crillux Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 a_o_s: Det där var en jäkligt bra kommentar. Har inte tänkt riktigt så, men nu när jag ser det så framstår det nog som en god idé att inte hetsa upp sig så mycket kring just VP$IP. I just mitt fall så har jag dock en hel del att göra med mitt postflop-spel, men nästa gång jag lirar på Party så ska jag ha det här i bakhuvudet. Tråden om den fina gratislicensen till PT var för övrigt inte borttagen, bara flyttad. Den finns här för den som är intresserad. Stor humor!
Katt3n Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Såg tråden om gratislicensen tidigare. Alltid lika kul att jäklas med folk som inte fattar att man driver med dom. Ang. Party och deras lägre nivåer så känns det som att de passar in på termen "lösa bord med dåliga spelare" så som den omnämns i SSHE. Ser att din BB/h har vänt upp det senaste i a f, och det är ju positivt. Tycker det är strongt att du kämpar vidare och vill lära dig trots att det är lite kämpigt i början. Kämpa på. Får väl säga som Goldmember (i Austin Powersfilmen): "You're toijt, toijt loijk a toijger!"
crillux Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Ang. Party och deras lägre nivåer så känns det som att de passar in på termen "lösa bord med dåliga spelare" så som den omnämns i SSHE. Lite både ock på Party, men det är klart att det är väl sällan någon högre nivå på spelet... Men jag skulle nog kunna lägga till några fler spekulativa händer till min prefloplista. Vad spelar du för nivå själv om jag får vara lite nyfiken?
Katt3n Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Grindar på 3/6 och småskottar lite på SH 3/6 och 5/10 FR+SH. Varierar beroende på dagsform.
crillux Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Halvrisig session på bet365 idag. Backade ca 18BB på 250 händer. Inte mycket att säga om det egentligen. Nu när jag börjat vänja mig vid klienten så tycker jag den är riktigt trevlig. Jag gjorde slag i saken och anmälde mig till en pokerklubb. Det verkar dock vara fullständigt omöjligt att få SVEPOF att berätta hurvida denna klubb är ansluten eller inte. Det gör mig förbannad, eftersom en lista på anslutna pokerklubbar borde vara en smal sak att ordna fram. Eller är det så illa att det bara finns 5 klubbar anslutna till SVEPOF i dagsläget, och att de har problem med att erkänna det? Inte vet jag, men jag emotser med spänning svar på frågan.
crillux Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Provat "Poker Academy" idag, och där hittade jag en intressant funktion, nämligen möjligheten att bestämma starthänder. Så jag har kört runt lite med 99, KQs, AJs och liknande händer för att få lite olika floppar att spela på. Om jag sen fått det rätt med motspelarnas HD och liknande vet jag inte, men något lär man sig nog ändå.
crillux Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 Nu är jag nära att ge upp... Efter att min inledning på året gav ett minus har jag tyckt att jag var på gång, men den senaste veckan har inte inneburit något annat än en jävla massa förluster. Det verkar inte spela någon roll hur bra händer jag får, så är det alltid någon som träffar hårdare. Jag har faktiskt mer eller mindre tröttnat på skiten. Någon jävla gång måste väl jag också få klonka eller? Visst, ett och annat dåligt spel har jag gjort, men att någon jävel ständigt träffar en förbannad triss så fort jag spelar AA är otroligt tröttsamt. Fast nu när jag fått skriva av mig så känns det redan bättre... Lite, i alla fall.
crillux Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 Här är en typiskt hand för den senaste veckan. Jag med AA höjer från MP. Två synare, knappen och BB. FLOP: 4-Q-4 Jag betar, båda synar. TURN: 4 Jag checkar, knappen höjer, BB lägger, jag trebetar, knappen synar. RIVER: Q Jag betar, knappen höjer, jag synar och blir visad Q5o... Det borde f-n vara förbjudet att ha sån tur när man kallsynar en höjning med Q5o. Tack o gonatt!
crillux Postad 6 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2006 Inte riktigt lika arg idag, men ruskigt trött på pokern just nu. 60BB back på de senaste 1000 händerna, det känns tugnt. Men jag ger inte upp... Med hård träning och ordentlig analys så ska det gå att vända detta. Något som är positivt i all övrig misär är att jag clearat bonus på bet365 på $100 (vilket är mycket i relation till min rulle). Nu ska jag hora färdigt bonusen på Heypoker också. Har någon erfarenheter från Betfair? De verkar ha en ganska hygglig bonus, så det kanske kan vara värt att hora lite till?
