Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja du najky, ROI räknas på omsättning i poker också, men inte på det sättet du uppger. Hur har du kommit fram till att vi räknar i förhållande till bankrullen? ROI räknas ut i turneringspoker, även om man kan räkna ut det i cg också (men det säger ingenting faktiskt). Alltså behöver vi aldrig bekymra oss att räkna varje pott.

• Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

För att bryta ROI inläggen lite. Måste tyvärr meddela att min satsning är uppskjuten ett tag. Har nyligen fått ny lägenhet och ska byta till ett bra jobb. Ska få rätsida på de grejerna först.

Postad

Vet inte var jag ska lägga den här frågan men håller på att bli tokig. Är det någon som har länken till tråden på two plus two forumet där en kille har samlat ihop massor med artiklar som behandlar strategi för sit & go's? Bland annat så är den klassiska "beating the party 10+1" med. Men det finns en massa fler avsnitt också. Kommer bland annat ihåg att nått avsnitt heter något i stil med "how to put your opponent on a hand" och ett annat ungefär "the 3bb + 2xlimp raise formula". Det var massor med nyttiga artiklar vill jag minnas.

Har googlat, sökt igenom det här forumet och sökt igenom two plus two forumet men kan inte hitta tråden. Tack på förhand!

Postad
Mycket för att jag som spelare räknar ROI på min omsättning (mer intressant för oss som sysslar med sportspel) medans ni som mer seriösa pokerspelare hellre räknar ROI på er bankrulle.

Vem har sagt nåt om BR?? Vi räknar ju fortfarande med samma siffror, bara att du ställer upp dem på ett annat sätt (på ett annat sätt än både pokerspelare, finanshajar och sports bettors - inse nu att du inte kan tala om hur "ni" gör, det är bara du som räknar på ditt sätt!)

Postad

Eyedol: göteborgsmänniska med difs logga.. tillåt mig le :)

När började du heja på Dif? Efter guldet 2002? Antar att du slutade heja på blåvitt efter storhetstiden på 90-talet och däremellan har du väl hunnit vara både AIK-, Helsingborg-, Halmstad- och Hammarbysupporter.. 8-)

Har du inget vettigare att bidra med så låt ditt tangentbord vila fröken..

Herregud, borde inte ens bemöta detta eftersom det inte har något att göra med tidigare debatt (du verkar ha slut på argument) men jag måste ända svara på dessa pinsamma påhopp.

För det första, göteborgsmänniska? Jag har bott här drygt två år och ser mig inte som någon äkta göteborgare.

För övrigt har jag hållt på Djurgården sedan 93-94. Aldrig hållt på något annat lag.

;)

Gör inte bort dig mer än vad du redan gjort.