Bernt Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Vad visar eran table overlay? Kör ni på standardinställningarna? Vad visar AggrFactor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
im2x3m4u Postad 18 April , 2006 Rapport Share Postad 18 April , 2006 Har använt pokeroffice 3 månader och det har fungerat bra ända tills jag börja spela 8 bord åt gången(spela 4 innan). table stats syns bara på ett fåtal bord åt gången. Ibland ser man stats på 6 bord och ibland 1. Finns det nån logik bakom detta lr e det en bugg? nån inställning man kan göra ? Testade även PO 2 och det är samma sak funkar PT problemfritt med 8 bord ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 18 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 April , 2006 Var spelar du? Om du använder MySQL och PO2 skall du kunna spela 8 bord utan några problem. Notera att PO2 är mycket snabbare än PO1. Se till att du har valt att updatera stats varje hand i live trackern, annars fungerar inte overlayen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
APC Postad 18 April , 2006 Rapport Share Postad 18 April , 2006 jag har po 1.9 någonting och när jag ska öppna livetrackern för party så står det att det inte går att hitta nån ny pokerklient och att man ska öppna klientn och starta om po. Vad är "knaset"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
im2x3m4u Postad 18 April , 2006 Rapport Share Postad 18 April , 2006 MySQL vad e det för något ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
im2x3m4u Postad 18 April , 2006 Rapport Share Postad 18 April , 2006 Det ordnade sig när jag valde update varje hand.. men det e fortfarande lite trögt jag har 1024 mb ram 3500+ amd 64 vad e det man ska uppgradera för att få det att gå mindre hackigt borden hackar tills jag stänger ner PO o då funkar det bra igen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 19 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 April , 2006 Det ordnade sig när jag valde update varje hand.. men det e fortfarande lite trögt jag har 1024 mb ram 3500+ amd 64 vad e det man ska uppgradera för att få det att gå mindre hackigt borden hackar tills jag stänger ner PO o då funkar det bra igen Byt databasmotor till MySQL, då kommer du inte ha några problem. Läs mer här: Byta db till MySQL jag har po 1.9 någonting och när jag ska öppna livetrackern för party så står det att det inte går att hitta nån ny pokerklient och att man ska öppna klientn och starta om po. Vad är "knaset"? Har du nyaste patchen för PO1? (v1.97), gör följande: 1. Start om dator (viktigt) 2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update197.exe 3. Starta PokerOffice. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RemG Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Hej Har lite frågor om PO2 som jag vore jättetacksam om ni kunde reda ut: - Kan man se hur många spelare man har i sin databas? isf hur? - Under "Performance" kan man sortera spelarna så det listar efter typ handantal permanent? tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Kanske lite OT men jag ställer frågan här eftersom flera av er ju använder statistikverktyget: Finns det någon med mycket statistik som skulle kunna se hur ofta AA möter KK. Många trådar här tyder på att det är alltför ofta så det vore intressant att få detta "vetenskapligt" bevisat/motbevisat. Borde ju gå att göra nån skojsig SQL-snurra som visar detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 Party fungerar inte om man kör dubbla skärmar, inte på skärm nr 2. På skärm nr 1 fungerar det men drar man över PO till den andra skärmen så blir det blaj direkt. Tänkte bara rapportera... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
im2x3m4u Postad 19 April , 2006 Rapport Share Postad 19 April , 2006 "Access denied for user 'root'@'localhost(using password: NO)" så står det när jag ska byta till MySQL på PO 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
im2x3m4u Postad 20 April , 2006 Rapport Share Postad 20 April , 2006 första problemet e löst men har ett nytt unable to connect to any hosts due to exception: "java.net.connectionException: Cennection refused: connect" sen lyckas jag på nåt sätt byta databasen efter att ha förökt 5 gånger men då kan jag inte starta PO sen fatal error "Could not connect to the database server" program will now exit Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2006 unable to connect to any hosts due to exception: "java.net.connectionException: Cennection refused: connect" sen lyckas jag på nåt sätt byta databasen efter att ha förökt 5 gånger men då kan jag inte starta PO sen Det låter som att din brandvägg blockat access på något sätt. Försök detta: 1. Gå till settingsbiblioteket i ditt pokeroffice bibliotek och öppna upp filen mysq.conf i notepad. Ta bort alla rader i denna fil och spara sedan (dvs spara som en tom fil). Du skall nu kunna starta PokerOffice, pröva detta. 