Gå till innehåll

Allt om B2B CashBack!

QoS

Recommended Posts

Bara en notis om strukturen.

Upp till 4000 VIP får vi 0.01€/VIP.

4001 till 15000 VIP får vi 0.02€/VIP.

15001 till 30001 VIP får vi 0.03€/VIP.

Sen är det ingen ide att spela in fler för man får inte mer än €1000.

Hmm, det där stämmer inte så bra, det är en mycket grov approximation. Spelar du exempelvis 3001 vip så får du ju 50€, eller ungefär 0,0167€/VIP

Förövrigt tycker jag att det är en trevlig liten "bonus" till dom vanliga bonusarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en notis om strukturen.

Upp till 4000 VIP får vi 0.01€/VIP.

4001 till 15000 VIP får vi 0.02€/VIP.

15001 till 30001 VIP får vi 0.03€/VIP.

Sen är det ingen ide att spela in fler för man får inte mer än €1000.

Hmm, det där stämmer inte så bra, det är en mycket grov approximation. Spelar du exempelvis 3001 vip så får du ju 50€, eller ungefär 0,0167€/VIP

Förövrigt tycker jag att det är en trevlig liten "bonus" till dom vanliga bonusarna :)

Hah, det ser jag nu. Jag som tyckte jag var så duktig och gjorde ett ark i openoffice calc. Men default inställningen är tydligen avrundning till två decimaler...

VIPS Cashback €/VIP

500 5 0.010000

1001 10 0.009990

1501 20 0.013324

2001 30 0.014993

3001 50 0.016661

4001 75 0.018745

5001 100 0.019996

10001 250 0.024998

15001 400 0.026665

20001 600 0.029999

25001 800 0.031999

30001 1000 0.033332

Så ser det ut med fler värdesiffror.

Länk till kommentar

Ungefär hur många procents rakeback motsvarar denna cashback?

Omöjligt att säga eftersom den baseras på VIP-poäng och inte summan b2b tagit i rake. En VIP delas ju ut när minst 0.30 tas i rake, så för rakeade belopp under det får du 0% och allt över (även när det tas flera euro) får du beloppen ovan.

Länk till kommentar

Måste bara kolla, cashback borde väl vara samma som RB? Och det brukar väl inte vara tillåtet att skriva om? Eller är jag fel ute? Bara undrar...

Forumets policy är att RB-snack är förbjudet. RB är någonting som erbjuds av affiliates, dvs forumet blir nedspammat (som med affiliatespecifika bonusar).

Cashback som i B2B:s fall (eller PokerChamps som har det sedan tidigare) är helt okej att skriva om, för det erbjudandet kommer från sajterna själva, och erbjudandet vänder sig till samtliga spelare (vi har till exempel uppmuntrat folk tidigare att kika just på PokerChamps). Detta gör att det inte blir spammningar i forumet. På samma sätt är det helt okej att tipsa om generella bonusar direkt från sajterna, då det inte heller innebär spam.

Jag skall uppdatera policyn vid tillfälle, dock..

Länk till kommentar

Spelar du vid låga bord där det precis rakas 0,30 € per pott, så kan du i teorin komma upp i 70% RB (om du spelar mycket alltså). Spelar du vid höga bord där det rakas 3€ per pott och är shorthanded, så är det en mycket mindre RB...

Fast VIP delas ut för rake > €0.30 vilket i praktiken innebär potter med €0.40 i rake för att få en VIP-poäng. Teoretiskt maximum blir i så fall dryga 83% RB (tiobord och rake vid varenda pott uppgår till exakt €0.40 => €0.04 per person och maximum €0.033 per VIP).

I praktiken givetvis mycket lägre, 0% RB för all rake <€0.40 och i värsta fall "kostar" ju en VIP ända upp till €3 (not to mention de praktiska problemen att nå +30001 VIP på nivåer där raken ligger runt €0.4 per pott :)).

Länk till kommentar

Kommer Unibet att följa upp med samma erbjudande, eller är det bara att ta och byta till 24h på direkten?

Vad vi har hört är att Unibet inte kommer köra samma cashback erbjudande.

Så trivs du med B2Bnätverket och spelar mycket så har du denna Cashback precis som QoS skriver på Bestpoker, 24h, Heypoker etc.

Dock kan du bara spela forumturneringarna om du spelar på Heypoker :D

Länk till kommentar

• 1 month later...
Någon mer än jag som har problem med utcashning från B2B? Fick ut pengar i måndags från pokerium, men min cashout sen i måndags eftermiddag ligger fortf på pending. Aldrig varit med om att det tagit såhär lång tid.
Du är i fel tråd, men jo jag har samma problem med min cashout från Dreamlandpoker, och flera Bestpoker-användare klagar på samma i bonustråden. Undrar om B2B dragit i stora nödbromsen...
Länk till kommentar

Någon mer än jag som har problem med utcashning från B2B? Fick ut pengar i måndags från pokerium, men min cashout sen i måndags eftermiddag ligger fortf på pending. Aldrig varit med om att det tagit såhär lång tid.
Du är i fel tråd, men jo jag har samma problem med min cashout från Dreamlandpoker, och flera Bestpoker-användare klagar på samma i bonustråden. Undrar om B2B dragit i stora nödbromsen...

Nåja, jag letade faktiskt efter den vanliga B2B tråden men hittade den inte,s å postade här ist.

Länk till kommentar