Gå till innehåll

FLT - SH, Q9 i SB, hand 4 mot LAG i BB


chlu

Recommended Posts

När sessionen är slut har LAG 80% VP$IP och 59% preflop raise.

 

Är jag för passiv i denna hand?

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: Hero is SB with Q:heart:, 9:spade:.

UTG calls, 2 folds, Button calls, Hero completes, BB checks.

 

Flop: (4 SB) K:diamond:, Q:club:, 2:spade: (4 players)

Hero checks, BB bets, UTG calls, Button calls, Hero calls.

 

Turn: (4 BB) 5:club: (4 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks, Button checks.

 

River: (4 BB) 4:heart: (4 players)

Hero checks, BB checks, UTG bets, Button folds, Hero calls, BB calls.

 

Final Pot: 7 BB

 

/chlu

 

* Mini RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När sessionen är slut har LAG 80% VP$IP och 59% preflop raise.

 

Är detta ungefär de siffror du hade när du spelade handen också? Om inte så finns det en risk till att vi kommer till fel slutsatser om hur du borde spelat. Förresten, vem i handen är det som är LAG?

 

Före flopp är det en marginell syn. På flopp tror jag du ska kliva för du är ur position med en svag hand (kass kicker) och inga riktigt bra kort att träffa. PÅ river tror jag inte din hand står särskilt ofta, men det behöver den å andra sidan inte heller. Vet vi någon om spelaren som betar? (LAG?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När sessionen är slut har LAG 80% VP$IP och 59% preflop raise.

 

Är detta ungefär de siffror du hade när du spelade handen också? Om inte så finns det en risk till att vi kommer till fel slutsatser om hur du borde spelat. Förresten, vem i handen är det som är LAG?

 

Före flopp är det en marginell syn. På flopp tror jag du ska kliva för du är ur position med en svag hand (kass kicker) och inga riktigt bra kort att träffa. PÅ river tror jag inte din hand står särskilt ofta, men det behöver den å andra sidan inte heller. Vet vi någon om spelaren som betar? (LAG?)

 

LAG-en är BB. Han satt efter mig och gjorde min session intressantare än vanligt. Kanske inte så mycket en faktor i denna handen. UTG är LP, VPIP 82%, PFR 3.5%.

Det är en av de sista händerna i sessionen så siffrorna är ungefär som vid sessionens slut.

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska man INTE folda Q9o från lilla mörken här. Handen är på inget sätt ett monster men med god marginal tillräckligt bra för att se en flopp med när man med största sannolikhet får 7-1 på sina pengar preflop.

 

Däremot bör man kanske folda floppen alternativt betta ut. Checkar man så kommer nästan alltid LAG'en betta ut och om inte övriga fi är kompletta idioter så är de antagligen benägna att syna väldigt tunt med tanke på att han kan ha i princip vad som helst.

 

Och är det något man INTE vill här så är det att spela mellanparet ur position i en flervägspott. Bättre då att betta och hoppas att LAG'en höjer med skräp så att man kan få handen heads up. (Om man nu ska spela alls här, kan mycket väl tänka mig att check-folda också.)

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...