2. Delete the folder named "MySQL" completely, i.e. the folder where you installed MySQL (for example c:/program files/mysql). 3. Run the install script for MySQL again, but this time select "Remove MySQL". 4. Restart computer 5. Follow the insctructions in our FAQ (on http://www.pokeroffice.com) on how to install MySQL 6. Make the conversion in PokerOffice. Fungerade detta? Party fungerar inte om man kör dubbla skärmar, inte på skärm nr 2. På skärm nr 1 fungerar det men drar man över PO till den andra skärmen så blir det blaj direkt. Ok, tack, skall pröva detta. - Kan man se hur många spelare man har i sin databas? isf hur? Ja, antingen genom att göra egna SQL-queries, eller genom att ta upp spelarlistan i PokerOffice och gå igenom numren längst ut till vänster, det högsta numret du kan hitta är antalet spelare (ett ganska jobbigt sätt dock). - Under "Performance" kan man sortera spelarna så det listar efter typ handantal permanent? Nej. Du kan sortera på handavtal med detta sparas inte då du laddar om programmet. Håller med om att det vore snyggt om det gjorde det dock, finns i framtidsplanerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 20 April , 2006 Rapport Share Postad 20 April , 2006 NU fungerar det med dubbla skärmar... Spelar lite SnG på Party nu och tänkte testa en gång till... och det är inget problem längre! Jag provade flera gånger i rad förut, då gick det inte. Kan det vara något med den senaste updateringen kanske? Aja, det spelar väl ingen större roll, huvudsaken är att det fungerar nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 20 April , 2006 Rapport Share Postad 20 April , 2006 Jag vill inte vara petig men... eller, jo, vänta, jag vill vara petig! När man går till settings-preferences så är där en felstavning: Det står "Default Tournamnet Player" Jag vet, jag är uttråkad nu....... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2006 När man går till settings-preferences så är där en felstavning: Det står "Default Tournamnet Player" Jag vet, jag är uttråkad nu....... Klart du får vara petig! Fixar det på en gång, du har förresten missat en grej, om man tar upp "Detailed statistics" på overview tabben så står det preflop aggresion factor med % som enhet, när skall vara enhetsfritt. Fixar också... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
C-Line Postad 20 April , 2006 Rapport Share Postad 20 April , 2006 Den här frågan kan mycket väl ha ställts men orkar inte titta igenom varje sida i denna tråd så jag ställer den här i slutet istället. Började använda Poker Office för första gången idag. Spelar på Noble Poker (IPoker) och körde ett par SNGs. Jag använde livetrackern för att Noble Poker inte har någon hand history funktion men ett problem uppstod. När jag kommer itm eller förlorar så kommer inte resultatet över hur mkt jag vunnit eller förlorat upp i Performance under Tournament menyn. Inte för mig, inte för mina medspelare och sådant känns rätt bra att kunna hålla reda på. Det går att redigera själv men det blir sjukt jobbigt att lägga in allas information efter varje SNG. I övrigt så sparar den alla händer osv men detta var det jag hittade som inte fungerade. Någon som har en lösning på mitt problem? Funktionen verkar dock fungera bra i ring games. Tack på förhand! Mvh Joakim Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 20 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 April , 2006 Började använda Poker Office för första gången idag. Spelar på Noble Poker (IPoker) och körde ett par SNGs. Jag använde livetrackern för att Noble Poker inte har någon hand history funktion men ett problem uppstod. När jag kommer itm eller förlorar så kommer inte resultatet över hur mkt jag vunnit eller förlorat upp i Performance under Tournament menyn. Inte för mig, inte för mina medspelare och sådant känns rätt bra att kunna hålla reda på. Det går att redigera själv men det blir sjukt jobbigt att lägga in allas information efter varje SNG. I övrigt så sparar den alla händer osv men detta var det jag hittade som inte fungerade. Någon som har en lösning på mitt problem? iPoker anger inte denna information någonstans så det är tyvärr omöjligt för PokerOffice att i dagsläget registrera detta på iPoker nätet. Om du exempelvis spelar på Party, Pacific eller Stars fås denna information automatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rydan Postad 20 April , 2006 Rapport Share Postad 20 April , 2006 Jag har försökt att köra PO tillsammans med Pacific multitableversion. Jag har inte upplevt att inte PO har funkat. Det