MJ Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Utan att orka läsa igenom tråden: En av de bästa filmerna någonsin är Roman Polanskis film Bitter Moon. Så underbart bra. Magnolia har säkert fol kredan nämnt, den måste också ses! "Now that i have met you,would you object to never see me again"(Magnolia), iofs stulet rakt av från Aimee Mann men knappast mindre vackert för det. Citera
devalanteriel Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Mäh. Här har ni rätt lista över filmsmak. Lääääääääääääänk Citera
Calmen Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Såg en astung rulle igår, Hustle & Flow heter den. En pimp från södern vill bli rappare. Då kan man lika bra se Get Rich or Die Tryin' eller 8 mile. Samma story alltid. Har du ens sett Hustle & Flow? 8 Mile och Get ritch or.... är inte ens i samma kategori som Hustle & Flow, Terrence Howard (och filmen) har fått många utmärkelser/nomineringar medans tex 50 cent/get rich or die trying får lika mycket beröm som Ben Affleck ifilmen Gigli... Det har jag. Alla har sina egna åsikter, tyckte den va urtråkig. När dem t.ex. började spela in en raplåt, och tjejen börjar smått o sjunga på frasen med "hoe" i... det kändes inte riktigt passande. Citera
Staahla Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Any given sunday - e jag nog ensam Det är du inte. Steamin Beamen, Cap Rooney och Shark Lavay - vilka legender! Citera
Calmen Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Såg en astung rulle igår, Hustle & Flow heter den. En pimp från södern vill bli rappare. Då kan man lika bra se Get Rich or Die Tryin' eller 8 mile. Samma story alltid. Serier är mycket mer underhållande. 1. Lost 2. 24 3. Las Vegas 4. NCIS Edit: 4 1/2: Grey's anatomy 5. Prison Break 6. Surface 7. The OC 8. OneTreeHill Heyy! Grey's Anatomy ska ju lätt in på den listan, på minst topp 4 Fast sen rankar ju jag One tree hill samt The OC som 1 & 2 också Den glömde jag helt bort! The shield har jag aldrig skänkt en tanke på att se, får nog dra hem en säsong eller två då. Citera
Stahl Postad 18 Januari , 2006 Rapport Postad 18 Januari , 2006 Kan bara hoppas att du skämtar, tvungen att genomlida skiten på en svenskalektion för något år sen, den absolut sämsta filmen jag sett i hela mitt liv. Storyn är ju allt annat än tung, enbart pinsam, naturscenerna vetefan, men musiken gör ju en självmordsbenägen. Fyfan. men SJUKT mäktiga ljudeffekter.. som inte ens är syncade med bilderna .. När dem sakta sakta drar ut en rostig kniv ur en skida.. låter det 2 sekunder efter den kommit ut: "SCHWING!!!" Citera
Myssion Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Any given sunday - e jag nog ensam Det är du inte. Steamin Beamen, Cap Rooney och Shark Lavay - vilka legender! Skön rulle. Andra bra amerikansk fotboll-rullar är Remember the Titans och The Program. Citera
Chris_ Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 Jaha, ni menade inte sådana filmer... Lite missvisande rubrik på topicen kanske... Citera
ji-_-ge Postad 19 Januari , 2006 Rapport Postad 19 Januari , 2006 B13 är en riktigt skön film. Carlitos way rice to power också. Och en annan är Empire just för ett skön kommentar: "Hey crackhead pete, hows your dick hanging?" Citera
Supadupa Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Smultronstället - Bergman (57) North By Northwest - Hitchcock (59) Reflections In A Golden Eye - Huston (67) A Clockwork Orange - Kubrick (71) Serpico - Lumet (73) The Godfather 2 - Coppola (74) Taxidriver - Scorsese (76) Next Stop, Greenwich Village - Mazursky (76) Marathon Man - Schlesinger (76) The Tenant - Polanski (76) Annie Hall - Allen (77) The American Friend - Wenders (77) Hair - Forman (79) Metropolitan - Stillman (90) Short Cuts - Altman (93) The Shawshank Redemption - Darabont (94) Sideways - Payne (04) Man, jag gillar amerikansk 70-tals film - gärna i NYC-miljö... Citera
