Gå till innehåll

Dålig valutakurs vid uttag


striker

Recommended Posts

Är det alltid dålig kurs när man tar ut pengar från pokersidor? Senast jag tog ut från en site på B2B fick jag 9.35kr för en Euro. När det i själva verket var på 9.55kr.

Nu när jag sätter in pengar på Martinspoker får jag kursen 9.55kr för en Euro. Just nu står den i 9.43kr. Jag lär få en kurs på 9.35kr eller mindre när jag tar ut. Eftersom det rör sig om relativt stora belopp så blir det endel pengar som försvinner.

 

Men är det så det fungerar?

Jag använder VISA kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det alltid dålig kurs när man tar ut pengar från pokersidor? Senast jag tog ut från en site på B2B fick jag 9.35kr för en Euro. När det i själva verket var på 9.55kr.

Nu när jag sätter in pengar på Martinspoker får jag kursen 9.55kr för en Euro. Just nu står den i 9.43kr. Jag lär få en kurs på 9.35kr eller mindre när jag tar ut. Eftersom det rör sig om relativt stora belopp så blir det endel pengar som försvinner.

 

Men är det så det fungerar?

Jag använder VISA kort.

 

Tar du ut till VISAt är det väl din banks kurs du får. Lär ju inte vara pokersajternas fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att iaf motverka effekterna av differentieringen i kurser, och de avgifter som tas, är att minimera antalet transaktioner. Tänk efter innan du tar ut pengar, kanske är så att du kommer vilja spela där om några veckor igen? Lämna isf iaf tillräckligt för att spela med. Då slipper du betala avgifter åt bägge hållen.

 

Just fallet med b2b-siter går dessutom som sagt att lösa rätt bra med banköverföringar istället för Neteller. Visa och övriga kreditkort är nästan alltid det sämsta alternativet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjuka är att tex Expekt uppdaterar endast kursen en gång i veckan till skillnad från ladbrokes som uppdaterar varje dag. Du torskar nog nångra procent på insättningar och uttag när det gäller valutan.

 

Om de uppdaterar bara en gång i veckan så torskar du inte ett par procent.

De har väl samma kurs för både in och uttag och om de är sena med uppdateringar kan du väl använda det till din fördel och istället tjäna ett par procent!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...