Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 371
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Tack morberg.

Hjälp mig i bonusdjungeln... Jag kikar på pf.nu's erbjudanden, och det som verkar ligga närmast till hands för lite bonusjakt är Betway och Everest Poker. Andra idéer? Jag vill helst ha USD som valuta, och sen är det förstås bra om det finns spel på $0.5/1 också...

Postad
Kört Betfred-bonusen? Vet inte om det finns 0.5/1 där.. men bonusen är ju jävligt bra.

Nu har ju den visserligen ändras till väldigt crappig av sig. Inte längre 2500 raked hands, utan poäng nu. och då menas det mycket mer än poäng än vad man skulle få för 2500 raked hands. Så bonusen är dålig.

Postad

Tack för alla lyckönskningar osv, men nu kör vi handhistorier så ni får möjlighet att såga lite.

Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP2 with Jdiamond.gif, Tdiamond.gif.

2 folds, MP1 calls, Hero calls, 1 fold, CO calls, 1 fold, SB completes, BB checks.

Flop: (5 SB) Tclub.gif, 4diamond.gif, 9diamond.gif(5 players)

SB bets, BB folds, MP1 calls, Hero raises, CO folds, SB 3-bets, MP1 folds, Hero calls.

Höjer med TP och lurar lite på om SB är kapabel att 3-beta för gratiskort. Utan read är det svårt att säga. Set? Tvåpar? TPTK? Finns det värde i att cappa? Brädan är ju rätt dragig...

Turn: (6 BB) 2heart.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

Inget skrämselkort direkt. Tydligen inte för SB heller, men här kan man väl ändå inte vika TPGK?

River: (8 BB) Jclub.gif(2 players)

SB bets, Hero calls.

Träffar tvåparet, och nu när jag tittar på det så tyder förstås inte SB's spel på att han drar mot stegen, och därför borde jag kanske inte oroa mig för det... Värdehöjning?

Final Pot: 10 BB

Postad

Turn har du ju inte bara TPGK, du sitter ju på färgdraget också.

Jag hade nog höjt där, lite semibluff, lite för att ta kommando.

River kan han ju vara hur tom som helst nästan, särskilt om han satt dig på färgdraget. Jag hade höjt där mä.

Postad

Betfredbonusen har som sagt blivit sämre nu och på 0.5/1 kommer det ta en evighet att spela in om man inte lirar mycket. Jag är kanske itne den som spelar mest direkt men jag har fortfarande 3000 poäng att spela in och då lirar jag ändå 2/4. På 0.5/1 kommer du inte få så många poäng vilket gör att det tar lång tid. Dock finns det en hel del bord där fast de flesta är 6 max.

Angående din hand så ska du cappa flop och beta turn om fi checkar till dig. Att du inte höjer river övergår mitt förstånd.

Förresten, är det fel på HH eller missar du att du har färgdrag? Du har en grymt bra hand och du ska försöka få in så många bets du kan med den(på flop).

Postad

Efter att ha signat på Stars så spelade jag 53 händer (då en skrikande son avbröt sessionen). Om bordet var karakteristiskt för spelet på Stars vet jag inte, men det var iaf fiskigt värre. Nu är ju inte 53 händer mycket till statistiskt underlag men ändå... Älskar inte klienten men det är kanske en vanesak.

Jag sitter just i detta nu och funderar på om jag ska följa bzkt's råd om att försöka gå direkt på $2/4. I så fall vill jag ha åtminstone $1500 i rullen så vi får se, beroende på hur mitt bonushoreri går framöver. Jag börjar troligen med att ge mig på Betway.

Postad

Fått lite problem med att Stars laggar, men är i kontakt med deras support och hoppas på en snar lösning. Har sett i andra trådar att det varit problem med kombinationen BBB/Stars, men också med andra klienter. Själv har jag inte haft några som helst problem med koppling tidigare, så vi får se vad vi kan komma fram till.

:heart::spade::diamond::club:

Aldrig får man vara riktigt nöjd! :( Haft en tråkig downswing idag som nästan åt upp mina vinster så här långt, men fortfarande grön trots allt. Kanske borde man införa förbud mot att träffa tvåpar när man kallsynar ett 3-bet med T7o...

Kommentarer, framför allt på floppspelet, tack:

Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is Button with 3heart.gif, Aheart.gif.

