bzkt Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Undrar om min fråga angående Pokerstars försvann bland mina HH's... Hur är det nu, någon som kan ge ett utlåtande om FLT låglimit på Stars? Lirat 2/4 FL SH på Pokerstars och motståndet är väl ungefär som på Party.
crillux Postad 14 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2006 Fantastisk session idag! Haft KK 2 ggr och QQ en gång. Torks mot floppat A mot båda mina KK. Torsk mot settat J med QQ. Några AQ och AJ spelade. Samtliga torsk med A mot bättre kicker och Ax som blivit tvåpar. Utöver det har jag missat samtliga mina färgdrag. QJ träffar TP med J men får förstås stryk av KJ. Och så där har det fortsatt hela dagen. Kort sagt så har jag inte lyckats med någonting öht idag. Postar några HH's senare. Jag förstår "Miami", som skulle ta en paus för att spela SNG's. Själv vet jag inte vad jag ska hitta på.
crillux Postad 14 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2006 Men nu får det vara slut med mitt gnäll. Jag ska koncentrera mina HH's framöver till lite olika teman, särskilt i händer som jag har problem med. T ex höjningar preflop med överkort som sedan missar, färgdrag (och hur man spelare missade sådana) och så vidare. Men så länge så tar vi en hand där jag lurar på om jag spelar rätt, framför allt på floppen: Hand 1 (Den värderade damen) BB har just satt sig. Inga tidigare siffror på honom. Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is SB with Q, J. 7 folds, Hero raises, BB calls. Här är det väl solklart att höja då övriga lagt sig? Flop: (4 SB) 2, Q, T(2 players) Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB calls. TP med bra kicker. Spelar jag det här rätt, eller bör man vänta med trycka mera till turn? Fast då blir det ju iofs lite otäckt om turn kommer med A eller K. Vad säger ni? Turn: (5 BB) 4(2 players) Hero bets, BB calls. Två till en färg, men har man börjat är det väl bara att fortsätta trycka på? River: (7 BB) 7(2 players) Hero bets, BB calls. Fi synar hela vägen, och det här kortet skrämmer mig inte. Självklart värdebet? Final Pot: 9 BB Hand 2 (Högt över floppen... (valfri melodi)) 29 händer på UTG, och svårt att säga något om honom. VPIP 30%, men som sagt bara 29 händer. Party Poker 0.50/1 Hold'em (10 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: Hero is MP3 with Q, A. UTG raises, 4 folds, Hero 3-bets, 4 folds, UTG caps, Hero calls. Jag 3-betar med position på höjaren i UTG. När han sen cappar utan att jag har några reads så är det ju svårt att sätta honom på en hand. Är 3-beten här bra, eller överoptimistisk mot en höjning från UTG? Flop: (9.50 SB) 7, 9, 9(2 players) UTG checks, Hero bets, UTG calls. Hmm... Han checkar floppen, och synar bara mitt bet. Färgdrag? AKs kanske? Att beta känns givet när han checkar. Bonusfråga: Vad gör man om Fi kör en c/r här? Turn: (5.75 BB) 5(2 players) UTG checks, Hero checks. Kanske inte farligt kort, men inte särskilt roligt. Tydligen inte för UTG heller. Men jag vill se rivern, och vill inte riskera en c/r. Rätt? Fel? River: (5.75 BB) 8(2 players) UTG bets, Hero folds. Förbättrar inte, och det finns väl inget skäl att syna helt tom här när UTG leder ut? Final Pot: 6.75 BB
Miami Postad 14 Maj , 2006 Rapport Postad 14 Maj , 2006 Hand 1: När jag 3betar flop med toppar är det för värde eller för att folda överkort. Med Q behöver man inte vara så orolig för överkort så här är det för värde IMO. Det är HU och du har bästa handen, då är frågan om det är för värde att 3beta flop här och riskera han viker? Viker han är det ju iof bra...men det går att få in mer i den här potten. Hand 2:UTG rasiare i FR som cappar pre är inte så kul att möta med AQo. Nu checkar han flop...det skulle jag tolka i ordning, 1 AK/Kanske AQ, 2: nåt slowplayaktigt typ inducera bluff, 3: Han "vet" du betar om han checkar så han planerar c/r. Inget av dessa är bra för dig iallfall...jag hade nog checkat här...och foldat när han betar turn....kanske är fel? EDIT: Det är DITT FEL att jag har den där "högt över havet långt ifrån land" schlagern ihuvet när jag ska sova nu...klart -EV för sömnen...
crillux Postad 15 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2006 Dagens fundering handlar om starthänder. Även om jag förstås inser att starthänder bara är en början, så tycker jag ändå det kan vara intressant. Jag körde ett tag stenhårt på SSH's rekommendationer för tighta bord, men tycker nog att de är i lösaste laget. I Internet Texas Hold'em (ITH) så finns det ju också ett ganska omfattande kompendium för starthänder. Dessa upplever jag iofs som något tightare, men samtidigt känns det som väldigt passiva rekommendationer, då Hilger i ITH rekommenderar att limpa mycket fler händer. Vad säger ni andra angående starthänder? Är det reads, reads, reads som gäller?