Katt3n Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Betfair är Crypto. Inte så jätteöverbefolkat. PO funkar inte, men PT gör. Väldigt varierande kvalitet på spelarna på dina nivåer. En hel del halvpackade engelsmän framåt kvällen. Tidvis en hel del bonusjägare som spelar FL trots att det inte är deras a-game. Har spelat en del på Betfair tidigare, men inte jagat bonus. Är det som vissa andra Cryptosajter att man måste få ihop si och så många MPP för att cleara bonusen kan det ibland ta lite tid på de lägre nivåerna. Exempel: potten 6$ -> rake 0.25$ -> 0.25 MPP (MPP = My Poker Points eller nåt sånt)
crillux Postad 6 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2006 Idag kan jag se lite ljusare på tillvaron igen... Ca 25BB inspelade på 140 händer på Party. Känns bra. Sammantaget hade jag dock ett par riktigt usla sessioner förra veckan där ingenting fungerade, och min totala statistik är inte så rolig just nu. Men här kommer den i alla fall: Antal händer: 6231 (5157) Resultat (BB/hand): -1.57 (-1.53) VP$IP: 17.27% PF Raise: 6.80% (svagt stigande trend, vilket är bra) Folded SB to steal: 77.50% Folded BB to steal: 73.33% Man kan förstås inte bara skylla resultatet på otur, men förra veckan var för jävlig. AQ blir TPTK bara för att torska mot tvåpar då någon nisse kallsynat med 64o. AA mot triss, KK mot flush. You name it... Men de flesta av er har redan varit där så jag ska inte trötta ut er med gnäll. Skam den som ger sig! Här är ett litet exempel på varför jag inte gillar att öppningslimpa. Jag vill gärna höja för att låta BB ta ett beslut, så slipper det kanske gå så här: Preflop: Hero is BB with 5:club:, T:heart:. 3 folds, MP1 calls, 1 fold, MP3 calls, CO calls, 1 fold, SB completes, Hero checks. Flop: (5 SB) 5:spade:, J:club:, T:spade: (5 players) SB checks, Hero bets, MP1 calls, MP3 calls, CO folds, SB calls. Turn: (4.50 BB) T:club: (4 players) SB checks, Hero bets, MP1 calls, MP3 calls, SB raises, Hero 3-bets, MP1 calls, MP3 folds, SB calls. River: (14.50 BB) 8:spade: (3 players) SB checks, Hero bets, MP1 calls $0.87 (All-In), SB calls. Final Pot: 17.37 BB Results in white below: SB has 7c 7d (two pair, tens and sevens). Hero has 5c Th (full house, tens full of fives). MP1 has Jd 9c (two pair, jacks and tens). Outcome: Hero wins 17.37 BB. För övrigt kan meddelas att jag längtar hem till Sverige och slutspelet i Elitserien just nu. Åker hem från Kina den 19:e mars så några matcher hinner jag förhoppningsvis se.