UTG calls, 2 folds, MP2 calls, 2 folds, Hero calls, 1 fold, BB checks.

Flop: (4.50 SB) 6heart.gif, Kspade.gif, 7heart.gif(4 players)

BB checks, UTG bets, MP2 raises, Hero 3-bets, BB folds, UTG caps, MP2 calls, Hero calls.

Här tänker jag mig 3-beten för frikort på turn, men det slår ju ganska fel iom att UTG cappar. Borde jag låtit bli höjningen öht?

Turn: (8.25 BB) 8diamond.gif(3 players)

UTG checks, MP2 checks, Hero checks.

Tar frikortet, vilket väl måste vara rätt här? Är inte detta korkat spel av UTG? Om han nu har en hand vill säga...

River: (8.25 BB) 2club.gif(3 players)

UTG bets, MP2 calls, Hero folds.

Bustat drag. Ajöss.

Final Pot: 10.25 BB

Postad

Ingen som har ngt att säga om handen ovan?

Den här måste jag dela med mig av:

Min kära far brukar spela en del på Svenska Spels hemsida, alltså sportsbetting. Nu har han ju förstås också läst om poker, och ville prova att spela på nätet. Sagt och gjort. Han laddade ner SvS-klienten och klev in på ett bord för 1/2kr FLT, 5-handed.

Därefter utspelar sig nåt märkligt. Han spelar nästan varje starthand, trots idoga försök från mig att få honom att vika händer som 73o och liknande. Men han träffar ta mig fan en bra hand varenda gång. Exemplet med 73o i UTG... Floppen kommer 2-4-5 rainbow. Rundcheck. Turn kommer med 6:an... Och så där var det hela tiden. I bland undrar jag om inte riggningsfolket har rätt. Sessionen slutade efter 114 händer, då hade han gått från 30 till 111 kr. :)

Postad

196 händer och -5BB. Fruktansvärt tråkigt att spela idag. Bara en massa skitfloppar och missade drag. Floppade 3 öppna stegdrag och 7 drag till nötfärgen. Missade samtliga. Kände att en viss frustration började smyga sig in. Ni vet, man spelar ett bra spel men har inte korten med sig. Nu smacka jag som tur in var en AA- och en QQ-hand som jag faktiskt vann med, men det var nog också allt. Session blev inte längre då jag insåg att jag höll på att tappa humöret, så det får man väl betrakta som sunt ändå.

Funderade på att försöka hora till mig $300 i bonus på Betway men insåg att det blir svårt då det krävs 12000 raked hands. Ska man få till det så kan man räkna med att det krävs bortåt 20k händer på $0.5/1 eftersom långt ifrån alla händer genererar rake på den nivån. Tror helt enkelt inte jag hinner spela så mycket.

Så nu funderar jag istället på Parbet, $150. Någon som clearat den? Någon som vet hur spelet är på låg FLT på Parbet?

Postad
There you go ^^

Tack för det! Hittade en del intressanta bonusar där.

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta... Skickade en fråga till Eurobet's support angående deras välkomstbonus och får följande intressanta svar:

Hej

Tack för ditt meddelande

För att ge oss möjligheten att spåra ditt konto och svara på din förfrågan så fort som möjligt, vänligen sänd ditt meddelande igen genom din meddelande funktion som finns synlig direkt efter att du har loggat in på eurobet.com i din alternativ lista uppe i högra hörnet.

Vi ser fram emot att höra från dig angående ditt ärende.

Med Vänliga Hälsningar:

NN

Eurobet Kundtjänst

Kul svar att få när man frågar efter information om välkomstbonus. Dessutom innehåller svaret ett par riktigt horribla särskrivningar. Jag skickade tillbaka:

Hej igen.

Eftersom frågorna rör "välkomstbonus" så ser jag fram emot ert svar innan

jag registrerar ett konto på er sajt.

Väntar med spänning på svaret...

Postad

Då var jag reggad på Eurobet, och har börjat jobba på $100-bonusen. Den ser just nu ut att kunna bli dyrköpt.