Katt3n Postad 15 Maj , 2006 Rapport Postad 15 Maj , 2006 . Vad säger ni andra angående starthänder? Är det reads, reads, reads som gäller? När du spelar efter starthandstabeller, följer du dem slaviskt då, eller tänker du innan? Jag tror det kan vara en bra idé att inte bara gå direkt på tabellerna och följa dem slaviskt utan även läsa kapitlen med hur man skall anpassa spelet beroende på hur många som redan limpat/kallsynat o s v. T.ex. kan ju en hand som skall slängas mot en höjning enligt tabellen vara intressant om tre motspelare redan kallsynat en höjning o.s.v.
crillux Postad 15 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2006 När du spelar efter starthandstabeller, följer du dem slaviskt då, eller tänker du innan? Jodå, jag försöker allt att tänka innan. Det jag tycker är svårt är off-suit överkort, som jag upplever att jag oftast får problem med när jag missar. AJ och AT är två problemhänder för mig, för att ta ett exempel.
crillux Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Ibland är poker jättekul... bet365, $0.5/1 HERO i CO med 2 folds, UTG+2 calls, MP1 calls, 2 folds, HERO raises, Button folds, SB folds, BB calls, UTG+2 calls, MP1 calls. FLOP: (4 spelare) BB checks, UTG+2 bets, MP1 raises, HERO calls, BB folds, UTG+2 3-bets, MP1 caps, HERO calls, UTG+2 calls. Nötstegen och bakdörrsdrag till färgen. Här räknar jag med att det är bättre att bara syna höjningen för att kunna höja turn. När MP1 sen cappar känner jag mig rätt nöjd med utveckling. Har MP1 set måntro? TURN: (3 spelare) UTG+2 checks, MP1 bets, HERO raises, UTG+2 folds, MP1 3-bets, HERO caps. Knappast något att vara rädd för här. Jag sitter på nötterna, och får någon färg så har jag nötfärgen där också. Är väl inget att snacka om cappen här? RIVER: (2 spelare) MP1 checks, HERO bets, MP1 raises, HERO 3-bets, MP1 calls. C/R minsann. Men med vad? Jag tackar för chansen att 3-beta här. MP1 visar och jag vinner 22,75BB. Tack! Inte ofta man får chansen att ta betalt på det här sättet med nötterna.
crillux Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Please, hjälp mig med följande dilemma: Betfair har en trevlig sign-up bonus. De match 100% upp till $200, vilket ju låter trevligt. Dessvärre verkar det vara en tuff uppgift att cleara denna bonus på mina vanliga nivå, dvs $0.5/1. Så hur ska jag göra? Sätta in en mindre summa och cleara den, eller ska jag sätta in $200 och kliva upp till $1/2 och försöka grinda hem bonusen? Förslag?
crillux Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Det går framåt. Långtsamt förvisso, men ändå framåt. 9 BB idag på 239 händer. Inga HH's idag, det får vänta tills imorgon. Jag överväger också att spela in en videosession. Är det någon därute som skulle göra sig besväret att titta på en sån?
therussian Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Var det inte en AQo hand här nyss som jag hade tänkt kommentera? Nåväl, beta flopp iallafall...
crillux Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Jo, det var det. Den återkommer tillsammans med några andra framåt kvällen.
crillux Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Hmm... Överkort är inte min kopp te tydligen. Och efter att jag insett det så kommer mina HH's framöver att handla om just överkort. Både med träffar, och utan. Tycker ofta att jag spelar rätt när jag sitter vid bordet, för att sedan bli osäker när jag kollar igenom händerna i PT. Själv tror jag att problemet ser ut ungefär så här: - Jag överspelar missade överkort, genom att tro att jag kan få motståndaren att släppa sina kort. Men det är svårt, då random fi på 0.5/1 kommer att syna ner även med låga par, vilket leder mig till slutsatsen att: - jag ska kunna släppa missade överkort snabbare, för att istället kunna värdebeta ordentligt de gånger jag faktiskt träffar, eller de gånger jag också har drag utöver TP. Det var mina inledande funderingar angående överkort, och dessa funderingar ska implementeras under kvällen, för att sedan leda till handhistorier här i min dagbok.
