Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Första handen vid ett 2$ 9pers. SnG på AP plockar jag upp QQ i tidig position. Ingen har gått med och jag höjer 4BB. Alla foldar fram till cut-off som gör en reraise med 1/3 av hela sin stack (till ca 500). Button och blindsen lägger sig.

I vanliga fall hade jag nog lagt mig utan någon som helst information, men eftersom det var så lågt som ett 2$ bord tänkte jag att sanolikheten är stor att spelaren kunnat göra likadant med händer allt från AA-22 och med AK och AQ så jag synade och var beredd på att kasta korten ifall A eller K kom på floppen.

Var detta en bra chans att få rejält övertag direkt från start eller borde man vänta till en mindre osäker situation?

* RP - QoS *

Postad

Om du tror att det kan vara så att du leder ska du ställa in direkt preflop. Inte ge sämre händer en chans att smita. Iom att tdet är CO som raisar kan det mycket väl vara ett stöldförsök.

Men i regel är det en solklar fold, förutom att det är sjukt låg limit. Kanske kan vara värt att riskera inköpet för att skaffa chiplead.

Postad

Tycker det är ett svårt beslut! Har själv funderat en hel del på denna situation. Tycker som ovan att fold är normalt det bästa, men allin är inte fel speciellt som inköpet bara är 2$ och många tomtar spelar där.

I ett CG skulle jag folda QQ mot en såpass stor reraise utan read, det kan vara fel beslut eftersom många reraisar kraftigt med AK.