Gå till innehåll

Nybörjare som behöver hjälp!


torulfen

Recommended Posts

Jag är själv grön och vill med en mycket begränsad insats prova på att lira om pengar. Mitt val har blivit Pacific Poker (använd länken ovan för extra bonus) där jag gör en mjukstart:

Jag skickade in $30 vilket gav $8 i bonus + startbonus på $10 (missade erbjudandet på detta forum men fick ändå en slant att börja med) och någon annan bonus på $23 som trillade in idag, totalt alltså $71.

Jag spelar 20-spelares NL SnG vilket jag tycker funkar bra. Billig insats ($2.20) vilket tillåter en del nybörjarmisstag utan några större förluster, plussar faktiskt redan men än finns det mycket i spelet som behöver förbättras innan jag ger mig på högre insatser eller cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den spelstilen kallas loose/aggressive och spelarna kallas maniacs.

 

Jag har fått för mig att en maniac spalr loose aggressiv utan något tydligt mönster (typ som på fyllan). Om man behärskar LAG och spelar det på ett disciplinerat sätt, är man ändå en maniac då?

 

Nej! Då är man inte en maniac. Då är man en mycket bra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en maniac är extremen loose/aggressive.. det är väl det som är mönstret? :)

Vad jag förstått så trixar en maniac betydligt mer än en LAG och är också allmänt lösare och ännu mer aggressiv. Någon som ser 30% av flopparna vid ett fullbord och höjer mycket är ju lös-aggro men knappast någon maniac. Jämför med spelaren som ser 80% av alla floppar och alltid minihöjer varje gång han går in i potten (den killen har jag spelat PLO med, rätt lönsam upplevelse).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...