Ceritus Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Lider av samma problem angånde överkorten. Släpper dom allt för sällan. Nästan omöjligt att bluffa folk ur potterna på 0.5/1, folk är så synvilliga, å andra sidan får man ofta bra betalt för träff Väntar spänt på HHs som vi kan analysera sönder Skulle gärna se en litet av ditt spel inspelet. Kan vara kul att gemföra.
morberg Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Please, hjälp mig med följande dilemma: Gå inte upp i nivå för att cleara en bonus. Vänta tills du känner dig mogen att gå upp ändå och ta bonusen då. Bekymra dig inte för att bonusen ska försvinna, det kommer alltid att finnas något i samma stil.
crillux Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Gå inte upp i nivå för att cleara en bonus. Vänta tills du känner dig mogen att gå upp ändå och ta bonusen då. Bekymra dig inte för att bonusen ska försvinna, det kommer alltid att finnas något i samma stil. Tack för tipset. Jag lugnar mig.
crillux Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Då så... här kommer en HH från dagens session. Tar gärna kommentarer som vanligt, främst på mitt spel på floppen. Hand 1 (Dragspelet, del 1) Party Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) MP2 är lös och aggro. Preflop: Hero is BB with Q, K. 1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP2 raises, 4 folds, Hero calls, UTG+1 calls. Går in med syn här, och det är väl inte mycket att säga om. Räknar förstås med synen från UTG+1. Flop: (6.50 SB) T, 4, J(3 players) Hero checks, UTG+1 checks, MP2 bets, Hero raises, UTG+1 calls, MP2 3-bets, Hero calls, UTG+1 calls. Öppet stegdrag, och här höjer jag då jag tror MP2 kan ha höjt pre med lite vad som helst, typ Ax. Dumt kanske, för vi vill väl inte göra oss av med UTG+1 här? Nu synar ju han ändå, men sen blir det lite jobbigt när MP2 3-betar. Överpar är väl troligast, fara för set också måhända... Turn: (7.75 BB) 9(3 players) Hero checks, UTG+1 checks, MP2 bets, Hero raises, UTG+1 folds, MP2 calls. Klonk! Trevlig träff och här är det väl ett perfekt läge att c/r? River: (11.75 BB) A(2 players) Hero bets, MP2 calls. Det värsta som kan hända här är väl split, och det vore inte så kul, men det känns självklart att leda ut då vår kvarvarande fi bara synar höjningen på turn. Andra åsikter? Final Pot: 13.75 BB
crillux Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Lite strul med PT, så därför blev det inte fler HH's igår. Det kommer under kvällen istället. Skum session igår. Började med att backa typ 20 BB, men jobbade och gnetade och slutade på +8 BB vilket kändes bra. Har ofta haft svårt att vända upp en dålig början vilket jag gissar beror på smygtilt. Tittar lite för mycket på resultatet troligen. Men det är det slut med. Tror att jag tog hyggliga beslut ändå totalt sett. Vi får väl se hur mycket ni vill såga mig när hanhistorierna kommer.
crillux Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Lite strul med PT, så därför blev det inte fler HH's igår. Det kommer under kvällen istället. Skum session igår. Började med att backa typ 20 BB, men jobbade och gnetade och slutade på +8 BB vilket kändes bra. Har ofta haft svårt att vända upp en dålig början vilket jag gissar beror på smygtilt. Tittar lite för mycket på resultatet troligen. Men det är det slut med. Tror att jag tog hyggliga beslut ändå totalt sett. Vi får väl se hur mycket ni vill såga mig när hanhistorierna kommer.
crillux Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Som utlovat kommer här ett par HH's. Läs och njut... Hand 1 (Damfundering) bet365, $0.5/1 HERO i MP2 med UTG calls, 3 folds, HERO raises, 5 folds, UTG calls. FLOP: (2 spelare) UTG bets, HERO calls. Floppen är ju bra för mig, och jag hoppas kunna tjäna ett extra bet med en c/r om inte turn-kortet blir farligt här. Är det feltänkt i det här läget att bara syna för att kunna trycka till på turn? TURN: (2 spelare) MP2 bets, HERO raises, MP2 calls. Där fick jag precis som jag ville. Tankar om spelet här? RIVER: (2 spelare) MP2 checks, HERO bets, MP2 calls. Här räknar jag att kunna få syn med lite vad som helst, så här måste det väl vara bet för värde ändå? Hand 2 (AJ då! Lurigt...) bet365, $0.5/1 HERO i UTG+2 med 2 folds, HERO raises, 2 folds, MP3 calls, 4 folds. FLOP: (2 spelare) HERO checks, MP3 bets, HERO calls. Här funderar jag en stund på hur jag ska göra. Har inte många händer innan mot MP3, och nu är jag ur position. Han bör dock kunna betta flera drag, eller kanske any two här, och hoppas på att ta potten direkt. Är det en fiskig syn? TURN: (2 spelare) HERO checks, MP3 bets, HERO calls. Samma tanke här. Han kan mycket väl betta vad som helst. Hur ska man fundera här? Är det vettigt med check/syn eller är det för passivt? RIVER: (2 spelare) HERO checks, MP3 checks. Sammantaget tycker jag det här är svårt. Fi kan ju mycket väl ha en svag kung, men lika gärna missade överkort i stil med AQ. Den här handen vill jag hemskt gärna ha kommentarer på.
