Dealer: Nille20 has joined the table Dealer: Me goes all in $101.58 Dealer: Tunnan74 goes all in $22.19 Dealer: $74.39 is not called, return back to ME Dealer: Tunnan74 shows a Pair, Tens (10,9) Dealer: DEALING TURN 5 Dealer: DEALING RIVER 2 Dealer: Tunnan74 shows a Pair, Tens Dealer: ME shows a Pair, Queens Dealer: Hand xxxxxxxxxxxx: ME wins main pot($68.88) with a Pair, Queens Citera
Recommended Posts