crillux Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Plussade 15BB idag, så det är jag nöjd med. Tappade farten efter ett strömavbrott här som slängde ut mig från ett rätt fiskigt bord. Så kan det gå. Det roligaste idag var ändå att jag äntligen fick Handen, en Royal Flush. Inga jättestora pengar men i alla fall: HERO i SB med Q:spade: T:spade: UTG+1 calls, MP2 calls, MP3(poster) calls, Hero raises, BB calls, UTG+1 calls, MP2 calls. FLOP: A:spade: 2:diamond: 9:spade: (5 spelare) HERO checks, BB checks, UTG+1 checks, MP2 checks, MP3 bets, HERO calls, BB folds, UTG+1 folds, MP2 calls. TURN: K:spade: (3 spelare) HERO checks, MP2 checks, MP3 bets, HERO raises, MP2 folds, MP3 calls RIVER: J:spade: HERO bets, MP3 folds Jag känner att jag börjar lära mig mer och mer av de svar jag får i handanalystråden. Det jag har kvar att jobba stenhårt med är att lägga ner marginella händer i små potter. Något som stör mig är att jag efter dumma manövrar ofta ser precis var jag begick ett fel. Jag är inte typen som ger upp, så jag fortsätter kämpa på, och kommer att posta flera händer i HA. Mig blir ni inte av med så lätt...
Katt3n Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 ...att lägga ner marginella händer i små potter.... Bara det att ta in pottens storlek i beräkningen är viktigt. Jobba på!
crillux Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Kul med poker... Eller inte kanske?! 91 händer och 26BB back. Helt fantastiskt. Nu är jag den första att erkänna att jag är långt ifrån något proffs, men vad fan gör man: Jag i CO med . UTG+1 limpar, MP2 höjer, jag 3-betar, knappen kallsynar, UTG+1 lägger och MP2 synar. FLOPP: MP2 betar, jag höjer, knappen synar, MP2 synar. TURN: MP2 betar ut igen, jag höjer igen, och knappen kallsynar. MP2 synar. RIVER: MP2 checkar, jag betar, knappen(!) höjer, MP2 lägger, jag synar. Knappen visar upp Handen direkt efter höjer jag först in med . SB och BB synar. FLOP: SB checkar, BB betar, jag höjer, båda synar. TURN: SB betar, BB höjer, jag 3-betar, syn från båda. RIVER: SB betar, BB lägger, jag höjer, SB 3-betar, jag synar. SB visar . Utöver detta fick jag två gånger då jag floppat topp-tvåpar, ena gången med QJ och andra gången med KQ, smaka på mysiga kontrahöjningar på turn då Fi träffat set med 22 respektive 44. Dessutom en trevlig AQ som träffar TP på ofarlig flop så kommer både turn och river med varsin 9:a, och givetvis träffar fi rr-trips. Och det var väl ungefär så många händer som jag ens spelade av dessa 91... Nä, förresten, jag lyckades vinna mörkarna två gånger med JJ och KQs. En fantastisk dag vid bordet! Jag ser redan fram emot nästa... Edit; borde kanske ändra rubriken till "crillux har nått botten och börjat gräva neråt"... Ska göra det när jag orkar. Just nu känns det jävligt nattsvart.
Katt3n Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 borde kanske ändra rubriken till "crillux har nått botten och börjat gräva neråt"... Ska göra det när jag orkar. Just nu känns det jävligt nattsvart. Men... om du är i Kina och gräver nedåt så borde du ju komma hem till Sverige, eller har jag missförstått det som står i Bamsetidningarna? Det verkar som det är allmän badbeatvecka på FL-borden nu.
Miami Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Det suger heltenkelt. Men å andra sidan...vad skulle du vilja ändra förutom mupparnas klonkarskills? Om det är sånt här du förlorar på så behöver du inte orora dig. Du kommre vinna, vinden ska bara vända och det där... Om du behöver ett break; Peta in $250 på Betfred och hora in deras 100% matchbonus. Men du ska göra det på 0,5-1 FLT SH. Du clearar den på typ 4000 händer. Mer action, men iof oxå stora svings....därför ska du ha bonusen i ryggen!
