slan Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Hejsan min första post här så om den hamnar helt fel slå inte ihjäl mig Har spelat live nu 1-2gånger i veckan på den lokala pokerklubben i snart 1år och tänkte testa på lite nätpoker.. det ja undrar är följande: Vart skall jag börja? har pengar för att klara mig på NL0.5/1 men kanske vore mer logiskt att börja på lägre tex NL0.15/0.3 lr liknande, det jag är rädd för är dock att det inte känns som man spelar om pengar och börjar slaska runt för mycket? Så ni som spelat ett tag vart började ni? hade ni lätt att hålla koncentrationen på topp på låga limits där det inte handlar om nåra direkta pengar? mvh. Daniel * Lite RP - QoS * Citera
scouserandy Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Har du rulle till NL100 tycker jag du skall börja där. Sen måste det ju kännas stabilt och bra också, så känns det inte bra är det ju faktiskt bara att gå ner till en nivå som man känner sig trygg på. Rent spelmässigt så finns fisken på de flesta nivåer. Ingen skillnad alls mellan NL50 och NL100 förutom att du tjänar dubbelt så mkt på NL100 Och här blir det ju en del pengar tillskillnad från som du nämner NL30 där det blir lätt att slaska runt på tok för mkt då det känns som kaffepengar för många. Citera
Fido Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Vart skall jag börja? har pengar för att klara mig på NL0.5/1 Som i: "jag har $200, så jag klarar lätt NL .5/1" eller "Jag har $3000 liggande, så jag klarar lätt NL .5/1" ? Rekommendationen är att börja lägre än du tror. Har du inte spelat onlie förut så kommer det ta ett tag innan du vant dig. Bäst att ta den perioden på lite lägre nivå, lär känna spelet online. Citera
jack_the_dipper Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Ja, många tror att dom kan klara sig på 2-4 inköp, men ett hett tips är ändå att ha runt 20 inköp på önskad nivå. Många skulle säga 30-50 inköp, men 20 är nästan minimum alltså. Detta för att man inte ska känna att hela rullen är borta om du har en dålig dag och loosar några inköp. Så, hur mycket pengar kan du avsätta till poker ungefär? Prata i dollar. Citera
slan Postad 15 December , 2005 Författare Rapport Postad 15 December , 2005 inte riktigt som i alt2 men runt en $2500 Jo ochinser själv att det vore smart börja på lägre nivå men är rädd för att man inte spelar 100% eftersom det inte handlar om nåra direkta pengar, känns som det krävs lite "spänning" för att prestera på topp. Kanske e dum inställning vad vet ja, därför ja frågar Citera
jack_the_dipper Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Har du $2500 att avsätta för poker så är det bara att hoppa in på 0.5/1 och köra hårt. Testa lite, känn efter. Alternativt så testar du 0.25/0.50 och gör samma sak där. Du märker nog rätt snart vilket som känns skönt och behagligt för dig. Tips: Lira inte 0.10/0.20 eller 0.15/0.30, för då blir det som övriga sagt, du kommer slaska en massa och knappt vilja släppa mellanparet för att det känns så oseriöst. Hehe. EDIT: För mig är spänningen halva grejen med poker. Därför jag aldrig har någon BR! Haha. Citera
lethe Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Börja på 0.5/1, men var beredd på att backa ner till 0.25/0.5 om det svänger nedåt tidigt eller om du blir rumlig i magen. Oavsett hur mycket fisk du hittar så kommer spelet vara signifikant tajtare online. (Iaf hittar jag aldrig bord online där UTG höjer till 4bb och hela bordet rutinmässigt vill vara med. Så ser borden ut på den lokala klubben dock.) Citera
Fido Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Då har du ju förmodligen rulle nog för att köra .5/1, men jag skulle ändå rekommendera att börja på .25/.5! Åtminstone första veckan eller så. Få lite känsla för det hela först... Blir ju ändå en del pengar om du kör .25/.5! Inte så att det inte är något alls... ett par inköp ner (går FORT!) och du backar ändå ett par hundra dollar. En bra dag och du plockar in ett par hundra. Räcker nog för att få lite spänning. Tror bara att man kan behöva lite tid för att få in känslan för online-spel. Är inte riktigt samma sak som att spela live! Citera
Djens Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Ings pengar att tala om på NL50? Ta en titt på Jaroitens dagbok på forumet så ser du att man kan tjäna ganska hyggligt med cash på NL50. Citera
Recommended Posts