Juster Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Har läst mkt om calling stations här inne, men jag har lagt märke till en ny form av spelare... folding stations. De syns frekvent i freerolls och MTT's. Dessa stationer har jag sett hamna ITM och det retar mig till vansinne Varför i hela friden har de lagt till boxen "check/fold any"? De tillåter inte att bottar spelar men detta e okej? Kan ju vara bra att ha om man behöver gå på toa eller nått men de kunde ju gort att det bara gick o göra 5 händer efter varandra och agerar man inte efter det tas man bort från turneringen eller nått. * Lite RP - QoS * Citera
Vitae Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Vad sjutton snackar du om? Vad är det som stör dig med tighta spelare och vad har det att göra med robotar? Citera
psykologen Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Vad sjutton snackar du om? Vad är det som stör dig med tighta spelare och vad har det att göra med robotar? asgarv Undrar om han vet det själv? Citera
spyse Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Bara jag som gissar på att han haft 3-4 st sk foldingstation till höger om sig på rad så han var UTG nästan hela tiden? Citera
cafka Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Vid en MTT hade jag en gång 5-6 spelare vid mitt bord som hade "Check/fold any" påslaget i nån halvtimme. Kunde inte be om mer. Förstår inte Justers problem med det här. Att sågott som garanterat tjäna extra bets, hur kan det vara dåligt? Citera
Juster Postad 12 December , 2005 Författare Rapport Postad 12 December , 2005 Vad sjutton snackar du om? Vad är det som stör dig med tighta spelare och vad har det att göra med robotar? Jag snackar inte om tighta spelare som bara spelar AA, KK, AK. Jag pratar om spelare som inte spelar en enda hand. De klickar väl i boxen "fold/check any" och går o klipper gräset eller nått. Det är ju bra om alla foldar fram till mig (SB) och jag har en sån snubbe på BB. Förstår inte de har en sån funktion. Citera
maren Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Om det nu är så att man hamnar ITM med det - låt alla dina kompisar signa upp på 10000 bord samtidigt, klicka i knappen - o tjäna pengar! Själv är jag något tveksam till att det är en dominant strategi att folda. Citera
chcar Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Har läst mkt om calling stations här inne, men jag har lagt märke till en ny form av spelare... folding stations. De syns frekvent i freerolls och MTT's. Dessa stationer har jag sett hamna ITM och det retar mig till vansinne Enda nackdelen jag kan tänka mig med att spela mot "foldings stations" (förutom möjligtvis det nesliga att komma efter dem i resultatlistan) är att de plötsligt kommer tillbaka och börjar spela när man räknat med en given fold från dem i just den handen. Eller har jag missat något? Citera
Smokey_McPot Postad 12 December , 2005 Rapport Postad 12 December , 2005 Jaa du, svårt läge det här med att spela mot folk som är AKF, verkligen. Citera
baller Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Normalt är det folk som inte deltar i turneringen och som glömt bort den. Hur skulle de agera om de inte folda hela tiden? Ok, visst det blir färre personer vid bordet, och man kan steal blinds ganska friskt, men ser ändå inte att det skulle vara något problem... Citera
vocc Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 Vad skulle alternativet vara? siterna kunde ju iofs ha bottar som spelade åt en medan man va borta Citera
Komodo Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Problemet kan ju vara när man får skithänder hela tiden, medan man har en eller 2 bullies som spelar varje hand och får extremt mycket gratismarker. För det mesta tvingas man riskera alla sina marker första handen man spelar mot en tomte som mer eller mindre fått dom gratis. Citera
Juster Postad 14 December , 2005 Författare Rapport Postad 14 December , 2005 Ser att min rubrik blivit ändrad. Nu var det ju inte så att jag tyckte det var svårt att läsa dessa "folding stations" eller att det var svårt o spela mot dem. Chcar träffar väl rätt på hur jag kände "nesligt att hamna efter dem i resultatlistan". Alternativet till "check/fold any" tyckte jag alltså var att ta bort dom från turneringen om de nu glömt bort den. Om det är nån sorts strategi kan de väl åtminstonde vara tvungna att klicka på fold själva. Citera
Komodo Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Håller helt med. I en riktig turnering dom betalt för ska dom naturligtvis vara kvar, men i en freeroll borde dom bli bortblockade. Citera
Juggernaught Postad 14 December , 2005 Rapport Postad 14 December , 2005 Men, tacka och ta emot att dom foldar hela tiden, ta deras blinds när det är deras tur, det tjänar du bara på. Sen att boxen fold/check any finns är också ett skydd för spelaren. Skulle han bli tvungen att sitta ut xx antal händer för att Internet dog, ska han då utsparkad från turneringen? Personen ifråga kanske kommer sent till turneringen, och missar första 30min, ska han då heller inte får vara med, fast han är anmäld och kanske betalat för en plats? Ta deras blinds, inte svårare än så. Citera
Santa_Bege Postad 16 December , 2005 Rapport Postad 16 December , 2005 Senaste MTT freeroll på Betsson jag spelade så vid start var vi tre aktiva spelare. Resten "klippte gräset" Tog en stund innan jag hade anpassat mig till det. Kändes som om jag spelade om pallplatsen direkt.... Nästa gång är jag förberedd på det och skall spela lite mer aggro, men jag föredrar att alla är aktiva. Citera
Bergenbauer Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Ge mig en bra strategi hur man ska spela mot fiskar som synar på allt! (vissa synar nmed 73 off, inga namn nämda) Citera
PokerWiz Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Ge mig en bra strategi hur man ska spela mot fiskar som synar på allt! (vissa synar nmed 73 off, inga namn nämda) Suck! Värdebeta så mycket det går och var beredd att betala priset ifall du ändå förlorar handen. Citera
Staahla Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Vadå? Spelar inte alla så? Jag köper alltid in i en turnering innan jag drar till skolan. Det fungerar även fint i ett cashgame. Brukar leta upp ett lukrativt 1/2 NL bord och sätta mig och autofolda om jag ska spana på en bra film. Citera
Komodo Postad 17 December , 2005 Rapport Postad 17 December , 2005 Ge mig en bra strategi hur man ska spela mot fiskar som synar på allt! (vissa synar nmed 73 off, inga namn nämda) Viktigt att veta är att det finns två typer av synskallar: Den första typen synar på allt, vare sig han har något eller inte. Synar höjningar med 73off och synar ner med bottenparet. Dom ska man värdebeta mot. Den andra typen synar bara när han har något, tex triss, två par eller stege. Att värdebeta mot den killen är rena självmordet. Får man syn från den killen får man dra i backen och hoppas att alla gratiskort man får kan dra ut honom. Citera
Recommended Posts