Gå till innehåll

NLT - SnG, TPTK + drag mot ärkefirre


Recommended Posts

Här har vi ett exempel där jag bestämt hävdar att jag har pottodds för syn. Fånen har slarvat bort 500 och efter det höjt VARJE hand och knyckt sig tillbaks. Får känslan att den andra fienden bara försöker sätta honom på plats så jag synar när fisken ställer.

 

Poker Game #348354724: $10 + $1 Sit & Go (2260178), Table 1 - 20/40 - No Limit Hold'em - 12:58:48 ET - 2005/12/22

Seat 2: Glupia Malpa (1,478)

Seat 5: hero (1,810)

Seat 6: winmoney2 (1,640)

winmoney2 posts the small blind of 20

scaper99 posts the big blind of 40

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hero [As 5s]

Bdonical has 15 seconds left to act

Bdonical calls 40

Glupia Malpa raises to 80

hero calls 80

winmoney2 calls 60

Bdonical calls 40

*** FLOP *** [4h 5d 2s]

Glupia Malpa raises to 1,398, and is all in

hero calls 1,398

 

Set känns otänkbart med den brädan och jag har 60/40 mot alla par utom AA. Bakdörrsfärg, toppar, hålpipa och ett levande ess. Plus att han mycket väl kan vara tom.

 

Behöver lägga 1400 för att vinna 2100, korrekt syn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker synen pre känns lite tveksam och att sedan syna på floppen är jag nog rätt mycket emot, vad säger att han inte har ett överpar?

 

Visst du har rätt ok odds men tänk inte för mycket på det i SnGs här skulle jag foldat och väntat på ett bättre läge.

Dessutom är det ju ingen panik någonstans heller du har en fin stack och blindsen är låga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite vekt spelat preflopp mot en raisestation (han postar ju i stort sett bara en död mörk och du öppnar för limparen att sno potten), men bara du inte foldar är det ju inte katastrofalt.

 

Fold på floppen ger mig bara huvudvärk. Det är omöjligt att ligga särskilt långt efter och med hög sannolikhet leder man rejält. Jag skulle nog synat även om det låg 0 i potten mot den här killens HD...

 

Och om killen bakom verkligen sitter på ett monster är det ju helt ok iom att man har pottodds oavsett vad han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite vekt spelat preflopp mot en raisestation (han postar ju i stort sett bara en död mörk och du öppnar för limparen att sno potten), men bara du inte foldar är det ju inte katastrofalt.

 

Fold på floppen ger mig bara huvudvärk. Det är omöjligt att ligga särskilt långt efter och med hög sannolikhet leder man rejält. Jag skulle nog synat även om det låg 0 i potten mot den här killens HD...

 

Och om killen bakom verkligen sitter på ett monster är det ju helt ok iom att man har pottodds oavsett vad han har.

 

 

Du är nog flera hundra gånger bättre pokerspelare än mig, så jag hugger väl lite av kvisten jag själv sitter på genom att säga att jag inte håller med dig..

 

Men ändå... jag tycker inte det är värt att syna och riskera att åka i det här läget... bättre att folda och låta personen efter ta synen.. (även om du inte får raisestationens marker så är du ju en placering närmare pengarna...)

 

Eller så re-raise preflop så du får gå ensam mot fisken...

 

Som sagt, hoppas jag inte gjort bort mig alltför mycket genom inlägget... det är bara mina personliga, amatörmässiga, reflektioner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...