Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerOffice 2!


Fredrik Ericsson

Recommended Posts

Hallo!

 

Har precis skaffat PO2 (idag :) ).

 

 

Går det att få upp "stats" på spelarna när man kör miniview på prima (så att statsen kommer upp på bordet på varje spelare)? Funkar bara när jag kör på Normal view och orka överlappa lixom ;)

 

Det här har säkert besvarats många gånger tidigare men jag vore tacksam för svar ändå.

 

 

 

EDIT: Jag letade jag fann 8-)

Citat:

Går det att tracka miniview bord på prima? Hur?

 

Ja, det skall bara vara att slå på live trackern som vanligt. Dock så har vi inte implementerat någon overlay till mini view än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej!

 

När jag kör Poker Office 2 tillsammans med ett bord på Party poker så kan jag inte välja att se chatten...

Om man väljer chatt i rullisten så går den automatiskt tillbaka till "No player chat"

Någon annan som varit med om detta problem eller vet hur man slipper det?

 

Kanske är nån inställning i PO2, men inget som jag hittat ännu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kommer det inte upp Buy in/Fee eller Net$Won när man kör SnG på Prima? Det står 0 i dessa fält. Är det någon inställning?

 

PO kan inte läsa av detta, dock om du sitter kvar tills SnG:n är klar så kan du se hur mycket du vann, just för att payouten redovisas i slutet av turneringen. Iof verkar prima ha ändrat lite i det här på senare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ägt PO2 ca en vecka men det är mest strul tycker jag.

När jag spelar på prima häktar sig allting, måste ibland starta om datorn för att få bort borden, för bordsknapparna funkar inte.

 

Såg i ett tidigare inlägg att någon fick en seg dator efter uppdatering från PO1 till PO2, han fick tipset att fixa något MySQL, vad nu detta är.

 

Är det något som jag oxå ska ordna, eller gäller det bara när man har uppdaterat PO1 till PO2

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske e helt ute o snurrar nu men... när man kollar HHs i PO, brukar det inte stå med hur stora stackar alla har? Märkte att det inte finns med längre. Jag lirar på iPoker (betfred). Vill minnas att jag haft det tidigare. Känns iaf som viktig information.

Detta är endast på iPoker nätet. Huvudsakligen pågrund av att iPoker nätet inte har några HH:s. Vi har pratat med utveckarna på iPoker och förhoppningsvis så kommer de snart att tillhandahålla denna info (dvs stacksizes).

 

Såg i ett tidigare inlägg att någon fick en seg dator efter uppdatering från PO1 till PO2, han fick tipset att fixa något MySQL, vad nu detta är. Är det något som jag oxå ska ordna, eller gäller det bara när man har uppdaterat PO1 till PO2

Byta till MySQL kan alla göra och det rekommenderas starkt. Det kommer att göra PO snabbare plust att din processor och minne avlastas. Det finns instruktioner på FAQ:n på http://www.pokeroffice.com om hur du gör detta.

 

Egentligen ingen fråga om PO mer om Mysql databasen. Finns det nåt kommando man kan köra för att snabba upp den lite, typ defrag, organize eller nåt.

Jag vet faktiskt inte, det går att optimera den, typ öka en del buffrar och sådär men det är inget vi utvärderat. I och med PO2.03 skall det nu också gå att köra MySQL5.0. MySQL påstår själva att 5.0:an skall vara snabbare men när jag prövade själv så fick jag faktiskt att den var lite långsammare än 4.1:an. Detta var dock inte något vidare vetenskapligt test.. Men som svar på din fråga så går det nog att optimera MySQL, men jag har tyvärr inga tips. Berätta gärna hur det går om du ger dig på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Live tracker fungerar bara till 50% på Ladbrokes.

Man ser inte sina egna kort och ingen statistik på dem således. Pottods verkar funka, samt att den ser floppen.

 

Testa att gå in på Statistics menyn i live trackern, välja "Customize data" och därefter välja "Use all hands from all levels".. funkade som en klocka för mig efter det..

 

/ Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fortfarande inte fått svar.

kommer det komma någon uppdatering så man återigen kan låta pokeroffice ta emot information om bordet (partypoker) även om man inte sitter där?

 

Alltså HH skickas inte längre när man inte sitter där? Går det att ordna, snälla!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar på exempelvis Partypoker och vill se hur mycket man genererat i rake kommer man då få en korrekt siffra genom detta program? Om man jämför med pokertracker vilket av dessa program ger den mest rättvisande siffran? Vet att PT kan diffa upp till 3% om man spelar mkt SH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fortfarande inte fått svar.

kommer det komma någon uppdatering så man återigen kan låta pokeroffice ta emot information om bordet (partypoker) även om man inte sitter där?

 

Alltså HH skickas inte längre när man inte sitter där? Går det att ordna, snälla!?

 

Iom den senaste uppdateringen av Partypokers klient så har de själva valt att ta bort den funktionen, dvs HH på bord du inte spelar på sparas inte till din HD. Det kommer nog inte att ändras igen eftersom det är ett medvetet beslut från Partys sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fortfarande inte fått svar.

kommer det komma någon uppdatering så man återigen kan låta pokeroffice ta emot information om bordet (partypoker) även om man inte sitter där?

 

Alltså HH skickas inte längre när man inte sitter där? Går det att ordna, snälla!?

 

Iom den senaste uppdateringen av Partypokers klient så har de själva valt att ta bort den funktionen, dvs HH på bord du inte spelar på sparas inte till din HD. Det kommer nog inte att ändras igen eftersom det är ett medvetet beslut från Partys sida.

 

Har för mig att jag läste att det fanns ett alternativt sätt att få ut HH ändå!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har för mig att jag läste att det fanns ett alternativt sätt att få ut HH ändå!?

 

Hm, det har jag inte hört något om. Det jag har hört är att party tog bort funktionen att programmet skrev hh till disken även när man själv inte satt vid bordet just för att hindra data mining.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...