Gå till innehåll

HH, Dags för ny(?) rubrikregel


Klyka

Recommended Posts

Mig veterligen finns det ingen regel som säger att man ska skriva i rubriken på sin HH om det är short handed. Tycker iaf att en sådan regel vore på sin plats.

 

Många spelare är hårt nishade på antingen full game eller short handed. Därför är det bra att skriva det redan i rubriken. Borde vara standard att om inget annat sägs så är det full game som gäller, och om det är short handed så skriver man SH i rubriken (tex "NLT SH - TPTK får mothugg på turn").

 

QoS, vad säger du om detta? Ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kanske två separata forum för Shorthanded och Fullring?

Vore ännu bättre om det är möjligt att genomföra. Men isf behövs även ett för TRN/SnG.

 

Men låt oss i avvaktan på ett sådant drömscenario skriva SH i rubriken om det är SH, samt hoppas att det klistras som regel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att en en separat HH-del för SH/FR verkar overkill, men att idén i övrigt är bra (eftersom jag själv redan alltid gör det - doff!). Ska man börja dela upp i egna delar överhuvudtaget (vilket jag inte tycker) är ju isåfall en FL/NL/Speltyp en bättre idé, eftersom det är fler som är inriktade på t.e.x bara NLT Tx (och då intresserade av både SH och FR) än vad det är att FLT SH är intresserad av PLO SH.

 

Är t ex 6 pers vid ett full ring-bord SH?

 

Men nånstans får man ju dra gränsen liksom. Ibland spelar man ju HU ett tag på ett SH bord, men 90% av tiden är man 5-6 st (givet 6 manna) och då är det ju såklart det man får gå på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller kanske två separata forum för Shorthanded och Fullring?

Om man bortser från den marginella bunchingfaktorn så är det teoretiskt sett samma sak att öppna i femte hand i fullring (10) som att öppna UTG i shorthanded (6).

Känns lite overkill med 2 separata forum.

Men det skadar naturligtvis inte att ta upp det i rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är t ex 6 pers vid ett full ring-bord SH?

 

Men nånstans får man ju dra gränsen liksom. Ibland spelar man ju HU ett tag på ett SH bord, men 90% av tiden är man 5-6 st (givet 6 manna) och då är det ju såklart det man får gå på.

I den specifika handanalysen är det ju antalet spelare som fått kort som är intressant, inte vilken typ av bord man sitter vid (möjligen kan man ta hänsyn till att spelare vid FR resp SH-bord kan tilldelas vissa karaktäristiska drag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är t ex 6 pers vid ett full ring-bord SH?

 

Men nånstans får man ju dra gränsen liksom. Ibland spelar man ju HU ett tag på ett SH bord, men 90% av tiden är man 5-6 st (givet 6 manna) och då är det ju såklart det man får gå på.

I den specifika handanalysen är det ju antalet spelare som fått kort som är intressant, inte vilken typ av bord man sitter vid (möjligen kan man ta hänsyn till att spelare vid FR resp SH-bord kan tilldelas vissa karaktäristiska drag).

 

Helt enkelt: Oavsett vilken typ av bord man sitter vid, om 6 eller färre spelare tilldelas kort så skriver man SH i rubriken. Om två tilldelas kort så borde man ju skriva HU.

 

Verkar inte som QoS är villig att klistra detta som en regel (rätta mig om jag har fel), men vad sägs om ett allmänt upprop:

 

Alla vi som är för en sådan regel agerar besserwissers (hur det nu stavas) och påtryckare. Om vi stöter på en SH HH som saknar "SH" i rubriken, så ber vi vänligt postaren att nästa gång skriva SH i rubriken. På så sätt kan vi nog få merparten av postarna att göra så.. Blir så mkt lättare då..

 

Vem är med mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...