Gå till innehåll

NLT - SH, reraise med KK får cold call, svår flop.


Recommended Posts

Seat 1: Pancev ($32.35 in chips)

Seat 2: IwillRakeYou ($52.25 in chips)

Seat 3: shemp74 ($98.90 in chips)

Seat 4: pic99 ($24.55 in chips)

Seat 5: andersson000 ($129.30 in chips)

Seat 6: BOOKA ($159.95 in chips)

andersson000: posts small blind $0.50

BOOKA: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to andersson000 [Kc Kh]

Pancev: calls $1

IwillRakeYou: folds

shemp74: raises $3 to $4

pic99: calls $4

andersson000: raises $11 to $15

BOOKA: calls $14

Pancev: folds

shemp74: folds

pic99: calls $11

 

Jag spelar relativt TAG och antar att Fi inte har någon annan uppfattning om mig.

 

En TAG(booka) cold callar min reraise AA,QQ,AK ev JJ ? AA/QQ känns troligast

 

*** FLOP *** [Qc 2h Th]

andersson000: bets $35

BOOKA: calls $35

pic99: folds

 

Jobbig flopp. Enl min read slår Fi's två troligaste händer mig nu. Men en check-fold vid bet känns ändå för vekt. Checksyn är uteslutet. Checkraise gör mig väldig commited om han bettar pot. Jag bettar ut 35 i en ~45 pot och ser vad som händer.

 

*** TURN *** [Qc 2h Th] [7h]

andersson000: checks

BOOKA: bets $40

 

Får syn. Aj då. checkar och ser vad han gör. han mesbettar. Fold lr trycka in är det som gäller. Har ju även en näst-nöt färgdrag nu. Väljer dock att folda iom att hans bet känns som mjölkning. Plus att han knappast sätter mig på färg, å därmed inte foldar någon hand som slår mig. Kanske är jag commited och måste syna ?

 

Kommentarer uppskattas! på både flop och turn spel. Preflop känns givet.

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepig hand. Är ju bara JJ du slår om han är en normalspelare. Hans kallsyn efter din reraise preflop och framförallt synen han gör bakom på floppen när han ännu inte vet hur Pancev ska agera gör ju att man känner för att ta bort JJ ur HD:n dock. Kvar har du då AA (som jag visst kan tycka är OK att spela såhär), QQ, TT eller AJh (som iof inte är så sannolik att han synat med före floppen). Om ni var HU och han var en spelare som gillade att slåss om potterna tycker jag att JJ skulle kunnat funka. Nu finns det bara inte en enda jävla hand du slår, boy. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 15% av smeten inne PF så backar jag mina kungar in i graven i det läget mot de allra flesta spelare. Folk synar reraises med allt från 54o till AA. Ingen idé att spekulera i vad de har med den stora PF-potten. AQ, KQ osv finns också i hans HD...

 

Som jag skrev är Fi TAG, och jag håller verkligen inte med dig om att han kan ha synat med 54o. Inte heller KQ tycker jag verkar trolig. Möjligtvis att han synat preflop med AQh, men jag anser det inte troligt heller.

Förövrigt så har jag stoppat in ~12% av stacken preflop. Kanske är det för weakt att folda sina kungar när dom fortfarande är överpar då, kanske är det rätt i vissa lägen.. inte vet ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 15% av smeten inne PF så backar jag mina kungar in i graven i det läget mot de allra flesta spelare. Folk synar reraises med allt från 54o till AA. Ingen idé att spekulera i vad de har med den stora PF-potten. AQ, KQ osv finns också i hans HD...

 

Fast här fick vi ju veta att fi var TAG och det han såg framför sig preflop var UTG-limp, raise, reraise. Vilken tag synar med AQ då, och synar ett starkt floppbet med en nisse (tidig preflop-raisare) bakom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har svårt att ge folk credit för fina händer, men jag ser inte varför en TAG hellre synar 15xBB preflop med JJ än 22? Båda händerna drar ju rimligtvis dött utan triss. Nu har du även kungen i rätt färg, vilket ökar värdet för en push rejält...

 

Jag tycker helt enkelt inte att man ska ta för givet att folk spelar skickligt och känslolöst.

 

Missade att han täckte dina 130xBB i stacken, vilket gör läget lite mindre attraktivt än 100xBB-fallet. Trots allt gillar jag potoddsen för en push i ditt läge. Du har t.o.m. 11 outs mot ett underset...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...