crillux Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Men... om du är i Kina och gräver nedåt så borde du ju komma hem till Sverige, eller har jag missförstått det som står i Bamsetidningarna? Det verkar som det är allmän badbeatvecka på FL-borden nu. Jo, men jag ska ändå åka hem nästa söndag, så jag lägger nog gräv-projektet på is så länge. Börjar jag längta tillbaka hit så får jag väl gräva då. Angående badbeat så... Tja, kul är det ju inte. Fast alla säger ju att man får räkna med rejäla swings, så det är väl bara att bita ihop. Rätt skönt med dagbok just av den anledningen, att man kan få skriva av sig lite. Det suger heltenkelt. Word brother! Men å andra sidan...vad skulle du vilja ändra förutom mupparnas klonkarskills? Om det är sånt här du förlorar på så behöver du inte orora dig. Du kommre vinna, vinden ska bara vända och det där... Jo, jag har faktiskt börjat tro att jag kan vinna, men det vore skönt att få klonka lite ordentligt någon session snart också, så att man får se andra änden av variansen någon gång... Edit; Tillsammans med "Ruterkung" och "Miami" hade jag kul med ett inlägg i Miamis dagbok om en snubbe som spelade ett tvåpar väldigt konstigt. Här är ett liknande intressant spel från Fi från en just nu pågående session på Party. Kan någon förklara hur Fi tänker här så är jag oändligt tacksam... Det är andra handen för mig på bordet. Borde jag förresten höja PF? Preflop: Hero is MP3 with A:heart:, J:spade:. CO posts a blind of $0.50. 1 fold, UTG+1 calls, MP1 calls, MP2 calls, Hero calls, CO (poster) checks, 1 fold, SB completes, BB checks. Flop: (7 SB) J:heart:, 4:spade:, T:club: (7 players) SB bets, BB folds, UTG+1 folds, MP1 folds, MP2 calls, Hero raises, CO folds, SB calls, MP2 calls. Turn: (6.50 BB) 2:spade: (3 players) SB checks, MP2 checks, Hero bets, SB calls, MP2 calls. River: (9.50 BB) 6:spade: (3 players) SB checks, MP2 checks, Hero bets, SB folds, MP2 calls. Final Pot: 11.50 BB MP2 has Jc Th (two pair, jacks and tens). Hero has Ah Js (one pair, jacks). Outcome: MP2 wins 11.50 BB.
crillux Postad 11 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2006 Så där, botten är nådd... Eller nåt. Mitt totala minus är nu närmare 125BB och det känns förstås inget vidare. Bestämde mig igår för att sätta mig ner och spela en session. Disciplin var nyckelordet. Det gick bra, de första 100 händerna. Några BB + utan att egentligen ha träffat särskilt bra. Sen träffar jag set med QQ på ofarlig regnbågsflopp. Får mothugg på turn när det landar en 7 som varken kan ge någon färg eller stege. Slår om, blir synad och river leverar ännu en 7. Fi betar ut, jag slår om, han 3-bettar. Med en iskall känsla i magen synar jag, och får förstås se 77. Då är det fortfarande lugnt. När nästa motståndare, 6 händer senare, drar ut mina AA med rr-färgen så tappar jag, för första gången i pokersammanhang, humöret fullständigt. Att han kallsynat preflop med 73s gör inte saken bättre. Jag blir helt enkelt tvärförbannad, och musen går i småbitar. Det kändes bara som att det räcker så jävla hårt nu... Någon gång ska dom väl missa sina longshots eller? Total förlust: 25BB varav ca 6 är ren tilt efter ovanstående utdragningar innan jag insåg att jag var tvungen att lägga ner. 1 st datamus, som utsattes för min vrede. Tur i oturen att det var en 30-kronors kinesisk kopia...
morberg Postad 11 Mars , 2006 Rapport Postad 11 Mars , 2006 AJo: solklar höjning PF. CO har postat pengar som du vill lägga vantarna på, dessutom finns möjligheten att du köper dig knappen. Och så kan du få bort en del K och Q. I övrigt bra spelat. Hur många bord spelar du samtidigt? När det går dåligt för mig brukar jag minska på antalet bord för att försöka få en bättre koll på läget och mer aktivt fundera igenom varje beslut. Något som också är bra är att varje gång du gör ett val vid bordet för dig själv motivera varför. "Jag höjer mina AJo före floppen för att jag nog har bäst hand, vill få COs gratispengar och kanske köpa mig knappen." För en del kan det, hur konstigt det än låter, hjälpa att dessutom säga det högt.