MJ Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Smultronstället - Bergman (57)North By Northwest - Hitchcock (59) Reflections In A Golden Eye - Huston (67) A Clockwork Orange - Kubrick (71) Serpico - Lumet (73) The Godfather 2 - Coppola (74) Taxidriver - Scorsese (76) Next Stop, Greenwich Village - Mazursky (76) Marathon Man - Schlesinger (76) The Tenant - Polanski (76) Annie Hall - Allen (77) The American Friend - Wenders (77) Hair - Forman (79) Metropolitan - Stillman (90) Short Cuts - Altman (93) The Shawshank Redemption - Darabont (94) Sideways - Payne (04) Man, jag gillar amerikansk 70-tals film - gärna i NYC-miljö... Och ändå har du missat en av de bästa filmerna (av alla de bra filmerna som gjordes då), nämligen Mean Streets - Scorsese (73), 70-tals film i en stad jag tror du gillar . De Niro och Keitel, där en klassiker är De Niros "mook"-monolog, sedan har ju filmen lite pokeranknytning då jag tror att manusförfattaren till Rounders kanske fått en del inspiration från filmen. Citera
BjornL1491910513 Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 En bra skräckfilm = Instängd Citera
Supadupa Postad 22 Januari , 2006 Rapport Postad 22 Januari , 2006 Har bara en film / regissör. Kan tänka mig ett gäng Kubrick, Allen, Scorsese, Coppola annars. The Shining, Manhattan, Goodfellas, Afterhours, King Of Comedy, One From The Heart etc. Mean Streets har även ett djävligt bra soundtrack: från inledningen med "Be My Baby" till Jumping jack flash, it’s a gas Jumping jack flash, it’s a gas Jumping jack flash, it’s a gas Jumping jack flash, it’s a gas Jumping jack flash... Citera
DaPine87 Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 bumpar denna. Några nya tips? Citera
Albert Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Postad 5 Oktober , 2006 bumpar denna. Några nya tips? Zatoichi Citera
DaPine87 Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Postad 5 Oktober , 2006 bumpar denna. Några nya tips? Zatoichi typ av film? Citera
loka2 Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Postad 5 Oktober , 2006 En film som jag tyckte var ganska underhållande var "Thank you for smoking". Ops höll på att glömma en av mina favoriter "40 year old virgin", jag har sett den 3 gånger nu och varje gång har man legat på golvet och as garvat Citera
Johnny Mancusa Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Postad 5 Oktober , 2006 Orange county...sjuk ball film. Citera
Smitaren Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Postad 5 Oktober , 2006 Mean Streets - Scorsese (73), 70-tals film i en stad... giddyup Citera
nucleus Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Har nu läst igenom hela tråden och måste säga att de flesta av mina favoritfilmer hittat in i tråden som tex: The usual supects Reservoir Dogs Lock stock & two smoking barrels Maffiabröder Scarface Gudfadern A Clockwork Orange The Bondock Saints med många fler... filmer värda att nämna som inte nämnts än: Cykeltjuven (Ladri di biciclette) Brevbäraren ? (Il Postino) Kolya De sju samurajerna (Shichinin no samurai) Once Upon a Time in America Trainspotting Allt eller inget (The Full Monthy) Annars får man tacka för många bra tips som ska betas av, återkommer säkert med nån uppdatering, detta var bara sånt som flög ur mig nu. Citera
Björnerik Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Vad är det med American Beauty? Kan någon förklara det? Seeeeg och tråkig och helt allmännt dålig är mitt omdöme efter att ha sett den en gång... Plz explain! Citera
DaPine87 Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Vad är det med American Beauty? Kan någon förklara det?Seeeeg och tråkig och helt allmännt dålig är mitt omdöme efter att ha sett den en gång... Plz explain! är det inte den filmen som farsan röker på, isåfall är den så jävla skön! Citera
Goatse Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Den är riktigt skön faktiskt. Första gången jag såg den så hatade jag den och blev sur. Drog in på IMDB och gav den en etta t.o.m. Men andra gången jag såg den (jävla fruntimmer) så tyckte jag den var skitbra. Kanske ge den en chans till? Citera
Gymnopedie Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 någon som har några bra tips? jag har gått igenom det mesta på hyrhyllan i butikerna. Citera
Plala Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Postad 6 Oktober , 2006 Såg en bra film häromdan. Old Boy. Koreansk film från 2003. Citera
Recommended Posts