Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Privat live SnG 7pers. Start-markers: 1500 Blinds 15/30

Sitter UTG med JJ och betar 90$. Jag har cirka 900 kvar. Alla lägger sig fram till button (ca. 1500$) som synar. Button är en loose inte så värst bra spelare. SB lägger sig men BB(ca. 1500$), en duktig "tricky" spelare med viss förkärlek till alla möjliga PP:s höjer till 150$. Jag höjjer tillbaka till 300$ och båda synar.

Flop: 379

BB går all-in. Potten ca. 2100$

Jag antog att BB hade mig på ett högt PP efter min re-raise flop men att han ansåg sig själv ha en ännu bättre hand (AA,KK,set) och ville locka mig till att syna här genom att få mig att tro att han bluffade genom sitt överbet.

Å andra sidan så tänkte jag att ifall han haft ett högt PP själv så skulle han högst antagligen tryckt in ytterligare en reraise pre. Men funderade också att han möjligen kunde spela AA maskerat och försöka få en spelare eliminerad senare på flop. Även 99 och 77 och t.o.m 33 kunde vara möjliga händer.

Hade som enda tell på honom att hans puls verkade rätt normal.

Button räknade jag bort eftersom jag ansåg att inga händer som han kunde ha slår mig.

Beslutade mig till sist för att jag var slagen av endera AA eller ett set och jag slängde min hand i väntan på bättre tider:P

Button: fold

Gjorde jag rätt som la mig, eller borde jag ha synat all-in?

Postad

Han minreraisar ur position, här ska du reraisa ordentligt om du tror du leder. Annars synar du bara. Potten är redan mkt stor och du commitar en tredjedel av din stack på en höjning som inte riktigt kan skrämma bort sb.

Visst han kanske har AA,KK som han maskerar eller QQ som är rädd för större händer.

Floppspelet känns mkt udda med t.ex. ett set, överpar kanske QQ eller TT i min bok. AK finns också på kartan, sett många minreraisa ur sb/bb mot en raise med den och förlorat massa pengar på tomma floppar.

Sen alla småpar kan han väl förmodligen ha, 22-88 för han tror du sitter på stora kort o stoppar in först in.

Synen måste du nästan ta, han kan ha för många händer som du slår helt enkelt. Känns lite stop'n'go över det också även om han reraisat preflop.

Höjt tillbaka lite mer preflop eller bara synat för att inte göra potten så stor om du inte kände att du hade bäst hand.

Postad
Han minreraisar ur position, här ska du reraisa ordentligt om du tror du leder. Annars synar du bara. Potten är redan mkt stor och du commitar en tredjedel av din stack på en höjning som inte riktigt kan skrämma bort sb.

Med min minihöjning ville jag TA REDA PÅ om jag ledde. Antog att han skulle ha reraisat ytterligare en gång med ett högt par som antagligen skulle ha mig slagen. Eftersom både en stor och en liten höjning skulle ha samma effekt valde jag den billigare höjningen. Med en större höjning skulle jag dessutom ha näst intill comittat mig till potten. När han då bara synade var jag ganska säker på att jag just då hade den bästa handen. (dock blev jag som sagt tvungen att omvärdera min hand)

[/i]

Postad

På den floppen kan man helt enkelt inte släppa utan en sjukt bra read och det hade du inte i detta fallet.

Sen har du väl räknat fel på potten också? Bör väl bli 300x3 preflop och sen hans allin på 600 för dig att syna i en pott med 1500. Sidopotten kan du ju inte vinna så den är inget o räkna på förutom för gubben efter dig.

5:2 på pengarna iaf, känns svårt o argumentera fold där om du trodde du ledde preflop om han bara synar ditt reraise.

Försvårande omständighet kanske kan vara att ha en efter sig men han sa du va en synstation och du är allin så det försvårar ju inte så mkt.

En tredjedel av stacken är committed utan tvekan i NL på den raggade floppen, går väl o släppa i vissa fall när ess o kungar faller men annars ser det skumt ut o lägga den handen utan någon monster-read.

Postad

Håller med jezaja. Jag tror att SB:s troligaste hand är överkort som AK eller AQ, kanske med ett flushdrag om såna var möjliga. En sådan semibluff är rätt vettig här eftersom potten är så stor (och han kanske trodde att du skulle folda händer som JJ och TT, samt givetvis AK). Om det inte var en semibluff var det en ganska märklig all-in. (edit: ett pocketpar lägre än JJ är också en möjlighet, iofs.)

Visst, det är fullt möjligt att du är slagen av t.ex. AA eller 99 som överbettar för att förvirra, men det är troligare att du är favorit eller ca even money mot en draghand. Potten är rätt stor också. Jag tycker att du bör syna.

Postad

Om det finns ett färgdrag ute säger min erfarenhet att han har ~AQs här en väldigt stor del av gångerna. Han vet att han ändå måste syna en all in så då kan han lika gärna göra det själv.

Pre-flop förstår jag inte riktigt vitsen med att höja till 300. Syna eller tryck är mitt tips.

Om det var en "informationshöjning" pre-flop finns det inte att lägga sig på floppen. Finns ingen anledning till varför han skulle trappa med AA/KK om han ändå skulle gå all in först. Set i 9:or är väl möjligt men tror inte att han hade tryckt med dem heller. TT/JJ/(QQ) är det väl möjligt att han ville dodga överkort först med för att sedan gå all in med.

Med oddsen du får kan du hur som helst inte lägga floppen!

Postad

Frågan är varför du synar preflop med JJ och sedan lägger den på den floppen. Vad vill du ha för flopp med JJ?, träffar du inte trissen är ju detta en perfekt flopp för dig. Tycker även att hans allin luktar bluff lång väg, SOLKLAR syn för mig.

Postad

Hand 1: 45.6495 % [ 00.46 00.00 ] { JhJd }

Hand 2: 54.3505 % [ 00.54 00.00 ] { AA-QQ, TT-99, 77, 33, AKs-AQs, KQs, AKo }

5:2 potodds, nästan even (troligaste händer, dock utan tanke på att vissa händer troligare). Det är en SnG där få antagligen vinner så du vill nog ta din chans här.

Postad
Frågan är varför du synar preflop med JJ och sedan lägger den på den floppen. Vad vill du ha för flopp med JJ?, träffar du inte trissen är ju detta en perfekt flopp för dig. Tycker även att hans allin luktar bluff lång väg, SOLKLAR syn för mig.

Jag HÖJDE och fick en syn... jag synade inte.