chlu Postad 19 December , 2005 Rapport Postad 19 December , 2005 Jag fortsätter att spamma med HHs. Mina ansträngningar att minska min agg-faktor bär ej frukt. Andra handen i sessionen så inga reads. Gör jag någonting rätt i denna hand? Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Preflop: Hero is SB with 5:club:, 7:club:. 2 folds, Button calls, Hero completes, BB checks. Är synen i SB OK? Känns fel på något sätt. Flop: (3 SB) 8:spade:, 6:heart:, 7:heart: (3 players) Hero bets, BB calls, Button calls. Jag tycker floppen träffar rätt bra. Beta ut kan väl inte vara fel? Turn: (3 BB) Q:heart: (3 players) Hero bets, BB calls, Button calls. Hmm.. 3 hjärter och först ut (som vanligt). Känns som min equity sjönk drastiskt. Här borde jag ha check-synat? River: (6 BB) 9:diamond: (3 players) Hero bets, BB calls, Button raises, Hero folds, BB calls. Nu har jag i all fall stege, om än fel ände av den. Vad borde jag ha gjort? Final Pot: 11 BB /chlu Citera
Callahan Postad 19 December , 2005 Rapport Postad 19 December , 2005 Före flopp och flopp ser stabilt ut. På turn lever du på marginalen, men OK, bättre händer kan lägga och du har oftast outs. Om du blir höjd vill jag höra att du muckar. På river visar du fina takter - tar betalt och betalar inte. Citera
Bjorn_ Postad 19 December , 2005 Rapport Postad 19 December , 2005 Preflop, flop och turn är exakt som jag skulle spelat. På rivern är jag nog inte man nog att bet-folda men det är nästan säkert det bästa spelet. Mycket bra hand. Enda varianten jag kan tänka mig är att checkhöja floppen men det är definitivt inte standardspelet. /Bjorn Citera
Recommended Posts