Verdi Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Jag spelade en timme på Party NL$100 short handed nu på lunchen och det slog mig att spelstilen där inte passar mig alls. Ingen lägger ju nånting och de gillar även att bluffa. Ett typexempel på min största läcka. Jag får t ex AQ och floppen kommer 10 6 5. Jag har position på min motståndare och bettar nånstans mellan 75% och 100% av potten precis som jag hade gjort om jag haft AA eller KK. Då minraisar denne ofta tillbaka eftersom denne någon givetvis misstänker att jag har AK/AQ och har missat floppen. Vad gör man? Man kan ju inte slänga varje gång heller eftersom man då blir VÄLDIGT lätt att sno pengar av. (de kan ju syna varje gång jag höjer och sen reraisa varje gång floppen är låg) En gång minraisade jag tillbaka för att representera AA/KK men då tryckte han in. Jag satt ju på A hög och även om det luktar drag så kan jag ju inte gärna syna. Ska man trycka in själv? Men är inte det också väldigt genomskinligt om potten är ganska liten? Jag är ganska frustrerad eftersom jag inte träffade en enda flopp efter att jag höjt preflop. Kändes som att de såg rakt igenom mig. * RP, lite kortare - QoS * Citera
rickie Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Kort sagt så får man höjja tillbax när man misstänker att nån försöker köra över en hela tiden. En möjlighet är ju att just denna session så träffade motståndarna hårt rätt ofta och du missat hela tiden och då är det ju bara en fråga om hur mkt man förlorar oavsett hur bra man spelar. Citera
bustard Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 En miniraise brukar ofta vara ett tecken på styrka har jag märkt. För en minraise provocrera ofta fram en kontrahöjning... Citera
Verdi Postad 14 December , 2005 Författare Rapport Postad 14 December , 2005 En miniraise brukar ofta vara ett tecken på styrka har jag märkt. För en minraise provocrera ofta fram en kontrahöjning... Om någon sitter på ett set eller tvåpar så brukar det mest vara en syn där eftersom de hoppas att jag träffar mitt ess/kung/dam på turn så att de kan få mer betalt. Reraisen på floppen är ju mest till för att få mig att släppa mina AK/AQ och vinna potten osynad. Citera
Nickefik Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Det är ett fint spel att miniraise dig där. Du får svårt att göra en syn och trycker du tillbaka så kan det ju vara så att spelaren har en legitim hand. Men som du säger, släpper du varje gång så kommer alla att syna dina höjningar och sakta äta upp dig. Jag håller med om att ingen lägger något på Party och att de gärna slänger iväg en bluff då och då. Roligt spel med mycket action brukar det bil. Nackdelen är att man åker på rejäla utdragningar ibland. Citera
jonklar Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Beror mycket på motståndarna hur man ska spela! Själv brukar jag åka på såna här checkraisar då motspelarna ser att jag continuation betar för ofta. Har börjat mixa upp mitt spel med att ta fritt kort 50% av gångerna och beta 50% av gångerna. Om spelaren checkar på Turn och jag missat Turn, så brukar jag köra en delayed continuation bet. Från tidig position blir det knivigare, men jag tycker det är lagom att continuation beta (om man missat floppen) 50% av gångerna även där. Mot spelare som inte respekterar mina höjningar preflop och försöker köra med mig på floppen, tycker jag checkraise bluffar fungerar bra för att statuera exempel. Att reraisa en checkraise (the strongest move in poker), tycker jag inte lönar sig i längden men jag gör det ändå ibland för att det är så kul! En del säger att man totalt bör höja 2/3 av gångerna på floppen då man höjt innan, men tveksamt hur ofta man bör bluffa. Har man med lösa/passiva spelare att göra, är det bättre att köra en delayed continuation bet eller inte bluffa alls, man kommer ändå gå plus i längden. Citera
Verdi Postad 14 December , 2005 Författare Rapport Postad 14 December , 2005 Vad tror ni fi har här? Kan han verkligen ha 9 7? Jag tror snarare att det är ett hjärterdrag. Men jag kan ju inte syna med ess hög. Spelade jag som en kratta? Jag ser inte hur jag skulle kunna göra det annorlunda. ***** Hand History for Game 3198943537 ***** $100 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 14, 06:35:19 EDT 2005 Table Table 73588 (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 10 Seat 2: budman_70 ( $83.50 ) Seat 3: SundaSilence ( $114.39 ) Seat 4: darragh13 ( $239.56 ) Seat 7: Knyssen ( $120.45 ) Seat 6: na95mwn ( $110.65 ) Seat 5: jp1944 ( $60.40 ) Seat 1: Bhowe77 ( $55.75 ) Seat 10: fiveus ( $0 ) Seat 8: andvede ( $58 ) Seat 9: BANKROLL100K ( $100 ) Knyssen posts small blind [$0.50]. Bhowe77: wow Bhowe77: nh >You have options at Table 65303 (6 max) (No DP) Table!. andvede is sitting out. BANKROLL100K posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to na95mwn [ As Ks ] Bhowe77 calls [$1]. >You have options at Table 65303 (6 max) (No DP) Table!. budman_70 folds. SundaSilence folds. darragh13 folds. jp1944 calls [$1]. fiveus has left the table. na95mwn raises [$5]. Knyssen folds. BANKROLL100K folds. Bhowe77 calls [$4]. jp1944 calls [$4]. ** Dealing Flop ** [ 2c, Th, 8h ] Bhowe77 checks. Blufd_U_Off has joined the table. jp1944 checks. >You have options at Table 65303 (6 max) (No DP) Table!. na95mwn bets [$12]. Bhowe77 calls [$12]. jp1944 folds. ** Dealing Turn ** [ 6s ] >You have options at Table 65303 (6 max) (No DP) Table!. Bhowe77 is all-In. na95mwn folds. Bhowe77 does not show cards. Bhowe77 wins $77.25 Citera
spyse Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Den här handen ska ligga under hans analys. Citera
jack_the_dipper Postad 15 December , 2005 Rapport Postad 15 December , 2005 Alltså, jag är så jävla rädd för att spela på Internet nu för tiden (läs det med en nypa salt), för har du AQ eller AK och missar floppen helt och folk börjar beta, så känns det som att man är slagen direkt. Varför? Jo, för det finns ALLTID folk som spelar mycket händer och träffar dom högsta paret, även om brädan är låg, så spelar dom den hårt. Fick jag omslag med AQ/AJ/AK på en så låg bräda så är det ju bara att kasta skiten. Lägg ett halvhögt värdebet och får du syn av en eller flera så är du med största sannolikhet slagen. Lägg dig vid omslag eller nåt. Citera
Recommended Posts