Gå till innehåll

Mental blockering mot att vinna?


Juster

Recommended Posts

Idag bytte jag från ladbrokes till multipoker (party poker). Anledningen är att jag vill kunna använda sng tracker för att se hur det egentligen går. Jag hade mina misstankar innan bytet o nu börjar jag få lite panik. Jag har glömt hur man vinner.

 

Dagens facit på 16 sng's (både $5+1 och $10+1):

ITM: runt 50%

ROI: runt 3% (!!!)

En härlig vinst på typ $2.

 

Hälften av dessa sngs kom jag alltså 3:a i, resten utanför ITM. Detta är ett mönster den senaste tiden även från ladbrokes. Tidigare har jag mest kommigt 2:a eller 1:a. Vet inte att jag ändrat nått i spelstil. Harrington on Hold em borde komma imorrn, den blir säkert till hjälp men en liten crash course för när man är 3 kvar vore kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men såhär då. Jag tror att grejen är att jag måste ta folks blinds, vilket jag e dålig på. Jag ger några exempel:

 

Alla hur ungefär lika mkt marker (2500 var), blinds är 100/200 säger vi.

 

Exempel1

Position: BB

Kort: Q:heart: 6:club:

Andra spelare: Dealer calls, SB calls

 

Exempel2

Position: Dealer

Kort: 2:diamond: 6:diamond:

Andra spelare: Vet vi inte

 

Exempel3

Position: SB

Kort: A:spade: 6:heart:

Andra spelare: Dealer folds

 

Själv brukar jag försöka hitta exempel3 och stjäla där (även om jag inte har A6). Brukar höja typ 3-4xBB. Hur hade ni agerat i dessa situationer mot folk som är normalt tighta/aggressiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens facit på 16 sng's (både $5+1 och $10+1):

ITM: runt 50%

ROI: runt 3% (!!!)

En härlig vinst på typ $2.

 

Jag hinner väl säga det först: 16 SnG´s är ju ingenting. Du har väl antagligen bara en LITEN downswing (!?), inget att oroa sig för.

 

Men att du är ITM i 50% av gångerna säger att du inte borde klaga så mycket.... kom igen när du har varit utanför ITM 16 raka gånger. Då förstår jag om det känns lite jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 sngs var bara från igår. Sammanlagt rör det sig om typ 40-70st där detta beteendet uppträtt. Visst kan det vara en tillfällighet men jag tror jag spelar fel på nått sätt.

 

Jag håller mig borta från 5+1:an så gott det går, bara att min BR är inte speciellt stor, men jag lirar 10+1 för det mesta nu så får vi se hur långt det räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...