omduvoresomjag Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Hand 1: Finns ju inget att säga om en sån hand. Är det verkligen något du undrar över nånstans? Hand 2: "han kan sitta på en svag kung" Ja. Han kan sitta på vilka 2 kort som helst. Men du har tagit initiativet preflop, sen checkar du flop med träff. Här har du ju bäst hand mer än tillräckligt ofta. Lead the way, annars blir du lättläst som få. "ok, höjning preflop av honom, jag vet att han checkar flop på halvmissad bräda, då exploaterar vi det till fullo"
crillux Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Hand 1: Finns ju inget att säga om en sån hand. Är det verkligen något du undrar över nånstans? Nu såg jag att det smugit sig in ett fel i HHn (skulle stått "HERO" och inte "MP2" på floppen). Blir så ibland, men frågan är alltså: är det rätt att bara syna flop eller bör man höja omgående här? Hand 2: "han kan sitta på en svag kung" Ja. Han kan sitta på vilka 2 kort som helst. Men du har tagit initiativet preflop, sen checkar du flop med träff. Här har du ju bäst hand mer än tillräckligt ofta. Lead the way, annars blir du lättläst som få. "ok, höjning preflop av honom, jag vet att han checkar flop på halvmissad bräda, då exploaterar vi det till fullo" Ja, det stämmer förstås att jag blir lättexploaterad här. Men om man nu betar och han höjer, ska man då lägga om turn blankar? Ur position så kan jag ju inte gärna räkna med att få något gratis här, och vi orkar väl knappast syna ett bet på turn om vi inte blir hjälpta där?
Markus374 Postad 19 Maj , 2006 Rapport Postad 19 Maj , 2006 här kommer lite kommentarer från min iaf om Hand 2 HERO i UTG+2 med 2 folds, HERO raises, 2 folds, MP3 calls, 4 folds. här är det ju inga konstigheter. FLOP: (2 spelare) HERO checks, MP3 bets, HERO calls. En bet där gör ju att du får ett svar om Fi's styrka. Jx eller K med svag kicker bör ju resultera i en syn. likaså en draghand En kung med stark kicker eller bättre bör ju resultera i en raise. Kommer raisen så skulle jag nog synat den med tveksamhet. TURN: (2 spelare) HERO checks, MP3 bets, HERO calls. Skulle Fi bara synat på floppen så skulle jag betat här. Har han Jx eller draghänder så hamnar han ju i en ganska knepig sits. Skulle han däremot raisat på floppen , hade jag nog checkat här för att mest trorligt lägga mig mot ett bet. Precis som omduvoresomjag säger, du höjer preflop, men sen checkar. det gör ju att du inte får någon info alls. Han kan ju sitta som sagt med any two. Det initiativ som du tar pre tappar du på floppen. /Markus
crillux Postad 20 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2006 Det här är inte vad jag behöver när jag fightas mot klonken... bet365, $0.5/1 HERO i CO med UTG calls, 5 folds, HERO raises, Button calls, SB folds, BB calls. FLOP: BB checks, UTG bets, HERO raises, Button folds, BB calls, UTG calls. TURN: BB checks, UTG checks, HERO bets, BB folds, UTG calls. RIVER: UTG checks, HERO bets, UTG raises, HERO calls. UTG: för stege HERO: för par bet365, $0.5/1 HERO i MP2 med UTG calls, MP1 raises, HERO 3-bets, 4 folds, BB calls, UTG calls, MP1 calls. FLOP: BB checks, UTG checks, MP1 checks, HERO bets, BB folds, UTG calls, MP1 calls. TURN: UTG checks, MP1 bets, HERO raises, UTG calls, MP1 calls. RIVER: UTG checks, MP1 checks, HERO bets, UTG raises, MP1 folds, HERO calls. UTG: HERO:
Gäst Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 Man kan ju fråga vad UTG i hand 2 håller på med. Helt sjukt.
Recommended Posts