har satt igång direkt och jag behöver inte ens sitta vid ett bord för att den skall samla info (kanon!) Problemet för mig är att efter en stund så stänger Pacific pokerklient ner sig helt, både borden och lobbyn. PO är fortfarande öppet även om livetracker fönstren naturligtvis stängs. Detta har nu hänt mig säkert 10 ggr. Jag har provat att köra på Pacific utan att ha PO igång och då inträffar detta ej. Det verkar alltså som om PO på något sätt får Pacifics pokerklient att krascha. Någon som upplevt samma sak? Har Fredrik någon förklaring till det? (jag har senaste versionen 2.07 av PO) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spyse Postad 20 April , 2006 Rapport Share Postad 20 April , 2006 Jag har upptäckt en sak när det gäller SnGs (vet inte om det gäller även mtts) på prima. om jag spelat en SnG så brukar PO missa dom två sista händerna så jag måste lägga in dom själv, jag gör det och nästan allt är frid och fröjd. I den sista handen PO fick med via Live Trackern saknas mina kort samt resultatet av handen. Sedan om jag väljer att skriva över någon tidigare hand med dom nya så försvinner den handen jag väljer att skriva över helt från PO och min SnG under fliken "Tournaments", saknar således den handen när man markerar den och väljer att spela upp den eller kolla igenom dess HH:s. Förklarade jag tydligt nog? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokemonn Postad 20 April , 2006 Rapport Share Postad 20 April , 2006 NU fungerar det med dubbla skärmar...Spelar lite SnG på Party nu och tänkte testa en gång till... och det är inget problem längre! Jag provade flera gånger i rad förut, då gick det inte. Kan det vara något med den senaste updateringen kanske? Aja, det spelar väl ingen större roll, huvudsaken är att det fungerar nu. Jag tar tillbaka ovanstående... NU fungerar det inte på skärm nr 2 igen.... PO fönstret fryser direkt när man drar över det till skärm nr 2. När man drar tillbaka fönstret till skärm 1 så fungerar det direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
im2x3m4u Postad 20 April , 2006 Rapport Share Postad 20 April , 2006 mySQL databas fortsättning: det fanns inga rader i mysql.conf om det nu säger dig nått sen tog jag remove och installera om mysql. får samma medelande man måste inte registrera sig på mysql för att det ska funka va? gjorde det också iaf. Efter att ha tryckt save ca 10 gånger blev det conversion succsefull men när jag startar om PO sen så startar det inte. jag gick in i mysql.conf o hitta: "true C:\Program\MySQL\MySQL Server 4.1 när jag tog bort denna raden starta PO igen hade kopplat förbi routern direkt till modemet och mjukvarubrandväggen var inaktiverad när jag gjorde detta Vad kan vara fel ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
im2x3m4u Postad 21 April , 2006 Rapport Share Postad 21 April , 2006 aja nu funka det iaf tog bort all inbladade program och alla regedits o körde från början kan man ha hur många händer som helst i hans history med mySQL utan att det laggar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 21 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 April , 2006 Problemet för mig är att efter en stund så stänger Pacific pokerklient ner sig helt, både borden och lobbyn. PO är fortfarande öppet även om livetracker fönstren naturligtvis stängs. Detta har nu hänt mig säkert 10 ggr. Jag har provat att köra på Pacific utan att ha PO igång och då inträffar detta ej. Vi har nu släppt en ny patch (v2.08) som förhoppningsvis skall fixa detta. Meddela gärna hur det går med den nya patchen, tack! kan man ha hur många händer som helst i hans history med mySQL utan att det laggar ? Det högsta jag prövat med är 300 000 händer och det fungerade bra. Då hade jag även stängt av att visa mina egna stats under statistics->performance i live trackern. Jag vet att åtmistone en användare har 1 miljon händer och han säger att han multi tablar utan problem. Sedan om jag väljer att skriva över någon tidigare hand med dom nya så försvinner den handen jag väljer att skriva över helt från PO och min SnG under fliken "Tournaments", saknar således den handen när man markerar den och väljer att spela Har jag förstått det rätt, om du väljer att skriva över en tournament hand så försvinner den från tournaments tabben? Låter som att den då får fel tourneyid av någon anledning. Har jag förstått det rätt? Skall försöka återskapa detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 21 April , 2006 Rapport Share Postad 21 April , 2006 Jag kör på Noble Poker just nu och livetrackern funkar fint där, men mina spelade händer sparas inte i databasen! Är detta ett känt problem, eller är det nåt som strular? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts