Gå till innehåll

FLT - Blind försvar.


duckstab

Recommended Posts

CO 14/8. 50% attempt to steal blinds. (jag känner att han alltid försöker stjäla.)

 

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

 

Preflop: Hero is SB with 9h, Qh.

6 folds, CO raises, 1 fold, Hero calls, BB calls.

funderar lite på om jag skall 3-beta här. Känns attraktivt att fold BB. Hur bedömmer man sådant?

 

Flop: (6 SB) Ts, Jh, 2h (3 players)

 

Hero bets, BB calls, CO calls.

 

Turn: (4.50 BB) Qd (3 players)

Hero bets, BB calls, CO raises, Hero 3-bets, BB calls, CO calls.

 

River: (13.50 BB) 6c (3 players)

Hero checks, BB checks, CO bets, Hero calls, BB folds.

 

Final Pot: 15.50 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att den allmäna meningen hos expertisen är att man alltid ska höja i SB om man ska spela den (blindförsvar alltså). Annars ger man helt enkelt BB för goda odds plus att man får spela handen från sämsta position.

Det är misstag nr 11 i King Yaos "Weighing the odds in Holm'em Poker", kapitlet "Common misstakes in shorthand play".

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som chlu säger så är det nästan alltid raise eller fold som gäller mot en steal i SB. Vid syn får BB 5:1 och kan syna med väldigt många händer.

 

Jag tycker nog du kan lägga Q9 här, även om CO stjäl med en bred HD så ligger du ganska pyrt till, sen har du också sämst position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En spelare som sitter och stealar 50% eller enligt din uppfattning hela tiden sitter oftast inte på nån bra hand. Eftersom dessutom Button lagt så är det bara du och en nästan random hand om du lyckas tvinga ut BB. I sådana situationer bör du alltid 3-betta om du inte är hyffsat säker på att BB kommer att syna.

 

Tillägg: Tycker visst du kan försvara med Q9, speciellt mot en sådan spelare. OK att du hellre ser den i multiway, men den spelar bra HU mot den här fi om du kommer slipper överkort. Säg gärna emot mig, inte säker på det, men så tror jag det är... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...