crillux Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Det är i sanning fascinerande vilka starthandskrav vissa människor tillämpar: Jag tycker att du borde vänta med din höjning till turn - även om du inte träffar kungen. För att få med BB?
crillux Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Tjenare!Tack för en grym dagbok, sitter själv och lirar 1/2 FLT på party.. En liten offtopic fråga om du inte misstycker? Vad gör du i Kina? Jobbar, pluggar... -Nyfiken Tack för uppmuntran. Jag är i Kina (Guangzhou), på jobb. Har ett uppdrag på ett halvår som avslutas i mars. Jobbar inom telekom så jag är här och stöttar delar av GSM-systemet.
morberg Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Det är i sanning fascinerande vilka starthandskrav vissa människor tillämpar: Jag tycker att du borde vänta med din höjning till turn - även om du inte träffar kungen. För att få med BB? Delvis, men ffa för att få in mer pengar i potten och (i andra hand) att ge draghänder dåliga odds. Med din höjning på floppen är det fortfarande ok för BB att syna om han har ett färgdrag. Om du synar floppen är det mer sannolikt att CO betar turn igen. Då blir oddsen att dra till färgen fel efter din höjning och CO behöver betala mer för att syna ner. Tror att Miller har ett liknande exempel i SSH.
crillux Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Om du synar floppen är det mer sannolikt att CO betar turn igen. Då blir oddsen att dra till färgen fel efter din höjning och CO behöver betala mer för att syna ner. Tror att Miller har ett liknande exempel i SSH. Tog en titt i SSH, och du har rätt, det finns ett liknande exempel. Kul ändå att folk openlimpar med 97o. Händer sånt uppe hos dig på 3/6 och 5/10 också?
crillux Postad 22 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2006 Sen sist har det blivit 2 sessioner, totalt 124 händer. Plussat ca 20 BB så det får jag vara nöjd med. Här kommer lite statistik. Nästa rapport blir vid 5k händer, och därefter blir det var 500:e eller var 1000:e hand, det får vi se. Just nu: Antal händer: 4857 (4668) Resultat (bb/hand): -1.71 (-2.24) Folded SB to steal: 79.31% (78.57%) Folded BB to steal: 73.53% (73.53%) PF raise: 6.32% (6.23%) Kommentarer på statistiken: Limpar färre händer och framför allt höjer jag istället för att limpa först in. Det märks också på att "PF raise"-siffran börjat röra sig uppåt. Jag inbillar mig att mycket är vunnet genom att openraisa eftersom man då också tvingar BB till att ta ett beslut, inte bara checka.
morberg Postad 22 Februari , 2006 Rapport Postad 22 Februari , 2006 Kul ändå att folk openlimpar med 97o. Händer sånt uppe hos dig på 3/6 och 5/10 också? Konstant. Fast där är det riggat så att de floppar bottenpar mot mitt TPTK och sen får de in tvåpar på river. Jag tar dem i längden. Du postade inte din VPIP i statistiken, vad är den?
crillux Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Du postade inte din VPIP i statistiken, vad är den? Och nu när du skriver det så ser jag att jag inte gjorde det sist heller. VP$IP: 17.11 efter 4857 händer. Senast jag postade den var efter drygt 4k händer och då var den 17,52% så något har den i alla fall sjunkit. Konstant. Fast där är det riggat så att de floppar bottenpar mot mitt TPTK och sen får de in tvåpar på river. Jag tar dem i längden. Klart det är riggat! Det vet ju alla. Men i mitt fall så märks detta då jag sitter med KK eller QQ. Då är nämligen turn-kortet riggat så att ett A faller och ger motståndaren TP med A3o... För övrigt tar jag gärna emot förslag på vilka siter som är bra att spela small stakes på. Spelar idag på Party Poker, men tänkte att det kunde vara kul att ha någon mer sjysst site att lira på. Pacific har jag testat tidigare men deras klient suger så jäkla hårt så där vill jag inte spela vidare. Förslag?
morberg Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Prima är (var?) rätt bra att spela på, finns massor med bonusar att utnyttja också som passar en liten rulle utmärkt.
