Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hand 1588682565, Started at 2005-12-14 20:28

Table 'Wolfsburg': $0,25-$0,25 No Limit HE (Real Money)

Seat 0: johnny1011 ($61,80 in chips)

Seat 2: pokerho696x ($8,20 in chips)

Seat 3: jRaisin ($12,60 in chips)

Seat 4: Mad Ukraine ($9 in chips)

Seat 5: golden66 ($38,70 in chips) (on the button)

Seat 6: imfuctup2 ($99,40 in chips)

Seat 7: SunAlex ($9,85 in chips)

Seat 8: healer1024 ($24,75 in chips)

Seat 9: Aeluwas ($24,30 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

Dealt to Aeluwas: Kh

Dealt to Aeluwas: Ac

imfuctup2 : Post Blind ($0,15)

SunAlex : Post Blind ($0,25)

*** Pre-Flop *** :

healer1024 : Fold

Aeluwas : Call ($0,25)

johnny1011 : Call ($0,25)

pokerho696x : Fold

jRaisin : Call ($0,25)

Mad Ukraine : Fold

golden66 : Fold

imfuctup2 : Bet ($1)

SunAlex : Call ($0,90)

Aeluwas : Call ($0,90)

johnny1011 : Fold

jRaisin : Call ($0,90)

*** Flop *** : 9s Kc Ad

SunAlex : Raise ($6)

Kort och gott, vad bör man göra nu? Jag har inte så värst mycket reads på dem, men en av dem (imfuctup2) verkar köra mycket på all-in hit och dit, han flög omkring emellan $0 och $102 (max buyin $25).

Postad

Mycket enkelt, all in. Dom pröjsar ofta av med dåliga ess, bara att gratulera om dom settar mot högsta tvåpar.

Tycker du ska höja ca 5bb preflop, istället för att låta callingstationerna dra ut dig med 72.

Postad

Jag kan väl ta och visa det mindre roliga slutet då...

*** Flop *** : 9s Kc Ad

SunAlex : Raise ($6)

Aeluwas : Raise ($23,15)

Aeluwas : All In

jRaisin : Fold

imfuctup2 : Call ($22,15)

SunAlex : Call ($2,70)

SunAlex : All In

*** Turn *** : [ 9s Kc Ad ] 7c

*** River *** : [ 9s Kc Ad 7c ] 2h

*** SUMMARY ***

Pot: $59,35 | Rake: $0,50

Board: [ 9s Kc Ad 7c 2h ]

johnny1011 lost $0,25

pokerho696x lost $0

jRaisin lost $1,15

Mad Ukraine lost $0

golden66 lost $0

imfuctup2 bet $24,30, collected $59,35, net $35,05 Shows [ Ah As ] (three Aces.)

SunAlex lost $9,85

healer1024 lost $0

Aeluwas lost $24,30 Shows [ Kh Ac ] (two pairs, Aces and Kings.)

Nu i efterhand känns det som om jag borde ha foldat när båda verkade vilja bråka, men det hade jag inte en tanke på då.

Jag har lite svårt för att höja på 2 höga kort (bortsett från AKs), det känns som om att man träffar för sällan, och om jag inte gör det så vägrar folk folda vad man än gör. :oops:

Postad

hade du raisat preflop (som du borde gjort) hade du kanske haft mycket mer info. sen på floppen. tragiskt svårt för dig att någonsin lägga ner den här handen, men om vi tar ditt optimalfall, där du kanske kan överväga det iallfall. raisar du, så reraisar han kanske (i optimailfallet.) ställer han in allt där, är det ju svårt för dig att calla, eftersom du måste sätta honom på PP, ak eller tilt. inte många som raisar med AQ där t.ex. hade han dragit en vanlig reraise hade du callat, men funderat på vad kan han sitta på för kort som han vill reraisa med. han var SB, så han hade bettat ut, du hade reraisat, och han hade ställt in. HÄR skulle du behövt sätta honom på AA, KK, 99 eller AK och då hade du kanske kunnat folda om du hade haft lite disciplin.

Postad
hade du raisat preflop (som du borde gjort) hade du kanske haft mycket mer info. sen på floppen. tragiskt svårt för dig att någonsin lägga ner den här handen, men om vi tar ditt optimalfall, där du kanske kan överväga det iallfall. raisar du, så reraisar han kanske (i optimailfallet.) ställer han in allt där, är det ju svårt för dig att calla, eftersom du måste sätta honom på PP, ak eller tilt. inte många som raisar med AQ där t.ex. hade han dragit en vanlig reraise hade du callat, men funderat på vad kan han sitta på för kort som han vill reraisa med. han var SB, så han hade bettat ut, du hade reraisat, och han hade ställt in. HÄR skulle du behövt sätta honom på AA, KK, 99 eller AK och då hade du kanske kunnat folda om du hade haft lite disciplin.

Inte ens i det här fallet kan han folda. Om betarna är i normal size kommer han att höja till ca 15$ på floppen. Då kostar det honom 7$ extra att syna fi:s all in, d v s autosyn.

Lättaste sättet att komma undan är nog att limp-raisa (vilket jag tycker man bör göra om man väl har limpat in). Får han ett tredje re-raise emot sig (pre-fop) kan han gott folda.

Har han väl sett floppen känns det som att man inte kan komma undan. Oftast kommer du antagligen få minst split så dega in allt du har.

Postad

Du har topp tvåpar. Nu råkar alla 4 essen vara ute och oddsen för det är väldigt låg.

Du kan inte lägga ner en sån hand varje gång du stöter på motstånd. Ibland måste man betala vissa händer, och här var ev. en sån situation.

Ev. borde du inte gått all in på floppen utan höjt kraftigt bara såpass så att han som höjde blev all in för att avvakta första killens reaktion.

Men även om han hade gått all in där hade jag synat och betalat trissen.