[GNÄLL]

Hann inte med mer än ett 50-tal händer på Eurobet, men ändå lyckades jag backa 23BB vilket inte är kul. Men vad gör man?! Det var egentligen bara 3 händer som kostade (+ mörkarna då), men det kostade istället rejält. Två set, båda utdragna mot rr-färg, och när jag själv träffar nötfärgen så blir jag utdragen med en kåk. Fast i den handen är jag tacksam mot fi då han synar(!) båten på rivern mot min höjning...

Så här gick den till:

HERO i CO med :Ac::7c:

6 folds, HERO raises, Button folds, SB calls, BB calls.

FLOP: :6c::As::2c: (3 spelare)

SB checks, BB bets, HERO raises, SB folds, BB calls.

TURN: :9c:

BB checks, HERO bets, BB calls.

RIVER: :9s:

BB bets, HERO raises, BB calls.

HERO: :Ac::7c: (färg)

BB: :6d::6h: (kåk)

Kul inledning på min Eurobet-karriär...

[/GNÄLL]

Men allt är inte bara mörker, jag har ju fått börja jobba idag igen efter semestern... :roll:

Jag vill hur som helst berömma supporten på PokerStars som har varit fantastiskt hjälpsamma då jag haft en del problem med att göra connect. Nu verkar det ha löst sig och det är ju skönt.

Blir en sväng till på Eurobet ikväll, och så tar vi HH's för analys senare ikväll eller imorgon.

Postad
Hur många FL SH bord har de igång på 2/4 - 3/6?

Har inte kollat, men kikar på det ikväll. Släpper en rad i din dagbok senare när jag sitter vid min ordinarie dator.

Lite seg klient, men verkar finnas en del fisk. Dessutom ingick det tydligen någon form av insättningsbonus för sportsbetting utöver pokerbonusen. Satte in $100 och fick $80 att betta för så jag får väl slaska lite fotbollsresultat eller nåt...

Postad

I mina mörka stunder, som nu, så undrar jag om det ligger något i tjatet om riggade siter. Jag tror förstås inte på det där på riktigt, men maken till de utdragningar som jag fått smaka på Eurobet har jag aldrig sett på nån annan site. Faktum är att jag knappt vinner en enda hand, och då inställer sig frågan om det bara är en ruskig downswing eller om det är så enkelt att jag spelar som en supermupp... Är det öht rimligt att förlora bortåt 50BB på bara oflyt, eller är det ett bevis på muppspel?

Ska jag spela den här annorlunda? Alla gator tack.

HERO i CO med :Qc::Qd:

2 folds, UTG+2 raises, 3 folds, HERO 3-bets, Button folds, SB calls, BB folds, UTG+2 calls.

FLOP: :Td::4c::7c: (3 spelare)

SB checks, UTG+2 bets, HERO raises, SB calls, UTG+2 calls.

TURN: :2s: (3 spelare)

SB checks, UTG+2 checks, HERO bets, SB calls, UTG+2 folds.

RIVER: :5h:

SB checks, HERO bets, SB raises, HERO calls.

HERO: Qc Qd

SB: 4s 5s

HERO i CO med :8s::7s:

3 folds, MP1 calls, MP2 calls, MP3 folds, HERO calls, Button folds, SB completes, BB checks.

FLOP: :4s::7d::Js: (5 spelare)

SB checks, BB checks, MP1 bets, MP2 calls, HERO raises, SB folds, BB calls, MP1 calls, MP2 calls.

TURN: :Kd:

BB checks, MP1 checks, MP2 checks, HERO checks.

Är det vettigt att ta gratiskortet här? För inte har vi bäst hand...

RIVER: :8d:

BB checks, MP1 checks, MP2 checks, HERO bets, BB folds, MP1 raises, MP2 folds, HERO calls.

Här måste jag väl ändå beta 2-paret?

HERO: 8s 7s

MP1: Td 2d

Postad

Högt ärade dagsboksläsare... Idag tittar vi på två händer med överkort som jag undrar om jag hanterar rätt. I övrigt gick sessionen bra, men de här två händerna känner jag att jag vill ha input på.

Jag är ny på Eurobet och har inga reads på mitt motstånd än så länge.

För övrigt undrar jag om någon läser min dagbok öht? Dåligt med kommentarer på mina händer men det beror kanske på att jag 1) spelar som en mupp, 2) postar ointressanta/självklara händer. Eller 3) något annat? Förvisso är det en dagbok för mig själv, men det blir ju lite enahanda att posta HH's om ingen orkar bry sig om att läsa dom.