crillux Postad 11 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2006 morberg: brukar försöka lira 3-4 stycken. nu går jag ner till 2 tills vidare. Undrens tid är i alla fall inte förbi ännu... Och betalt fick jag också! Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is SB with A:heart:, A:diamond:. 3 folds, MP1 calls, MP2 calls, 1 fold, CO calls, 1 fold, Hero raises, BB calls, MP1 calls, MP2 calls, CO calls. Flop: (10 SB) 3:club:, A:club:, 2:club: (5 players) Hero checks, BB checks, MP1 checks, MP2 checks, CO checks. Här vill jag förstås checkhöja, men det blir rundcheck... Turn: (5 BB) A:spade: (5 players) Hero checks, BB bets, MP1 calls, MP2 folds, CO calls, Hero raises, BB 3-bets, MP1 calls, CO calls, Hero caps, BB calls, MP1 calls, CO calls. Helt rätt kort, och nu hoppas jag att någon slöspelat en färg, eller varför inte en båt... Nån har träffat i alla fall för nu blir det höjningskalas. Märker också att jag börjat bli lite skadad av alla bad-beats på senare tid då jag faktiskt tänker "straight flush" i någon sekund när BB 3-betar... River: (21 BB) 2:heart: (4 players) Hero bets, BB calls, MP1 calls, CO folds. Och här vill jag förstås bara försöka slå alla på ett bet till och två stycken är ju vänliga nog att betala. Final Pot: 24 BB Results in white below: Hero has Ah Ad (four of a kind, aces). BB has 9c Kc (flush, ace high). MP1 has 6c Tc (flush, ace high). Outcome: Hero wins 24 BB.
crillux Postad 12 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2006 Efter ännu hårdare disciplin och ner till 2 bord så har det gått lite bättre de senaste dagarna. Framför allt har jag skärpt mitt spel med marginella händer på floppen, och hoppas att det jag ser nu är en svagt stigande trend. Har lite drygt 8k händer spelade, och jag avvaktar med statistikrapport tills jag når 10k. Dock konstaterar jag att min PF raise-siffra är på väg uppåt vilket känns bra. Känns inte riktigt lika nattsvart idag, men det är en bräcklig lina att gå på. Kan jag bara hålla disciplinen uppe så ska det här vända!
VikingSW Postad 12 Mars , 2006 Rapport Postad 12 Mars , 2006 Jag började spela SH för typ tre månader sedan och i samband med det gick jag ned till ett bord. Mitt pokerspel utvecklades verkligen när jag satt och fundera igenom varje beslut. Nu när jag är lite varmare i kläderna kör jag fortfarande ett bord tills jag känner att jag har koll på det och därefter öppnar ytterligare ett. Jag kör aldrig mer än två bord SH. Jag vet att det är mindre action på fullring, men jag tror verkligen du tjänar på att gå ner i bord både kortsiktigt och långsiktigt.
Smygaren Postad 12 Mars , 2006 Rapport Postad 12 Mars , 2006 Något som också är bra är att varje gång du gör ett val vid bordet för dig själv motivera varför. "Jag höjer mina AJo före floppen för att jag nog har bäst hand, vill få COs gratispengar och kanske köpa mig knappen." För en del kan det, hur konstigt det än låter, hjälpa att dessutom säga det högt. Jag tänkte själv den tanken för några dagar sedan. Nästan alla beslut jag tar vid pokerbordet är intuitiva (i den meningen att jag bestämmer mig på en sekund) och genom att motivera beslutet i ord lär man inse när man vet vad man håller på med och när man yrar...
crillux Postad 13 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2006 Jag vet att det är mindre action på fullring, men jag tror verkligen du tjänar på att gå ner i bord både kortsiktigt och långsiktigt. Det stämmer säkert. 2 bord blir det tills vidare. Skulle det av någon anledning inte funka så får jag helt enkelt skära ner till 1.
Recommended Posts