crillux Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Prima är (var?) rätt bra att spela på, finns massor med bonusar att utnyttja också som passar en liten rulle utmärkt.Något särskilt rum man ska välja?
morberg Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Prima är (var?) rätt bra att spela på, finns massor med bonusar att utnyttja också som passar en liten rulle utmärkt.Något särskilt rum man ska välja? Det har inte någon betydelse. Jag var runt på de flesta och plockade bonusar. Tror att bet365 har ett rätt schysst erbjudande, men kolla i bonusdelen av forumet för säkerhets skull.
crillux Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Något särskilt rum man ska välja? Det har inte någon betydelse. Jag var runt på de flesta och plockade bonusar. Tror att bet365 har ett rätt schysst erbjudande, men kolla i bonusdelen av forumet för säkerhets skull. Så där, då var jag reggad på bet365 och har spelat ca 50 händer bara för att testa av klienten. Den känns lite si och så, men det är kanske vana. Första intrycket av spelet är att det är ganska risig nivå på spelarna, men det är kanske tillfälligt... Någon som har koll på hurvida man kan hora bonus på övriga Primasiter också, eller får man bara ha ett konto på hela nätverket?
morberg Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Någon som har koll på hurvida man kan hora bonus på övriga Primasiter också, eller får man bara ha ett konto på hela nätverket? Du får bara ha ett konto på nätverket, men du kan registrera dig på flera olika sajter och få bonus på varje ställe.
crillux Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Någon som har koll på hurvida man kan hora bonus på övriga Primasiter också, eller får man bara ha ett konto på hela nätverket? Du får bara ha ett konto på nätverket, men du kan registrera dig på flera olika sajter och få bonus på varje ställe. Där ser man. Då får det nog bli lite mer bonushoreri, efter att bonusen på bet365 är clearad. Det verkar som att 365 också kör en del hyggliga frirullar, så det är inte omöjligt att jag testar några turneringar också. Tänkte få ihop 250 rejkade händer till på tisdag så jag får spela deras $30k-garanti. Visserligen lär det bli mängder av spelare, men med $6k i förstapris så är det i alla fall värt ett försök.
crillux Postad 25 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2006 Efter två sessioner á 50 händer på bet365 så har jag kul! Vunnit närmare 50BB vilket jag givetvis begriper inte kan vara särskilt signifikant i längden. Men det är ju ändå roligare att vinna än att förlora. Visst har jag haft en del flyt med korten, men förhoppningsvis beror lite av uppsvinget också på att jag lärt mig något från de handanalyser som jag postat här i forumet. Framför allt har jag dragit ner mitt öppningslimpande till ett minimum, och höjer betydligt oftare före floppen. Som sagt, det är roligare att vinna än att torska!
Miami Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Bra spelare har också tur med korten ibland! Kul att att du plussade ordentligt!
crillux Postad 26 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2006 Eller så är det så att "även en blind höna"... Idag gick det inget vidare på Party. Möjligen något dåligt spel, men jag hade ingen tur med korten heller. Här kommer som utlovat statistikrapporten efter 5k händer... Antal händer: 5157 (4857) Resultat (BB/hand): -1.53 (-1.71) VP$IP: 16.95% PF raise: 6.38% Folded SB to steal: 77.42% Folded BB to steal: 71.43% Kommentarer mottages gärna på statsen.
pappabjorn Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Du måste raisa mer preflop, försök komma över 10% iallafall. Raisa mer spekulativa händer button och cutoff, om det foldas till till dig. Sen ska du försvara din blinds mer framför allt BB.
morberg Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Du behöver definitivt inte försvara SB mer än vad du gör, däremot kan du titta på en hel del fler floppar från BB.
crillux Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Du behöver definitivt inte försvara SB mer än vad du gör, däremot kan du titta på en hel del fler floppar från BB. Tack för infon. Jag har läst igenom Abdul Jalib's rekommendationer för preflopspel i dag, och där hittade jag en del guldkorn angående att försvara min mörk, något som jag har mycket besvär med. Jag knappade ihop en artikel om datasäkerhet vid pokerspel online, då jag sett att många är rädda för hackers, alternativt blivit hackade. Några enkla tips, som jag tror många kan ha nytta av. Läs artikeln här.
