Gå till innehåll

Köpa kortlek?


Evolito

Recommended Posts

Letade efter en likadan tråd. Men jag hittade ingen så jag börjar en ny.

 

Ska till Köpenhamn över dagen i morgon och handla lite och njuta av den danska dejligheten. I ett litet "tvärvalv" till Ströget finns en affär som heter Game. Där säljer dom alla möjliga kortlekar. Jag tänkte investera i en eller ett par. Vad bör jag tänka på när jag ska köpa? Den ska vara till homegames Hold'em. Finns det några extra pålitliga märken?

 

Stora index, 100 % plast är ju grejer man hört...

 

* Vad bra att nån startade en sån här, nu kan jag klistra den :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 135
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hade tänkt köpa ett x antal kortlekar till våran poker klubb..

Ingen som har något tips på en bra och billig hemsida där man kan beställa? Och i så fall vilken typ/sorts kortlek är bäst för pokerspel?

 

PS.

Vet inte om jag har hamnat rätt nu men rubriken stämmer då in iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte 2 st. Copaq kortlekar från http://www.pokershop.dk/

funkade skitsmidigt, runt 58 DKr / kortlek och gick att betala via kreditkort. Sen damp dom ner ett par dar senare i lådan.

 

Bra kortlekar var det men man bör ta ut dom och köra några "Shuffle" blandningar för att dom har en tendens att sitta ihop ordentligt när de är nya.

 

Har dessutom för mig att de har samma kortgaranti som KEM ev. har (om ett kort går sönder, skicka in det så får du ett nytt) men får kolla mer om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi

 

Allow us to respond regarding shipping rates.

We recently changed our shipping rates (around oct. 1st) for smaller orders.

Up to 2 decks of playing cards is no longer 10 EUR, but 6 EUR to Sweden. :)

 

Venlig Hilsen

OT:

 

Detta är världens bästa pokerforum!

 

/slut OT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan rekomendera http://www.hobbyshopen.com. Royal 100% plastkortlekar säljs i par för 70 kr. Jag beställde 2 set (=4 lekar) för 200 kr inkl. frakt.

 

Royal-lekarna finns på Akademibokhandeln för 49:-, 100 % plast. Är ju ett bra alternativ om man vill ha dom snabbt och affären finns i stan, lika billigt som med frakt ser jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...

 

Fick mina Royal-kortlekar idag. Spelar lite med kompisarna och efter ett par händer ser jag att min motståndare sitter med spader ess. Hur ser jag det? Jo, korten är givetvis genomskinliga (!) när dom hålls mot ljus. :lol:

 

En varning till er som tänkt beställa från Hobbyshopen alltså... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...

 

Fick mina Royal-kortlekar idag. Spelar lite med kompisarna och efter ett par händer ser jag att min motståndare sitter med spader ess. Hur ser jag det? Jo, korten är givetvis genomskinliga (!) när dom hålls mot ljus. :lol:

 

En varning till er som tänkt beställa från Hobbyshopen alltså... :P

 

Samma sak med mina lekar, har inte hunnit lira med dem ännu men håller man dem med datorskärmen i bakgrunden så verkar det gå att se igenom även om man håller dem ett par meter från skärmen.

 

Som tur är håller jag alltid en eller två händer bakom korten när jag kollar på dem, så mig påverkar det inte. Däremot kanske polarna kommer glömma bort det lite då och då även om man sagt till dem, men det är väl inget att hänga upp sig på.. eller? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...