Gå till innehåll

NLT - Trn, weak-tight med QQ?


sata

Recommended Posts

Live-turnering i Varberg. Vi är nere på två bord, 11 kvar av ursprunglinga 32 i en 150 + 100 + 100 + 100, rebuy.

 

Blindsen är 1500/3000 och avg. stack ligger någonstans kring 12/13BB, det är en ganska brant struktur för att turneringen inte skall pågå hela natten.

 

Det foldas till mig i CO och jag har hittat :Qc::Qd: .

Jag har 45k i stacken och höjer till 9000.

 

Fram tills nu har jag mest spelar shortstack-spel, legat runt 6BB och tryckt in degen om jag velat spela. En dubbling alldeles nyligen har gett mig lite spelrum dock. Poängen är att det är första gången jag gör annat än all-in pre för personerna vid det här bordet.

 

Knappen viker, SB viker och BB synar 9000. Han täcker mig med ungefär 10k. Han är en av de som brukar spela på den här lokalen och har uppfattningen att han är en stabil spelare.

 

Floppen kommer:

:Jd::Kh::Jc:

 

SB checkar.

 

Jag funderar en stund. I det här läget känns det som om jag är antingen en bra bit före eller en bra bit efter. Jag väljer att checka bakom.

Betar jag och han synar, så kommer turn bli väldigt jobbig, det är få kort som direkt hjälper min hand. Betar jag och han slår om, får jag väldigt svårt att syna.

 

Jag checkar alltså bakom.

 

Turn kommer:

:5s:

 

Fi checkar.

Jag bettar ut 9k. Fi synar.

Tror inte FI skulle kunna med att checka till mig två gånger med träff på denna floppen, betar ut för värde. Betar 9k så jag ändå har en stack som kan klara en fold ifall han slår om.

 

River:

:2c:

 

Fi checkar.

Jag checkar.

 

Ser inte att någon hand jag slår skulle syna ett extra bet på river.

 

Nå vad tror ni? Är detta weak-tajt med QQ? Är ute efter att få maxvärde från de händer jag slår, samtidigt som jag skall klara mig från att stoppa in mina pengar när jag är långt efter.

 

Några alternativa förslag på hur denna skulle kunna spelas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra check på floppen! Alldeles för många som autobettar i såna här lägen.

 

På turn är såklart ett bet rimligt, ge honom inte för många gratiskort med AX, Q9 etc.

På river hjälper det att känna sin motståndare. Tror knappast att han är särskilt stark, men det kan ju faktiskt betyda Kx eller liknande. Dock känns det som att han kan ha något i stil med 77 och det kan han kanske syna ett litet bet till med med tanke på att du höjde ur så sen position och du mycket väl kan ha Ax.

Checka bakom eller betta 16-17k, beroende på om du tror att han har en K eller ett PP tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...