Gå till innehåll

NLT - Set, när ska stacken in?


Jeppan

Recommended Posts

Vet att jag spelar den här handen riktigt mysko, msn snubben kändes tight och jag var rädd för att han skulle folda då man ju inte stöter på såna här "guldlägen" allt för ofta. Frågan är nu, hur ska jag spela denna typen av händer? Genom mitt spel tvingar jag ju mig i princip till att checka på rivern, eftersom ett bet här ju är ännu troligare att få honom att folda, så det är bättre att locka fram ett bet ur honom. Olyckligtvis finns ju risken att han dragit in färgen också.

 

#Game No : 3228467858

***** Hand History for Game 3228467858 *****

$50 NL Texas Hold'em - Monday, December 19, 15:55:03 EDT 2005

Table Table 66508 (6 max) (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: aubronco ( $48.75 )

Seat 2: domseger ( $40.75 )

Seat 3: Ronning17 ( $49.50 )

Seat 5: pwylie21 ( $49.75 )

Seat 6: Trumpeldyzer ( $126.65 )

Seat 4: slick2204 ( $21.85 )

Ronning17 posts small blind [$0.25].

slick2204 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Ronning17 [ 9h 9c ]

pwylie21 calls [$0.50].

Trumpeldyzer folds.

aubronco raises [$1.75].

domseger folds.

Ronning17 calls [$1.50].

slick2204 folds.

>You have options at Table 66088 (6 max) (No DP) Table!.

pwylie21 calls [$1.25].

** Dealing Flop ** [ Ah, 6d, 9d ]

Ronning17 checks.

pwylie21 checks.

aubronco bets [$3.50].

Ronning17 calls [$3.50].

pwylie21 folds.

** Dealing Turn ** [ 5c ]

Ronning17 bets [$7].

aubronco calls [$7].

** Dealing River ** [ Td ]

Ronning17 checks.

aubronco bets [$17.50].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowspel är med några få undantag nästan alltid fel...

 

Betta in i honom och hoppas på friskt med action.

 

Du synar flop, bettar ut turn... just det spelet ser man nästan uteslutande hos sämre spelare med starka händer.

 

Har han t.ex. A-K så kommer ju varje nytt kort som inte hjälper honom vara ett potentiellt scarecard...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, du valde den klassiska "vänta tills du är slagen med att få in degen"-tekniken.

 

Kanske är sånt här som gjort att du skriver den här tråden. :?

 

Jag har inget emot det men man förstår att folk kan ta illa upp.

 

EDIT: Det här var inte menat som något grinigt inlägg, men eftersom Hjort skapat en sån tråd antar jag att det är sånt här han vill veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, du valde den klassiska "vänta tills du är slagen med att få in degen"-tekniken. Ett populärt val, men det är trots sin popularitet inte rätt. På floppen kommer du ju få action av en tokmassa händer (drag, överset, underset, tvåpar och ess närmare bestämt) om du betar ut.

Haha, skönaste inlägget jag läst på länge :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, du valde den klassiska "vänta tills du är slagen med att få in degen"-tekniken. Ett populärt val, men det är trots sin popularitet inte rätt. På floppen kommer du ju få action av en tokmassa händer (drag, överset, underset, tvåpar och ess närmare bestämt) om du betar ut.

Haha, skönaste inlägget jag läst på länge :D

 

haha roligaste jag läst i en handhistorik hitills och det bästa jag läst från Hjorten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, du valde den klassiska "vänta tills du är slagen med att få in degen"-tekniken. Ett populärt val, men det är trots sin popularitet inte rätt. På floppen kommer du ju få action av en tokmassa händer (drag, överset, underset, tvåpar och ess närmare bestämt) om du betar ut.

 

Hahaha!

 

Lysande kommentar, Hjort!

 

Till trådskaparen: beta alltid ut och återhöj med set när det ligger färgdrag på brädan. Annars kan det sluta illa som du säkert märkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har jag fått det bekräftat för mig själv vad uselt jag spelade handen så nu är det dags för upplösningen.

 

Ronning17 calls [$17.50].

aubronco shows [ Kh, As ] a pair of aces.

Ronning17 shows [ 9h, 9c ] three of a kind, nines.

Ronning17 wins $58.75 from the main pot with three of a kind, nines.

Game #3228476138 starts.

 

Och jag svor lite för att jag spelat handen som jag gjort ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitsnack...Håll dig du till din tighta ABC poker och försök dig aldrig på något, låter som det passar dig.

 

Mogen kommentar, Djens...

 

För övrigt var rådet inte riktad till dig utan till trådskaparen som spelar NL50. Jag skulle aldrig våga mig på att ge dig några råd eller tips eftersom du helt säkert är mig överlägsen och då menar jag inte bara på poker utan i princip allt...

 

Du har dessutom en extremt bra read på mig som tight ABC-spelare efter att ha läst en mening. Grattis, du måste på något sätt vara den fulländade människan!

 

Jag bugar underdånigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macroman

 

jag menar såhär:

Om du omedelbart varje gång slår tillbax där går du miste om hur stort EV som helst.

 

Mot vettiga spelare och hyggligt djupa stackar så får du folk att släppa troligen allt utom andra set så länge de inte förbättrar på turn, och såna händer som förbättrar på turn har dig oftast slagen. (stegdrag, färgdrag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macroman

 

jag menar såhär:

Om du omedelbart varje gång slår tillbax där går du miste om hur stort EV som helst.

 

Mot vettiga spelare och hyggligt djupa stackar så får du folk att släppa troligen allt utom andra set så länge de inte förbättrar på turn, och såna händer som förbättrar på turn har dig oftast slagen. (stegdrag, färgdrag)

 

Jag vet exakt vad du menar och jag säger inte att du har fel, men dina moves spelar kanske inte lika stor roll EV-mässigt om man spelar NL50. Det enda jag ville hjälpa trådskaparen med var att få upp aggressiviten på en bräda med färgdrag för att skydda sitt set. Det är ju trots allt vanligare med ovettiga spelare på denna nivå än tvärtom. Dessutom tiltar du mig ganska mycket genom att slänga in en kommentar om min eventuella spelstil som du garanterat inte har en aning om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela ett set hårt är ett bra spel. Vi vill absolut inte att färgen kommer. Även om fi har inte har färgdrag så kommer färgkortet att vara ett scare card vilket mycket väl kan få fi att stänga affären.

 

Dessutom kan vi även spela färgdrag samt kombodrag hårt om vi spelar set/2par/whatever hårt och snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MM

Tight ABC poker är det som 90% av forumet förespråkar samt den spelstil som passar bäst in på det rådet du beskriver.

Beroende på hur Hero spelat på bordet innan förstås.

 

Jo, men det beror ju på att de flesta som vill ha råd och tips är nya spelare och för dessa kan det nog vara en bra idé att spela tight i början. Men du kanske tycker att de ska spela LAG direkt? Personligen tycker jag att det är bättre att ge tips om en tight spelstil där man till att börja med jobbar med den ofta vacklande aggressiviteten. Att spela LAG känns ju lite som någon eller några årskurser upp i utbildningen särskilt med tanke på att "money management" är något som många tar väldigt lätt på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot vettiga spelare och hyggligt djupa stackar så får du folk att släppa troligen allt utom andra set så länge de inte förbättrar på turn, och såna händer som förbättrar på turn har dig oftast slagen. (stegdrag, färgdrag)

Som JM påpekar så bygger det hela lite på att man är aggro med andra händer också. Om mina motståndare skulle släppa allt utom set på turn när jag krutar på floppen skulle jag bli väldigt rik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...