Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Antag att vi kan ranka pokerspelare efter två attribut, kunskap och disciplin på en skala från 0-3 där 0 är värdelös, 1 svag, 2 hyffsad och 3 bra.

Antag nu att du har en spelare av varjekombination av värden utan nollor (dvs 1-1, 1-2, ... , 3-3) plus dig själv.

Ni ska nu spela FLT tiomanna cash game. Ni spelar för gemensamma pengar men var och en spelar bara en position. (En spelare spelar bara UTG, en bara knappen osv...) Utgå från att ni får typ ½h att snacka ihop en strategi i förväg och tid för taktiksnack en 5 minutare en gång per timme ungefär.

Frågan är som följer, var placerar du ut de olika spelarna (det kan här vara av intresse hur du värderar dig själv), varför och vad kommer ni fram till för strategi.

/Bjorn

Postad

Spelare med disciplin närmare UTG och spelare med kunskap närmare knappen. Den som både har disciplin och kunskap sätts på knappen.

Den spelare utan disciplin eller kunskap får sitta på... BB tror jag.

Postad

Alltså ni alternerar så att en spelare alltid spelar när ni är UTG, en när ni är UTG+1 osv, varje spelare spelar var tionde hand altså och alltid från samma position.

Blev det klarare?

/Bjorn

Postad

Edit: Morbegs fråga redan förklarad.

Tänkte inte våga mig på att positionera hela laget men det uppenbara tar jag ett skott på.

EP: låg kunskap och hög dicsiplin

LP: tvärtom

MP: Allround

Men kan man verkligen säga att disciplin och kunskap är två åtskiljda egenskaper? Inte utan vidare definition va? Den disciplin jag först och främst tänker på är preflop, men för diskussionens skull kan det defineras bättre.