Gå till innehåll

FLT - AKo med showdownvalue?


chlu

Recommended Posts

Min första hand på bordet. Jag är generellt sett skeptisk till limp-reraiseare. Är det något man ska vara utan read?

 

Party Poker 0.50/1 Hold'em (6 max, 6 handed) converter

 

Preflop: Hero is BB with A:club:, K:heart:.

1 fold, MP calls, CO calls, Button calls, 1 fold, Hero raises, MP 3-bets, CO calls, Button folds, Hero caps, MP calls, CO calls.

 

Flop: (13.50 SB) J:heart:, 5:spade:, 8:diamond: (3 players)

Hero checks, MP bets, CO folds, Hero raises, MP 3-bets, Hero calls.

 

Turn: (9.75 BB) T:diamond: (2 players)

Hero checks, MP bets, Hero calls.

 

River: (11.75 BB) 6:club: (2 players)

Hero checks, MP bets, Hero calls.

 

Final Pot: 13.75 BB

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. här tycker jag du är lite väl slaskig faktiskt. En Limp-reraisar är oftast kassa spelare som slowplayar sina AA-QQ, så det skall du helt klart vara lite aktsam mot. Men helt rätt att cappa preflop i alla fall.

 

På flopen hade jag nog bara synat MP's bet. det finns många händer som en limp-reraisare skulle spela här. Det enda du kan hoppas på att han sitter på här är ju ett par lägre än J som han skulle folda mot en bet på turn. Du är dessutom ur position så du kan inte hoppas på ett gratiskort. Eller vad hade du för tankar på flopen när du höjer honom här? Du har som sagt ingen read.

 

Givet att du spelat som du gjorde är det nog bara att check/calla som gäller. Du ligger troligtvis efter rejält här, men du har ju trots allt en guthot och poten är ju enorm så bara syna :)

 

Ptja, på rivern kan du ju kolla upp honom om du vill. Du har en grymt stor pot och utan read kan du nog inte vara säker på att han inte försökt bluffa hela vägen med AK/AQ en gång av 12.

 

jag är som sagt lite skeptisk mot att du check/raisar honom på floppen. Även om poten är stor så tror jag att jag hade synat här faktiskt. Kanske lite passivt av mig, men jag ser inget direkt syfte med att höja här mot en okänd spelare. Jag har svårt att se vilka händer han skulle folda på turn efter den c/raisen här faktiskt som vi inte ligger före.

 

edit: Det är söndag morgon, o kaffet har inte kickat in än så jag missade helt att det var 6max(skriv gärna det i topic nästa gång). Då är det inte riktigt lika slaskigt spelat men jag tycker nog ändå du är lite överaggro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en åkomma som gör att jag ofta slaskar just i början av en session. Det första 1-2 varven brukar jag ofta vara inblandat i något sånt här.

 

Angående read, MP hade 10 BB i sin stack. Det är lite för lite i regel för en solid spelare (en grov generalisering förstås). De som sätter sig ner med få bets eller förlorar så mycket brukar ha en viss desperation i beteendet. Därför kan man säga att min C/R är en värdehöjning.

 

Men egentligen var det nog bara slask.

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är generellt sett skeptisk till limp-reraiseare. Är det något man ska vara utan read?

Många verkar tro att poker går ut på att vara så finurlig som möjligt och tycker att de är jättesmarta som limpar in med sina AA för att sedan återhöja. Limp-reraise tyder antingen på monster eller på kompletta galningar som tycker det är roligt att bygga pott.

 

Din CR på floppen tycker jag inte om (denna gången heller). Om MP betar ut kommer du inte att få honom att lägga sin hand i en pott som är såhär stor med en CR på flopp. Det enda du uppnår är att trycka in mer pengar potten vilket tvingar dig att syna hela vägen till river. Att han sedan tre-bettar din CR gör saken än värre då du sannolikt är slagen.

 

På turn har du fyra outs till nötstegen (vi tror inte att fi har Xx i ruter) och du har precis odds att syna (p.g.a. av misstaget på floppen). Att sedan lägga sig på river finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. här tycker jag du är lite väl slaskig faktiskt. En Limp-reraisar är oftast kassa spelare som slowplayar sina AA-QQ, så det skall du helt klart vara lite aktsam mot. Men helt rätt att cappa preflop i alla fall.

 

Jag vet inte om det slutat vara så på 0.5/1, men det var så på 1/2 en gång i tiden, och det är så på 5/10 idag; Den vanligaste handen jag ser hos en person som gör ett limp-reraise är AJo eller annan halvdan hand.

 

Helt klart tycker jag att AKo har showdownvärde mot en okänd person som kör en limp reraise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det slutat vara så på 0.5/1, men det var så på 1/2 en gång i tiden, och det är så på 5/10 idag; Den vanligaste handen jag ser hos en person som gör ett limp-reraise är AJo eller annan halvdan hand.

 

Just den här hade inte AJo utan AQo. :D

 

/chlu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vacker vinst! ;)

 

Håller med om att folk som börjar få liten stack börjar spela desperat aggropoker och bara skottar in allt i potten och hoppas på det bästa. Men tycker som dom andra att du skulle nöja dig med syn på flop (fast jag skulle nog beta ut). Min erfarenhet av limp/reraises är att det är folk som sitter på hyffsade händer som tycker det är kul att bygga pott. Inte sett nån sån ha monster än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...