Gå till innehåll

FLT - AQo, kan man värdehöja rivern?


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Inga speciella reads.

 

Preflop: Hero is UTG+2 with A :club: Q :diamond:

2 folds, Hero raises, 5 folds, SB calls, BB folds

 

Standardhöjning.

 

Flop: 5 :club: J :club: 3 :spade: (5 SB) (2 players)

SB checks, Hero bets, SB calls

 

Med två överkort plus bakdörr till nötfärgen och till nötstegen så väljer jag att betta ut här som en semibluff. Ganska så standardspel att betta här också.

 

Turn: 9 :club: (3 BB) (2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls

 

När jag förbättrar till nötfärgsdraget och han checkar så är det ju autobet. När han checkhöjer har jag väl en ganska självklart syn va?

 

River: A :diamond: (7 BB) (2 players)

SB bets, Hero calls

 

Träffar esset och väljer att syna. Frågan är om man kan/vågar höja för värde här och i så fall lägga sig om han trebettar. (Skulle bli mycket förvånad om fi trebettade här utan färgen.) Är det mesigt att bara syna ned eller bara klok konservatism.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade spelat den likadant.

 

hade han semibluffat med färgdraget på turn så kommer han inte syna en höjning. vilket talar för call.

 

checkhöjer han med tvåpar eller triss så förlorar du bara mer pengar på en höjning.

 

För att en höjning på rivern ska betala sig så måste han ha checkhöjt med ett par och sen vara villig att syna din höjning med andrapar eller sämre med A på bordet och 3 klöver.

 

om du väljer att höja och han trebettar, att då lägga är kanske rätt. Men du har väldigt bra odds, finns det nån chans att han är en galning så bör du nog syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...