Hand 1

PokerRoom 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is MP3 with Kspade.gif, Aclub.gif.

1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP2 calls, Hero raises, 3 folds, BB calls, UTG+1 calls, MP2 calls.

Flop: (8.50 SB) Theart.gif, Qheart.gif, 5diamond.gif(4 players)

BB checks, UTG+1 bets, MP2 folds, Hero raises, BB folds, UTG+1 calls.

Två överkort och hålpipa. Är höjning rätt mtp 2-färgen? Finns det skäl att bara syna?

Turn: (6.25 BB) 8heart.gif(2 players)

UTG+1 checks, Hero bets, UTG+1 calls.

Vi blir bara två kvar och då Fi checkar tänker jag mig en bluff då brädan kommer med färgen. Det slog ju fel, men är tanken rätt?

River: (8.25 BB) 7club.gif(2 players)

UTG+1 checks, Hero checks.

Och här får vi checka bakom förstås. Tomt som f-n...

Final Pot: 8.25 BB

Hand 2

PokerRoom 0.50/1 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is UTG+2 with Aspade.gif, Qclub.gif.

2 folds, Hero raises, 1 fold, MP2 3-bets, 1 fold, CO calls, 2 folds, BB calls, Hero calls.

Flop: (12.50 SB) Tdiamond.gif, 2spade.gif, 7spade.gif(4 players)

BB checks, Hero checks, MP2 bets, CO calls, BB calls, Hero calls.

Lite annorlunda än Hand 1 ovan eftersom vi blir 3-bettade pre. Här synar jag bettet på floppen men undrar om jag inte borde höja då vi har redraw till nötfärgen, och 2 överkort. Vad säger ni?

Turn: (8.25 BB) 6heart.gif(4 players)

BB checks, Hero checks, MP2 bets, CO calls, BB calls, Hero calls.

Här är potten hyggligt stor och jag tror att jag har 6 levande outs. Vad gör jag?

River: (12.25 BB) 4diamond.gif(4 players)

BB checks, Hero checks, MP2 checks, CO checks.

Tomt igen och då är jag bara tacksam för gratis SD.

Final Pot: 12.25 BB

Postad

Hjälp mig gärna med följande: Om ett rimligt BR-krav för att spela FL är 300xBB, vad är en "rimlig" varians? Kan man backa 100BB på ren varians, eller är förluster i den storleken = supertomtespel?

Postad
Hjälp mig gärna med följande: Om ett rimligt BR-krav för att spela FL är 300xBB, vad är en "rimlig" varians? Kan man backa 100BB på ren varians, eller är förluster i den storleken = supertomtespel?

Nej, jag backade 200BB på fyra dagar i juli så det hoppas jag inte. Klart man gör supertomtespel under den downswingen. Men man vinner inte heller med AA och brädan parar sig på river när man sitter med nötfärg osv. 100 BB ner är inget att oroa sig för så länge man konstant analyserar/förbättrar sitt spel. Lätt va? ;)

Hand 1 och 2 tidigare, jag hade spelat likadant. Bra raisa flop och det går både checka och beta turn i första handen. Jag hade inte raisat flop i hand 2, tycker den är för svag för det. (hade jag inte gjort det hade jag donkat)

Postad
Nej, jag backade 200BB på fyra dagar i juli så det hoppas jag inte. Klart man gör supertomtespel under den downswingen. Men man vinner inte heller med AA och brädan parar sig på river när man sitter med nötfärg osv. 100 BB ner är inget att oroa sig för så länge man konstant analyserar/förbättrar sitt spel. Lätt va? ;)

Om det är lätt vet jag inte, men det är ju tryggt att man inte automatiskt är tomte bara för det. Jag har nog också bjudit på ett och annat duktigt tomtespel, men jag har haft en fruktansvärt jobbig period nu precis efter att jag lyckades komma upp på gröna siffror. Jag funderade ett tag på om jag helt enkelt led av någon from av FPS, men enligt PT så sköter jag nog mina händer rätt så bra, men träffar helt enkelt inte bordet. Variansen är svår att hantera, och just därför hjälper det mig rent psykologiskt att få veta att andra råkar ut för samma sak.

• Skapa nytt...