Gå till innehåll

NLT - SnG, hur höga nivåer fungerar denna strategi?


Bogust

Recommended Posts

Tja!

 

Jag lirar en hel del SNG's på B2b nätverket för tillfället. De som gäller är då 10-manna på 10 eller 20 nivån.

Tycker att mitt spel där fungerar väldigt bra och jag gillar framförallt deras hyffsat långsamma struktur.

 

Spelet jag kör är egentligen väldigt okomplicerat. Spelar ingenting förrutom AA,KK,QQ och i vissa fall AK förrän nivån är kring 75/150 eller att vi bara är 4-5 kvar.

 

Vid den tiden har jag oftast minst stack men brukar ändå lyckas vända. Börjar hur som helst då att sno blinds med nästan alla ess om jag har bra position, och alla par då också.

Om någon mot förmodan skulle ha mindre stack än mig brukar jag tokpressa på dom så att det nästan alltid är all-in för dom som gäller om jag har pos och ingen agerat före. Brukar plocka upp många potter på detta vis.

 

Denna strategi tar mig så gott som aldrig till en sämre placering än 4 och för det mesta är jag ITM. Brukar inte bli så många första platser, utan det är mest 2:a och 3:e platser för mig. Men så länge jag plussar är jag nöjd :)

 

Nu tänkte jag höra om någon har ett hum om hur högt upp denna strategi kan tänkas fungera? 20 euro buy in är inget problem. Men kan det fungera ända upp till 50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat en jävla massa sngs och det är helt klart vinnande att vara tight, men jag tycker du spelar för lite händer. Måste börja lira lite fler marginella händer, eller du har du inget postflop-spel alls?

 

Jag spelar tex alla låga par i de låga nivåerna för om jag träffar set har många svårt o släppa typ TPTK och tvåpar.

 

Tips: pokerroom.com deras $10 och $20-sngs är guld. Mkt lätt motstånd, bra blindsstruktur, 1500 i startmarker 10-20 första leveln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bogust: Spela lite mindre tight, så borde antalat förstaplatser gå upp. Sno blindsen med fler händer på bubblan (det viktiga är inte din hand, utan situatuionen) och folda aldrig AK i början om det inte är typ raise 3BB, reraise 12BB, call eller liknande till dig.

 

Du bör även spela JJ-99, samt lägre par om du har potodds på att floppa ett set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dumt o va så tight i starten för det är alltid ett par tomtar med i varje sng o de ger bort sina marker till den som frågar. Istället måste du sen vinna dem mot bättre spelare.

 

Det svåra med att försöka ta tomtarnas pengar är att det är fem andra tomtar som också vill ha dom. Ska man ge sig in i en pot med flera spelare så kvittar det om man har en smått bättre hand än dom andra. Man måste ha stål!

Däremot så kan det vara idé att spela pp och sc i början. Det har varit en diskution tidigare om att spela pp och sc i Sng´s och jag tror att man kom fram till att man skulle spela dom i början när man har stor stack. Sen brukar jag alltid försöka sno med medelstora sc och pp sent i turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...