ninreb Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 * Edit: Gäller FL - QoS * De flesta klienter har massa knappar man kan trycka in innan det är din tur , typ check/fold, check/call, raise any. osv. Men det viktigaste i fixed finns inte med nämligen fold om någon annan visar styrka och raise om ingen visar styrka. Mer RAISE/FOLD knappar åt folket. * RP - QoS * Citera
heltenkelt Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 De flesta klienter har massa knappar man kan trycka in innan det är din tur , typ check/fold, check/call, raise any. osv. Men det viktigaste i fixed finns inte med nämligen fold om någon annan visar styrka och raise om ingen visar styrka. Mer RAISE/FOLD knappar åt folket. Så... om ngn synar "styrka" ska raise/fold då folda eller syna?? Citera
s7 Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 en syn är inget tecken på "styrka" så då är det raise, tycker jag Citera
sawdustwilly Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 De flesta klienter har massa knappar man kan trycka in innan det är din tur , typ check/fold, check/call, raise any. osv. Men det viktigaste i fixed finns inte med nämligen fold om någon annan visar styrka och raise om ingen visar styrka. Mer RAISE/FOLD knappar åt folket. Så... om ngn synar "styrka" ska raise/fold då folda eller syna?? Om någon synar har någon rimligtvis betat tidigare. Citera
ninreb Postad 14 December , 2005 Författare Rapport Postad 14 December , 2005 alltså jag menar bet om alla checkat och fold om någon betat. Citera
Hjort Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Jag är ganska säker på att jag inte vill ha en förvalsknapp för rätt beslut tillgänglig för kreti och pleti. Citera
vocc Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 att folda är ju ett sign of weakness iallafall sawdust, inte preflop.. Citera
Hjort Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 sawdust, inte preflop.. Tekniskt sett är mörkarna tvingade bets. Citera
sawdustwilly Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 lol@Hjort, så sant. EDIT - gäller för hjorts inlägg om hjälp till fisken alltså... Jag ser också mörkarna som tvingade bets. vocc: Nja, det kan man ju diskutera tycker jag, jag kan nog argumentera för båda sidor i den punkter. Men logiskt sett så borde knappen innehålla samma logik som check/fold. Fast med raise istället för check. Dvs. stämmer det inte in på kriterierna som den inte gör preflop så får den väl "gråas" ut, eller försvinna, så att man inte kan välja den. Tur att man nästan bara spelar NL, så slipper man oroa sig för om denna knapp skulle kunna hjälpa motspelarna att göra rätt beslut. Citera
Kotoryu Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 En besläktad fråga: varför finns check/call-knappen? Är det någon som använder den? Citera
cazacu Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 men en fold knapp vore absurt, då man kan misclicka? inte kul o akta sig för knappen "N" då man skriver på msn hela tiden lr surfar i bakgrunden. har foldat 4tal på river o vill inte göra om det igen, tro mig... Citera
Recommended Posts