morberg Postad 27 Februari , 2006 Rapport Postad 27 Februari , 2006 Tack för infon. Jag har läst igenom Abdul Jalib's rekommendationer för preflopspel i dag, och där hittade jag en del guldkorn angående att försvara min mörk, något som jag har mycket besvär med. Har du för mycket problem ska du allvarligt fundera på att byta bord. Det borde inte dyka upp så värst många stöldsituationer på ett hyfsat löst fullbord.
crillux Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Jag tar med mig rådet om att byta bord. Den senaste veckan har jag reggat mig på Heypoker och bet365. Jag har dock lite problem med att hitta bord på $0.5/$1 och €0.5/€1 på dessa skins. Vilka tider är bra? Pokertracker... Hur gör ni som spelar siter med olika valutor? Kör ni i samma databas, eller olika?
morberg Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Den senaste veckan har jag reggat mig på Heypoker och bet365. Jag har dock lite problem med att hitta bord på $0.5/$1 och €0.5/€1 på dessa skins. Vilka tider är bra? Det är två olika nätverk, B2B resp. Prima. Europeisk kvällstid borde vara bra för båda. Pokertracker... Hur gör ni som spelar siter med olika valutor? Kör ni i samma databas, eller olika? Samma. PT kommer att behandla det som olika nivåer ändå.
crillux Postad 28 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2006 Ca 100 händer spelade, och plussat 20BB idag, det får jag vara nöjd med. Har slängt in en hand för kommentarer i HH-tråden. Det blir troligen flera när jag hunnit kolla igenom min session ordentligt. Här i Guangzhou är vädret helt odugligt just nu. Hällregn, och med tanke på föroreningarna i luften här så blir gator och trottoarer jävligt äckliga. Fördelen är att luften åtminstone känns renare, även om det troligen bara är inbillning. Annars är det här är rätt trivsamt ställe, eller vad sägs om 1 timmes massage för 40 kronor? För övrigt undrar jag när på dygnet man kan hitta vettigt spel på small stakes på Heypoker. 10-manna på 05/1 verkar helt dött. Och jag måste hitta bord. Jag har ju för bövelen en bonus att cleara.
crillux Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Vilka idioter det finns! I en numera borttagen tråd så erbjöd en, förhoppningsvis numera avstängd, användare en gratis PT-licens så här under nattimmarna. Det enda man behövde göra var att adda personen i MSN, och sedan var man förstås tvungen att installera en fil för att det skulle funka. Jag hade skoj med honom ett tag, bad om källkod och lite annat roligt. Även "Apelsinjuice" hjälpte till att driva med snubben. Det var kul! Det roligaste är att dessa små tokstollar inte verkar fatta att det knappast är första gången användarna på pf.nu får ett sånt "fantastiskt erbjudande". Nästan synd att tråden togs bort, då det levererade duktigt med skratt under någon timme. Som alltid: låt inte folk lura er att installera några filer på era datorer. Det är med största sannolikhet trojaner och/eller keyloggers som kommer att skicka era kontouppgifter raka vägen till avsändaren.
Katt3n Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Tjena! Brukar och sitta och lurka på alla FL-dagböckerna, även om jag inte skriver så ofta. Har en fråga dock. Har sett flera gånger att du strävat efter att få ner %vpip och du spelar på Partys 0.5/1 och 1/2 eller hur? Vad är din motivering till det? Är jag helt fel ute om jag resonerar som så att på dessa bord händer förljande: 1. Ingen respekterar en höjning preflop 2. Många vet inte själva var raiseknappen sitter preflop 3. Folk jagar de mest omöjliga drag 4. Många går till rivern med ess högt. Är inte det ett tillfälle så gott som något då att se floppen med lite fler spekulativa händer? Jag hade själv vpip på nånstans runt 22% och 9.5% pfr på den nivån nämligen och jag tyckte det fungerade bra.
Recommended Posts